Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

K-Rauta PRO:n ohjelmayhteistyö Radio Rockissa ohjasi tehokkaasti podcastin pariin

Raksapuhe ammattilaiselta toiselle löysi yleisönsä. Paneelikeskustelu-podcast sai Suplassa komean määrän kuuntelijoita.
K-Rauta podcast artikkelikuva
12.4.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Idea K-Rauta PRO:n Paneelikeskustelu-podcastiin syntyi oivalluksesta, että rakentamisen ammattilaisen seurana on usein työpäivän aikana radio.

”Podcastit ovat nousseet yhä suuremman yleisön tietoisuuteen, eikä tälle kohderyhmälle ole juurikaan tehty sisältöä. Siksi halusimme kokeilla, olisiko podcast oikea media yleisön tavoittamiseen”, kertoo K-Raudan Chief Marketing Officer Jonna Nummela.

K-Rauta PRO on K-Raudan uusi alabrändi rakentamisen ammattilaisille. Paneelikeskustelu-podcast oli yksi osa brändin pidemmän aikavälin lanseeraussuunnitelmaa ja brändin tunnettuuden rakentamista. Tavoitteena oli vahvistaa uuden brändin tunnettuutta ja asiantuntijamielikuvaa kohderyhmän parissa. Pidemmän aikavälin tavoite on vahvistaa K-Raudan B2B-liiketoimintaa.

Ohjelmayhteistyö tuki podcastin sisältöä

Paneelikeskustelu-podcast rakentamisen ammattilaisille ideasta toteutukseen syntyi tiiviissä yhteistyössä Kurio Social Media Agencyn kanssa.

Paneelikeskustelu-podcast tarvitsi toimivan alustan, ja sellainen löytyi Suplasta. Supla-kuuluvuuden lisäksi K-Rauta PRO:lle toteutettiin ohjelmayhteistyö Radio Rockin Korporaatioon. Korporaation juontajat ohjasivat kuulijoita kampanjasivulle, jossa ihmiset saivat jakaa eeppisiä raksatarinoitaan. Näitä tarinoita nostettiin esiin taajuudella sekä tietysti myös Paneelikeskustelu-podcastissa. Podcastin pariin ohjattiin myös promootiospotein ja diginäkyvyydellä Sanoman verkostossa.

K-Rauta podcast kollaasi

Podcastin ympärille on rakennettava vahva kampanja

Suplan kahdeksan podcast-jakson luvut olivat komeat: kokonaisstartit olivat yli 7 600 ja keskimääräinen kuunteluaika 18,18 minuuttia.

Laitteiden ja starttien määrät kertoivat siitä, että käyttäjät kuuntelivat sisältöä tasaisesti, eli yksi käyttäjä kuunteli useamman jakson.

”Tavoitimme merkittävästi enemmän kuulijoita kuin olimme alun perin arvioineet, ja sisällön parissa kulutettu aika oli todella pitkä. Podcast osoittautui merkittävästi laajemman yleisön kanavaksi kuin olimme etukäteen ajatelleet ”, Jonna Nummela iloitsee. 

Podcast oli alusta laajalle kampanjalle, jossa hyödynnettiin podcastin sisältöä.

”Podcastin tuottaminen on merkittävä investointi ja siihen pätee ihan sama kuin muuhunkin markkinointiin. Se on arvokas vasta, kun se tavoittaa kohderyhmän riittävän laajasti ja saa aikaan haluttua toimintaa. Lyhyellä aikavälillä mittarit näyttivät oikeaan suuntaan, ja siksi jatkamme podcastin toteuttamista. Pidemmän aikavälin tuloksia on vielä liian aikaista arvioida.”

Podcast oli yksi osa K-Rauta PRO -brändin pidemmän aikavälin lanseeraussuunnitelmaa ja sen tunnettuuden rakentamista.

Podcast ei yksinään riitä tavoittamaan kohderyhmää riittävän laajasti, vaan kokonaisuuden ympärille on rakennettava vahva kampanja, jotta podcast voi löytää yleisönsä järkevässä mittakaavassa.

Vahvaan jakeluun tarvitsimme hyviä mediakumppaneita. Sanomalla on meille oikeita kanavia kohderyhmän tavoittamiseen. Radio Rockin Korporaation kanssa tehty ohjelmayhteistyö osoittautui tehokkaaksi kanavaksi ajaa kuuntelijoita podcastin pariin.

Jonna Nummela
K-Rauta
Chief Marketing Officer

Kiinnostuitko? 

Tutustu radio- ja audiomainonnan ratkaisuihin

Tagit

Kohderyhmänä B2B Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

    Julkaistu
    3.11.2025
    Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland