Case Cutrin Routa – Sisältöyhteistyö huomattiin

Tavoite
Tavoitteena oli saada Cutrinin uudelle Routa-tuotesarjalle tunnettuutta. Miehet kohderyhmänä oli Cutrinille uusi, ja tunnettuutta haluttiin luoda kohderymälle sopivassa kontekstissa.
Miehet kohderyhmänä on Cutrinillekin uusi ja podcastin avulla olemme tavoittaneet juuri oikean kohderyhmän ja vieläpä mieleenpainuvalla ja hauskalla tavalla."
![]()
Toteutus
Kampanjan toteutuksen tavaksi valittiin sisällöllinen yhteistyö Suplassa. Brändikasvona toimi futislegenda Sami Hyypiä, joten tuotteet haluttiin liittää urheilusisältöihin, tarkemmin ottaen Bundes-Lukeen ja Valioliigaviikkoon.
Molempien podcastien juontajat ottivat Cutrin Roudan luontevaksi osaksi sisältöjä. Jaksoissa puhuttiin muun muassa futispelaajien hiustyyleistä, haastateltiin Sami Hyypiää ja jaettiin viikon kovimmista suorituksista Routa-palkintoja.

Podcast-yhteistyö muun Routa-kampanjoinnin ohella on lisännyt kiinnostusta tuotesarjaamme kohtaan sekä kasvattanut miesten osuutta tähän asti vahvasti naisille kohdennettujen Cutrinin kanavien seuraajissa. Uuden tuotesarjan lanseerauksen tie on vasta alussa, mutta näin hyvät tulokset antavat intoa jatkaa valitulla reitillä – varmasti myös podcast-yhteistyöt kuuluvat mediamixiimme jatkossakin!”
![]()
Sisältöyhteistyö oli menestys monilla mittareilla
40 %
vastaajista osasi nimetä sponsorin spontaanisti
91 %
vastaajista muisti nimellä autettuna podcastien sponsorin
67 %
vastaajista piti sisältöyhteistyötä hyvänä tapana mainostaa
Olemme Cutrinilla todella ilahtuneita Routa-tuotesarjan jättämästä muistijäljestä podcast-yhteistyössämme."
![]()