Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Mediat & palvelut
  3. Mainonnan ratkaisut
  4. Printtimainonta

Monikanavainen uutismedia

Tehoa ja tuloksellisuutta mainontaan

Kuluttajat ovat kaikissa kanavissa, onhan brändisikin?

Luetut ja luotetut uutismediamme tavoittavat kuluttajat kaikissa niissä kanavissa, joissa he viettävät aikaa. Arvostettu uutismedia niin printti- kuin digiversionakin tarjoaa kaupallisille viesteillesi vaikuttavan mediaympäristön, jossa mainonta koetaan tärkeäksi osaksi muuta sisältöä.
 

Helsingin Sanomat

Lue lisää

HS Lauantai Plus

Lue lisää

Ilta-Sanomat

Lue lisää

Aamulehti

Lue lisää

Satakunnan Kansa Länsi-Suomi

Lue lisää

Mikä on moni­kanavainen ratkaisu?

Monikanavainen mainos näkyy valitsemasi median, esimerkiksi Helsingin Sanomien, kaikissa kanavissa: printtilehdessä, näköislehdessä, uutissivustolla ja -sovelluksessa. Digikanavissa mainos näkyy kaikilla laitteilla eli tietokoneessa, mobiilissa ja tabletilla. Monikanavaisella ratkaisulla tavoitat näin koko mediaa lukevan yleisön siellä, missä he median sisältöjä seuraavat.

Monikanavaisuus lisää tutkitusti mainoksen vaikuttavuutta

Näkymällä monikanavaisesti voit hyödyntää mainonnassasi kunkin kanavan vahvuuksia. Kerro printissä enemmän ja ohjaa digissä nopeasti sisältöjesi pariin ja ostoksille. Mainostamalla monikanavaisesti herätät huomion, maksimoit kontaktit, saat toistoa, jäät mieleen ja aktivoit asiakkaasi.

+24 %

huomioarvo

+19 %

positiivinen vaikutus mielikuvaan

+26 %

kiinnostuksen lisääntyminen

+42 %

ostoaikomus

+93 %

aikomus hakea lisätietoa

+54 %

aikomus asioida liikkeessä

Lähde: Sanoman crossmedia-tutkimukset 2017–2023, Digitalist (1/1-sivut)

"Monikanavainen ratkaisu on ollut meille helppo keino lisätä mainontamme vaikuttavuutta.

Printtimainontamme on saanut rinnalleen säännöllisen diginäkyvyyden, jonka avulla tavoitamme satakuntalaiset entistä laajemmin kaikissa kanavissa.”

Maria Nurmi, Satakunnan Osuuskauppa

Satakunnan_Osuuskauppa_monikanavainen_kokosivu.png

Helsingin Sanomat

Tavoita koko Hesaria lukeva yleisö.

HS etusivu tarjoaa vaikuttavan mainospaikan kaupallisille viesteillesi. Hesarin etusivulla synnytät puheenaiheita ja aktivoit lukijat kivijalkaan sekä verkkosivuille. Etusivu tavoittaa lukijoiden lisäksi suuren joukon  kuluttajia lehtipisteissä ympäri maan.

ViikonpäiväPainettu lehtiDigi-impressiotKokonais­tavoittavuus
ma–pe590 000360 000950 000
la–su746 000354 0001 100 000
  • Aukeamat ja kokosivut
  • ½-sivut (5 x 180) ja 3 x 365
  • 2 x 365
  • 3 x 180
  • 5 x 88
  • 2 x 180
  • 2 x 134
  • Kiinteät liitteet (4- ja 8-sivua)
ViikonpäiväPainettu lehtiDigi-impressiotKokonais­tavoittavuus
ma–pe590 000210 000800 000
la–su746 000154 000900 000

Huom! Monikanavaisuus koskee myös kelluvaa mainontaa. Monikanavaisuus ei koske Kauppapaikkaa eikä pmm-hinnoiteltuja rivi-ilmoituksia luokitelluissa markkinapaikoissa.

Löydät ajantasaiset hinnat myös monikanavaisten mainospaikkojen osalta Helsingin Sanomien ilmoitushinnastosta.

Katso hinnat

AineistotiedotAikatauluToimitus

Printtiaineisto

5 x 308,
254 x 308 mm, pdf

  • Edellisenä päivänä klo 12

  • Sunnuntai ja maanantai:
    pe klo 12

  • Juhlapyhien yhteydessä poikkeusaikataulut

Varauksen jälkeen lähetettävän aineistonsiirtolinkin kautta:

  • Printtiaineisto

  • 2 online-aineistoa (desktop & mobiili kuva tai video)

  • Yksi linkki, koko mainos toimii linkkialueena.

  • Ainoastaan klikkiseuranta mahdollinen. 

Digiaineisto

(2 aineistoa: mobiili & desktop)

Desktop:
Kuva-aineisto: 1920x1200px, max 300 kt, jpg/png
tai
Video-aineisto: 1920x1080px, max 4MB, MP4 

Mobiili:
Kuva-aineisto 1080 x1920px, max 300kt, jpg/png
tai
Videoaineisto 1080x1920px, max 4MB, MP4

Huomioitavaa printtiaineistoissa

HS etusivulla mainoksessa ei voi olla toimivaa EAN-koodia. Viivakoodi saattaa aiheuttaa haamuostoksia kauppojen kassoilla. Sanoma Media Finland Oy ei suodata aineistojen viivakoodeja.

Huomioitavaa digiaineistoissa

HS Etusivun ajamiseen digissä tarvitaan molemmat kaksi aineistoa: desktop ja mobiili. Aineiston ajaminen 3. osapuolen tagin (esim. Adform) kautta ei ole mahdollista.

Video näytetään looppaavana. Videomateriaali voidaan toteuttaa myös äänillä. Huomioitavaa, että mainokset käynnistyvät automaattisesti ilman ääniä ja vaatii käyttäjän valinnan äänen käytölle.

Huomioi Safe Area! Mainoksen alareunaan ei tulisi sijoittaa tärkeää sisältöä, kuten logoa, CTA:ta tai tekstiä. Selainikkunan korkeudesta riippuen tämä alue voi jäädä piiloon.

Alta löydät eri mainoskokojen mitat ja Safe Area -vaatimukset:

Desktopin vaaka-aineisto – kuva

Koko: 1920 x 1200 px
Tiedostomuoto: JPG tai PNG
Tiedoston paino: max 300 kt

Safe area on 1920 x 840 px yläreunasta. Huomioithan, että 360 px korkealle alueelle mainoksen alareunasta ei tulisi sijoittaa tärkeää sisältöä, kuten logoa, CTA:ta tai tekstiä. Selainikkunan korkeudesta riippuen tämä alue voi jäädä piiloon. Aineiston vasemmassa ylänurkassa näytetään MAINOS-merkintä (tulee mainokseen automaattisesti).

Desktopin vaaka-aineisto – video

Koko: 1920 x 1200 px
Tiedostomuoto: MP4
Tiedoston paino: max 3,5 Mt
Kesto: 3–30 s

Safe area on 1920 x 840 px yläreunasta. Huomioithan, että 240 px korkeudelle mainoksen alareunasta ei tulisi sijoittaa tärkeää sisältöä, kuten logoa, CTA:ta tai tekstiä. Selainikkunan korkeudesta riippuen tämä alue voi jäädä piiloon. Aineiston vasemmassa ylänurkassa näytetään MAINOS-merkintä (tulee mainokseen automaattisesti).

Mobiilin pystyaineisto – kuva

Koko: 1080 x 1920 px
Tiedostomuoto: JPG tai PNG
Tiedoston paino: max 300 kt

Safe area on 1080 x 1340 px yläreunasta. Huomioithan, että 580 px korkealle alueelle mainoksen alareunasta ei tulisi sijoittaa tärkeää sisältöä, kuten logoa, CTA:ta tai tekstiä. Selainikkunan korkeudesta riippuen tämä alue voi jäädä piiloon. Aineiston vasemmassa ylänurkassa näytetään MAINOS-merkintä (tulee mainokseen automaattisesti).

Mobiilin pystyaineisto – video

Koko: 1080 x 1920 px
Tiedostomuoto: MP4
Tiedoston paino: Max 3,5 Mt
Kesto: 3–30 s

Safe area on 1080 x 1340 px yläreunasta. Huomioithan, että 580 px korkealle alueelle mainoksen alareunasta ei tulisi sijoittaa tärkeää sisältöä, kuten logoa, CTA:ta tai tekstiä. Selainikkunan korkeudesta riippuen tämä alue voi jäädä piiloon. Aineiston vasemmassa ylänurkassa näytetään MAINOS-merkintä (tulee mainokseen automaattisesti).

 
AineistotiedotAukeama, kokosivu, kiinteät liitteet*Pienemmät kokovaihtoehdotAikatauluToimitus

Printtiaineisto

Aukeama 528 x 365 mm
Kokosivu 254 x 365 mm
*Kiinteät liitteet 254 x 365
4-sivuiseen 4kpl
8-sivuiseen 8 kpl

3 x 365, 150 x 365 mm
1/2-sivu, 254 x 180 mm
2 x 365, 99 x 365 mm
3 x 180, 150 x 180 mm
5 x 88, 254 x 88 mm
2 x 180, 99 x 180mm
2 x 134, 99 x 134 mm

  • Edellisenä päivänä klo 12

  • Sunnuntai ja maanantai: pe klo 12

  • Juhlapyhien yhteydessä poikkeusaikataulut

Varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta:

  • 1 kuva-aineisto, joka tulee desktopiin, mobiiliin ja tablettiin.

  • 1 kohde-URL (pl. Kiinteät liitteet, joissa voi olla useampi)

  • 1 seuranta - vapaaehtoinen

Digiaineisto

W620xH891 px, max 300 kt
Kiinteä liite max 300 kt/kuva,
jpg, png, HTML5, 3rd party tag

W600xH500 px, max 300 kt
jpg, png, HTML5, 3rd party tag

*Kiinteät liitteet näkyvät kokosivun karusellissa 4-sivuiseen 1–4 kuvaa, 8-sivuiseen 1–8 kuvaa, kuvan tiedostonimeen haluttu sivunumero. Jokaisella sivulla voi olla oma kohde URL. Monikanavaisuus ei koske Kauppapaikkaa eikä Helsingin Sanomien muita medioita, ellei hinnastossa erikseen mainita.

AineistotiedotAikatauluToimitus

Printtiaineisto

Puolikas sivu
Helsingin Sanomat
150 x 365 mm / 254 x 180 mm

Kokosivu
Helsingin Sanomat
Kokosivu 254 x 365 mm

Aukeama
Helsingin Sanomat
Aukeama 528 x 365 mm

Natiivimainonta on erotettava journalistisesta sisällöstä printissä kehyksellä (5mm) ja sijoittamalla versaaleilla kirjoitettu MAINOS-sana (12 pt) kehyksen vasempaan ylälaitaan ja oikeaan alalaitaan. Fontin värinä musta tai valkoinen ja päätteetön fontti. Katso tarkemmat ohjeet täältä.

Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua

Varauksen vahvistamisen jälkeen lähetettävän printin aineistolinkin kautta:

  • 1 aineisto

Digiaineisto

Kuva 600x314, max 300 kt, jpg
Otsikko max 90 merkkiä
Ingressi max 150 merkkiä
Mainostaja: (mainostajan nimi kuten se halutaan esittää nostossa)

Otsikossa ei käytetä pisteitä. Kysymysmerkki, ajatusviiva tai kaksoispiste ovat ok. Huutomerkkien käyttöä emme suosittele. Esimerkiksi: Tunnetko arkiruokien suolapommit? TAI Moni syö tietämättään liikaa suolaa päivittäin

Otsikon ja ingressin tulee olla kieliopillisesti oikein ja hyvää suomea
Klikin tulee ohjata sisältöön, joka on linjassa otsikon ja ingressin kanssa (ei esimerkiksi tuotekatalogiin, yrityksen sivuston etusivulle tai verkkokauppaan) Sisällön tulee lunastaa otsikon lupaus.

Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua.

Varauksen vahvistamisen jälkeen lähettävän digin aineistolinkin kautta:

  • 1 aineisto, eli irrallisena toimitettu kuva, otsikko ja ingressi (samaa aineistoa käytetään desktopiin, mobiiliin ja tablettiin)

  • 1 kohde-URL

  • 1 seuranta – vapaaehtoinen

Jos aineiston toimituksessa latauslinkin kautta ilmenee ongelmia olethan yhteydessä sähköpostitse:  digitrafiikki@sanoma.com

Mikäli Sanoma tuottaa natiivimainonnan aineistot, Sanoma vastaa myös aineistotoimituksesta eikä asiakkaan tarvitse toimittaa aineistoa.

Katso miten asiakkaamme menestyivät HS etusivun avulla

Uutismedian etusivu

HS Lauantai Plus 

950 000 kontaktia, kahden päivän tavoittavuus.

Lauantai Plus on monikanavainen HS:n ja HS Viikon pakettituotteistus, joka tarjoaa kahden päivän näkyvyyden perjantaista lauantaihin. Viikonlopun runsas lukupaketti tarjoaa lukijoille nautinnollisen lukukokemuksen ja mainostajille näyttävän mediaympäristön, jonka parissa lukijat viettävät keskittynyttä aikaa.

Sisältö: Elämä, Hyvinvointi, Kulttuuri, Ruoka ja Lasten sivut.

HS Lauantai Plus

HS Viikko (pe)
HS Lauantai (la)

HS Lauantai Plus 
KONTAKTIT

Viikonpäivä

Mainoskoot

Painettu lehti

Digi-impressiot

Yhteensä

pe-la

 2/1-s, 1/1-s, 

3 x 365, ½-s,

 2 x 365, 3 x 180, 

5 x 88, 2 x 180, 
2 x 134

830 000

120 000

950 000

AineistotiedotAukeama, kokosivu,Pienemmät kokovaihtoehdotAikatauluToimitus

Printtiaineisto

Aukeama 528 x 365 mm
Kokosivu 254 x 365 mm
 

3 x 365, 150 x 365 mm
1/2-sivu, 254 x 180 mm
2 x 365, 99 x 365 mm
3 x 180, 150 x 180 mm
5 x 88, 254 x 88 mm
2 x 180, 99 x 180mm
2 x 134, 99 x 134 mm

  • Keskiviikko klo 12

  • Juhlapyhien yhteydessä poikkeusaikataulut

Varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta:

  • 1 kuva-aineisto, joka tulee desktopiin, mobiiliin ja tablettiin.

  • 1 kohde-URL (pl. Kiinteät liitteet, joissa voi olla useampi)

  • 1 seuranta - vapaaehtoinen

Digiaineisto

W620xH891 px, max 300 kt
Kiinteä liite max 300 kt/kuva,
jpg, png, HTML5, 3rd party tag

W600xH500 px, max 300 kt
jpg, png, HTML5, 3rd party tag

AineistotiedotAikatauluToimitus

Printtiaineisto

Puolikas sivu
HS + HS Viikko 
150 x 365 mm / 254 x 180 mm

Kokosivu
HS + HS Viikko 
Kokosivu 254 x 365 mm

Aukeama
HS + HS Viikko
Aukeama 528 x 365 mm

Natiivimainonta on erotettava journalistisesta sisällöstä printissä kehyksellä (5mm) ja sijoittamalla versaaleilla kirjoitettu MAINOS-sana (12 pt) kehyksen vasempaan ylälaitaan ja oikeaan alalaitaan. Fontin värinä musta tai valkoinen ja päätteetön fontti. Katso tarkemmat ohjeet täältä.

Maanantai klo 12

Varauksen vahvistamisen jälkeen lähetettävän printin aineistolinkin kautta:

  • 1 aineisto

Digiaineisto

Kuva 600x314, max 80 kt, jpg
Otsikko max 80 merkkiä
Ingressi max 150 merkkiä
Mainostaja: (mainostajan nimi kuten se halutaan esittää nostossa)

Otsikossa ei käytetä pisteitä. Kysymysmerkki, ajatusviiva tai kaksoispiste ovat ok. Huutomerkkien käyttöä emme suosittele. Esimerkiksi: Tunnetko arkiruokien suolapommit? TAI Moni syö tietämättään liikaa suolaa päivittäin

Otsikon ja ingressin tulee olla kieliopillisesti oikein ja hyvää suomea
Klikin tulee ohjata sisältöön, joka on linjassa otsikon ja ingressin kanssa (ei esimerkiksi tuotekatalogiin, yrityksen sivuston etusivulle tai verkkokauppaan) Sisällön tulee lunastaa otsikon lupaus.

Aineiston toimitus 2 arkipäivää ennen kampanjan alkua.

Varauksen vahvistamisen jälkeen lähettävän digin aineistolinkin kautta:

  • 1 aineisto, eli irrallisena toimitettu kuva, otsikko ja ingressi (samaa aineistoa käytetään desktopiin, mobiiliin ja tablettiin)

  • 1 kohde-URL

  • 1 seuranta – vapaaehtoinen

Jos aineiston toimituksessa latauslinkin kautta ilmenee ongelmia olethan yhteydessä sähköpostitse:  digitrafiikki@sanoma.com

Ilta-Sanomat

Tavoita Ilta-Sanomien koko lukijakunta.

Kun ostat monikanavaisen IS kokosivun, voit kohdentaa veloituksetta IS.fin mainosnäytöt.

Kohdennusvaihtoehdot: 

  • Ikä (25–44, 45–64, 65–74)
  • Sukupuoli (nainen, mies)
  • Maakunta (Pirkanmaa, Satakunta, Uusimaa)
  • Pääkaupunkiseutu
     
Monikanavainen IS
  • Aukeama
  • Kokosivu
  • Puolikas sivu
ViikonpäiväPainettu lehtiDigi-impressiotKokonais­­tavoittavuus
ma–pe244 000156 000400 000
la333 000167 000500 000

suurpainokset
(pl. juhannus)

444 000156 000600 000

juhannuksen suurpainos

722 000178 000900 000

Huom. Monikanavaisuus koskee myös kelluvaa mainontaa.

Katso hinnat

Aineistotiedot AikatauluToimitus

Printtiaineisto

Aukeama ja kokosivu

Aukeama 528 x 365 mm

Kokosivu 254 x 365 mm

½-sivu vaaka ja ½-sivu pysty

½-sivu 254 x 180 mm (vaaka)

½-sivu 125 x 365 (pysty)

Julkaisua edeltävänä
päivänä klo 12

Maanantain lehti: 
pe klo 12

Suurpainoksissa ja juhlapyhien yhteydessä poikkeusaikataulut.

Varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta:

•1 kuva-aineisto joka tulee desktopiin, mobiiliin ja tablettiin.

•1 kohde-URL 

•1 seuranta – vapaaehtoinen 

 

Digiaineisto

W620xH891 px, max 300 kt
jpg, png, HTML5, 3rd party tag

W600 x H500 px, max 300 kt
jpg, png, HTML5, 3rd party tag

 

AineistotiedotAikatauluToimitus

Printtiaineisto

Kokosivu 254 x 365 mm

Natiivimainonta on erotettava journalistisesta sisällöstä printissä kehyksellä (5mm) ja sijoittamalla versaaleilla kirjoitettu MAINOS-sana (12 pt) kehyksen vasempaan ylälaitaan ja oikeaan alalaitaan. Fontin värinä musta tai valkoinen ja päätteetön fontti. Katso tarkemmat ohjeet täältä.

2 arkipäivää ennen kampanjan alkua.

Varauksen vahvistamisen jälkeen
lähetettävän printin aineistolinkin kautta:

  • 1 aineisto

 

Digiaineisto

Kuva 600x314, max 80 kt, jpg
Otsikko max 80 merkkiä
Ingressi max 150 merkkiä
Mainostaja: (mainostajan nimi kuten se halutaan esittää nostossa)

Otsikossa ei käytetä pisteitä. Kysymysmerkki, ajatusviiva tai kaksoispiste ovat ok. Huutomerkkien käyttöä emme suosittele. Esimerkiksi: Tunnetko arkiruokien suolapommit? TAI Moni syö tietämättään liikaa suolaa päivittäin

Otsikon ja ingressin tulee olla kieliopillisesti oikein ja hyvää suomea. Klikin tulee ohjata sisältöön, joka on linjassa otsikon ja ingressin kanssa (ei esimerkiksi tuotekatalogiin, yrityksen sivuston etusivulle tai verkkokauppaan) Sisällön tulee lunastaa otsikon lupaus.

Tekstin laatijan on hyvä perehtyä siihen, miten samantyyppisiä aiheita on otsikoitu ja kuvitettu valitussa mediassa aiemmin.

2 arkipäivää ennen kampanjan alkua.

Varauksen vahvistamisen jälkeen
lähetettävän digin aineistolinkin kautta:

  •  aineisto, eli irrallisena toimitettu kuva, otsikko ja ingressi (samaa aineistoa käytetään desktopiin, mobiiliin ja tablettiin)

  • 1 kohde-URL

  • 1 seuranta – vapaaehtoinen 

Jos aineiston toimituksessa latauslinkin kautta ilmenee ongelmia olethan yhteydessä sähköpostitse:  digitrafiikki@sanoma.com

Aamulehti

Ota Pirkanmaa haltuun monikanavaisella etusivulla

Aamulehden monikanavainen etusivu tarjoaa ohittamattoman mainospaikan kaupallisille uutisillesi. Etusivulla synnytät puheenaiheita ja aktivoit lukijat kivijalkaan sekä verkkosivuille.

 

ViikonpäiväPainettu lehtiDigi-impressiotYhteensä
ma-pe180 000140 000320 000
la-su207 000143 000350 000
  • Aukeama
  • Kokosivu
  • Puoli sivua (5 x 180 ja 3 x 365)
  • Kiinteä liite (4- ja 8-sivua)
ViikonpäiväPainettu lehtiDigi-impressiotYhteensä
ma–pe180 00085 000265 000
la–su207 00073 000280 000

Huom! Monikanavaisuus koskee myös kelluvaa mainontaa. Monikanavaisuus ei koske Koti-liitettä.

Katso hinnat

AineistotiedotAikatauluToimitus

Printtiaineisto

Etusivu

Koko 254 x 308 mm
painovalmis pdf

  • Varaukset edellisenä  päivänä klo 9, valmiit aineistot klo 12

  • Varaukset su ja ma lehtiin pe klo 9, valmiit aineistot klo 12

Varauksen vahvistamisen jälkeen lähetettävän printin aineistolinkin kautta:

  • 1 aineisto

Digiaineisto 
21.5.2024 alkaen

2 aineistoa: mobiili + desktop

Desktop:
Kuva 1920x1200px, max 300 kt, jpg/png
tai
Video 1920x1080px, max 4 Mt, mp4

Mobiili:
Kuva 1080 x1920px, max 300kt, jpg/png
tai
Video 1080x1920px, max 4Mt, mp4

Varauksen vahvistamisen jälkeen lähetettävän digin aineistolinkin kautta:

  • 2 online-aineistoa (desktop+mobiili, kuva/ video)

  • Yksi linkki, koko mainos toimii linkkialueena.

  • Ainoastaan klikkiseuranta mahdollinen.

Huomioitavaa printtiaineistoissa

Etusivun mainoksessa ei voi olla toimivaa EAN-koodia. Viivakoodi saattaa aiheuttaa haamuostoksia kauppojen kassoilla. Sanoma Media Finland Oy ei suodata aineistojen viivakoodeja.

Huomioitavaa digiaineistoissa

Etusivun ajamiseen digissä tarvitaan kaksi aineistoa: desktop ja mobiili. Aineiston ajaminen 3. osapuolen tagin (esim. Adform) kautta ei ole mahdollista.

Video näytetään looppaavana. Videomateriaali voidaan toteuttaa myös äänillä. Huomioitavaa, että mainokset käynnistyvät automaattisesti ilman ääniä ja vaatii käyttäjän valinnan äänen käytölle.

Huomioi Safe Area! Mainoksen alareunaan ei tulisi sijoittaa tärkeää sisältöä, kuten logoa, CTA:ta tai tekstiä. Selainikkunan korkeudesta riippuen tämä alue voi jäädä piiloon.

Alta löydät digiaineistojen mitat ja Safe Area -vaatimukset:

Desktopin vaaka-aineisto – kuva

Koko: 1920 x 1200 px
Tiedostomuoto: JPG tai PNG
Tiedoston paino: max 300 kt

Safe area on 1920 x 840 px yläreunasta. Huomioithan, että 360 px korkealle alueelle mainoksen alareunasta ei tulisi sijoittaa tärkeää sisältöä, kuten logoa, CTA:ta tai tekstiä. Selainikkunan korkeudesta riippuen tämä alue voi jäädä piiloon. Aineiston vasemmassa ylänurkassa näytetään MAINOS-merkintä (tulee mainokseen automaattisesti).

Desktopin vaaka-aineisto – video

Koko: 1920 x 1200 px
Tiedostomuoto: MP4
Tiedoston paino: max 3,5 mb
Kesto: 3–30 s

Safe area on 1920 x 840 px yläreunasta. Huomioithan, että 240 px korkeudelle mainoksen alareunasta ei tulisi sijoittaa tärkeää sisältöä, kuten logoa, CTA:ta tai tekstiä. Selainikkunan korkeudesta riippuen tämä alue voi jäädä piiloon. Aineiston vasemmassa ylänurkassa näytetään MAINOS-merkintä (tulee mainokseen automaattisesti).

Mobiilin pystyaineisto – kuva

Koko: 1080 x 1920 px
Tiedostomuoto: JPG tai PNG
Tiedoston paino: max 300 kt

Safe area on 1080 x 1340 px yläreunasta. Huomioithan, että 580 px korkealle alueelle mainoksen alareunasta ei tulisi sijoittaa tärkeää sisältöä, kuten logoa, CTA:ta tai tekstiä. Selainikkunan korkeudesta riippuen tämä alue voi jäädä piiloon. Aineiston vasemmassa ylänurkassa näytetään MAINOS-merkintä (tulee mainokseen automaattisesti).

Mobiilin pystyaineisto – video

Koko: 1080 x 1920 px
Tiedostomuoto: MP4
Tiedoston paino: max 3,5 Mt
Kesto: 3–30 s

Safe area on 1080 x 1340 px yläreunasta. Huomioithan, että 580 px korkealle alueelle mainoksen alareunasta ei tulisi sijoittaa tärkeää sisältöä, kuten logoa, CTA:ta tai tekstiä. Selainikkunan korkeudesta riippuen tämä alue voi jäädä piiloon. Aineiston vasemmassa ylänurkassa näytetään MAINOS-merkintä (tulee mainokseen automaattisesti).

Aukeama, 1/1-sivu, ½-sivu, 3 x 365, kiinteät liitteet

Aineistotiedot AikatauluToimitus

Printtiaineisto

Aukeama, kokosivu, kiinteät liitteet

Aukeama 528 x 365 mm**
Kokosivu 254 x 365 mm**

Kiinteät liitteet 254 x 365 mm*
4-sivuiseen 4 kpl
8-sivuiseen 8 kpl

Puoli sivua ja 3 x 365

3 x 365 150 x 365 mm**
½-sivu 254 x 180 mm**

  • Varaukset edellisenä  päivänä klo 9, valmiit aineistot klo 12

  • Varaukset su ja ma lehtiin pe klo 9, valmiit aineistot klo 12

  • Ks.  juhlapyhien poikkeusaikataulut 

Varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta:

  • 1 kuva-aineisto joka tulee desktopiin, mobiiliin ja tablettiin.

  • 1 kohde-URL (pl. kiinteät liitteet, joissa voi olla useampi)

  • 1 seuranta – vapaaehtoinen 

 

Digiaineisto

W620 x H891 px, max 300 kt
Kiinteä liite max 300 kt/kuva
jpg, png, HTML5, 3rd party tag

W600 x H500 px, max 300 kt
jpg, png, HTML5, 3rd party tag

*Kiinteät liitteet näkyvät kokosivun kokoisina karusellissa. 4-sivuiseen 1–4 kuvaa, 8-sivuiseen 1–8 kuvaa, kuvan tiedostonnimeen haluttu sivunnumero. Jokaisella sivulla voi olla oma kohde URL.

 **Myös monikanavainen natiiviratkaisu. Ks. erillinen natiiviratkaisun aineisto-ohje.

Aineistoaikataulu
Valmistettavat aineistot
JulkaisupäiväVaraukset ja aineistojen toimitus
MaanantaiTo klo 9
TiistaiPe klo 9
KeskiviikkoMa klo 9
Torstai*Ti klo 9
PerjantaiKe klo 9
LauantaiTo klo 9
SunnuntaiTo klo 9

HUOM: katso juhlapyhien poikkeusaikataulut
 

Aineistojen tuotantohinnasto
TuotantoHinta
  • Printti-aineisto (pdf)
  • Digitaalinen-aineisto (jpg)

Kun mainostaja toimittaa aineistot joiden pohjalta mainos toteutetaan

2/1 sivu460 €
1/1 sivu350 €
½ sivu ja 3 x 365300 €
5 x 88260 €
AineistotiedotAikatauluToimitus

Printtiaineisto

Puolikas sivu
150 x 365 / 254 x 180 mm

Kokosivu
254 x 365 mm

Aukeama
528 x 365 mm

Natiivimainonta on erotettava journalistisesta sisällöstä printissä kehyksellä (5mm) ja sijoittamalla versaaleilla kirjoitettu MAINOS-sana (12 pt) kehyksen vasempaan ylälaitaan ja oikeaan alalaitaan. Fontin värinä musta tai valkoinen ja päätteetön fontti. Katso tarkemmat ohjeet täältä

2 arkipäivää ennen kampanjan alkua.

Varauksen vahvistamisen jälkeen lähetettävän printin aineistolinkin kautta:

  • 1 aineisto

Digiaineisto

Kuva 600x314, max 80 kt, jpg
Otsikko max 80 merkkiä
Ingressi max 150 merkkiä
Mainostaja: (mainostajan nimi kuten se halutaan esittää nostossa)

Otsikossa ei käytetä pisteitä. Kysymysmerkki, ajatusviiva tai kaksoispiste ovat ok. Huutomerkkien käyttöä emme suosittele. Esimerkiksi: Tunnetko arkiruokien suolapommit? TAI Moni syö tietämättään liikaa suolaa päivittäin.

Otsikon ja ingressin tulee olla kieliopillisesti oikein ja hyvää suomea
Klikin tulee ohjata sisältöön, joka on linjassa otsikon ja ingressin kanssa (ei esimerkiksi tuotekatalogiin, yrityksen sivuston etusivulle tai verkkokauppaan) Sisällön tulee lunastaa otsikon lupaus.

2 arkipäivää ennen kampanjan alkua.

Varauksen vahvistamisen jälkeen lähetettävän digin aineistolinkin kautta:

  • 1 aineisto, eli irrallisena toimitettu kuva, otsikko ja ingressi (samaa aineistoa käytetään desktopiin, mobiiliin ja tablettiin)

  • 1 kohde-URL

  • 1 seuranta – vapaaehtoinen

Jos aineiston toimituksessa latauslinkin kautta ilmenee ongelmia olethan yhteydessä sähköpostitse: digitrafiikki@sanoma.com

Mikäli Sanoma tuottaa natiivimainonnan aineistot, Sanoma vastaa myös aineistotoimituksesta eikä asiakkaan tarvitse toimittaa aineistoa.

Satakunnan Kansa Länsi-Suomi

Satakunnan markkina-alue haltuun monikanavaisella etusivulla

Monikanavainen etusivu tarjoaa ohittamattoman mainospaikan kaupallisille uutisillesi. Etusivulla synnytät puheenaiheita ja aktivoit lukijat kivijalkaan sekä verkkosivuille.

Viikonpäivä

Painettu lehti

Digi-impressiot

Yhteensä

ma, ke

77 000

61 000

138 000

ti, pe

94 000

76 000

170 000

to

161 000

74 000

235 000

la-su

105 000

82 000

187 000

  • Aukeama
  • Koko sivu
  • Puoli sivua (5 x 180 ja 3 x 365)
  • Kiinteä liite (4 s. ja 8 s.)

Viikonpäivä

Painettu lehti

Digi-impressiot

Yhteensä

ma, ke

77 000

37 000

114 000

ti, pe

94 000

46 000

140 000

to

161 000

34 000

195 000

la-su

105 000

49 000

154 000

Huom! Monikanavaisuus koskee myös kelluvaa mainontaa. Ei ostettavissa Porilaisessa eikä Raumalaisessa.

Katso hinnat

AineistotiedotAikatauluToimitus

Printtiaineisto

Etusivu

Koko 254 x 308 mm
painovalmis pdf

  • Varaukset edellisenä  päivänä klo 9, valmiit aineistot klo 12

  • Varaukset su ja ma lehtiin pe klo 9, valmiit aineistot klo 12

Varauksen vahvistamisen jälkeen lähetettävän printin aineistolinkin kautta:

  • 1 aineisto

Digiaineisto 
21.5.2024 alkaen

2 aineistoa: mobiili + desktop

Desktop:
Kuva 1920x1200px, max 300 kt, jpg/png
tai
Video 1920x1080px, max 4 Mt, mp4

Mobiili:
Kuva 1080 x1920px, max 300kt, jpg/png
tai
Video 1080x1920px, max 4Mt, mp4

Varauksen vahvistamisen jälkeen lähetettävän digin aineistolinkin kautta:

  • 2 online-aineistoa (desktop+mobiili, kuva tai video)

  • Yksi linkki, koko mainos toimii linkkialueena.

  • Ainoastaan klikkiseuranta mahdollinen.

Huomioitavaa printtiaineistoissa

Etusivun mainoksessa ei voi olla toimivaa EAN-koodia. Viivakoodi saattaa aiheuttaa haamuostoksia kauppojen kassoilla. Sanoma Media Finland Oy ei suodata aineistojen viivakoodeja.

Huomioitavaa digiaineistoissa

Etusivun ajamiseen digissä tarvitaan kaksi aineistoa: desktop ja mobiili. Aineiston ajaminen 3. osapuolen tagin (esim. Adform) kautta ei ole mahdollista.

Video näytetään looppaavana. Videomateriaali voidaan toteuttaa myös äänillä. Huomioitavaa, että mainokset käynnistyvät automaattisesti ilman ääniä ja vaatii käyttäjän valinnan äänen käytölle.

Huomioi Safe Area! Mainoksen alareunaan ei tulisi sijoittaa tärkeää sisältöä, kuten logoa, CTA:ta tai tekstiä. Selainikkunan korkeudesta riippuen tämä alue voi jäädä piiloon.

Alta löydät digiaineistojen mitat ja Safe Area -vaatimukset:

Desktopin vaaka-aineisto – kuva

Koko: 1920 x 1200 px
Tiedostomuoto: JPG tai PNG
Tiedoston paino: max 300 kt

Safe area on 1920 x 840 px yläreunasta. Huomioithan, että 360 px korkealle alueelle mainoksen alareunasta ei tulisi sijoittaa tärkeää sisältöä, kuten logoa, CTA:ta tai tekstiä. Selainikkunan korkeudesta riippuen tämä alue voi jäädä piiloon. Aineiston vasemmassa ylänurkassa näytetään MAINOS-merkintä (tulee mainokseen automaattisesti).

Desktopin vaaka-aineisto – video

Koko: 1920 x 1200 px
Tiedostomuoto: MP4
Tiedoston paino: max 3,5 mb
Kesto: 3–30 s

Safe area on 1920 x 840 px yläreunasta. Huomioithan, että 240 px korkeudelle mainoksen alareunasta ei tulisi sijoittaa tärkeää sisältöä, kuten logoa, CTA:ta tai tekstiä. Selainikkunan korkeudesta riippuen tämä alue voi jäädä piiloon. Aineiston vasemmassa ylänurkassa näytetään MAINOS-merkintä (tulee mainokseen automaattisesti).

Mobiilin pystyaineisto – kuva

Koko: 1080 x 1920 px
Tiedostomuoto: JPG tai PNG
Tiedoston paino: max 300 kt

Safe area on 1080 x 1340 px yläreunasta. Huomioithan, että 580 px korkealle alueelle mainoksen alareunasta ei tulisi sijoittaa tärkeää sisältöä, kuten logoa, CTA:ta tai tekstiä. Selainikkunan korkeudesta riippuen tämä alue voi jäädä piiloon. Aineiston vasemmassa ylänurkassa näytetään MAINOS-merkintä (tulee mainokseen automaattisesti).

Mobiilin pystyaineisto – video

Koko: 1080 x 1920 px
Tiedostomuoto: MP4
Tiedoston paino: Max 3,5 MB
Kesto: 3–30 s

Safe area on 1080 x 1340 px yläreunasta. Huomioithan, että 580 px korkealle alueelle mainoksen alareunasta ei tulisi sijoittaa tärkeää sisältöä, kuten logoa, CTA:ta tai tekstiä. Selainikkunan korkeudesta riippuen tämä alue voi jäädä piiloon. Aineiston vasemmassa ylänurkassa näytetään MAINOS-merkintä (tulee mainokseen automaattisesti).

Aukeama, 1/1-sivu, ½-sivu, 3 x 365, kiinteät liitteet

Aineistotiedot AikatauluToimitus

Printtiaineisto

Aukeama, kokosivu, kiinteät liitteet

Aukeama 528 x 365 mm**
Kokosivu 254 x 365 mm**

Kiinteät liitteet 254 x 365 mm*
4-sivuiseen 4 kpl
8-sivuiseen 8 kpl

Puoli sivua ja 3 x 365

3 x 365 150 x 365 mm**
½-sivu 254 x 180 mm**

  • Varaukset edellisenä  päivänä klo 9, valmiit aineistot klo 12

  • Varaukset su ja ma lehtiin pe klo 9, valmiit aineistot klo 12

  • Ks.  juhlapyhien poikkeusaikataulut 

Varauksen jälkeen lähetettävän aineistolinkin kautta:

  • 1 kuva-aineisto joka tulee desktopiin, mobiiliin ja tablettiin.

  • 1 kohde-URL (pl. kiinteät liitteet, joissa voi olla useampi)

  • 1 seuranta – vapaaehtoinen 

 

Digiaineisto

W620 x H891 px, max 300 kt
Kiinteä liite max 300 kt/kuva
jpg, png, HTML5, 3rd party tag

W600 x H500 px, max 300 kt
jpg, png, HTML5, 3rd party tag

* Kiinteät liitteet näkyvät kokosivun kokoisina karusellissa. 4-sivuiseen 1–4 kuvaa, 8-sivuiseen 1–8 kuvaa, kuvan tiedostonnimeen haluttu sivunnumero. Jokaisella sivulla voi olla oma kohde URL.

 ** Myös monikanavainen natiiviratkaisu. Ks. erillinen natiiviratkaisun aineisto-ohje.

Aineistoaikataulu
Valmistettavat aineistot

Julkaisupäivä

Varaukset ja aineistojen toimitus

MaanantaiTo klo 9
TiistaiPe klo 9
KeskiviikkoMa klo 9
Torstai*Ti klo 9
PerjantaiKe klo 9
LauantaiTo klo 9
SunnuntaiTo klo 9


HUOM: katso juhlapyhien poikkeusaikataulut

Aineistojen tuotantohinnasto
TuotantoHinta 
  • Printti-aineisto (pdf)
  • Digitaalinen-aineisto (jpg)

Kun mainostaja toimittaa aineistot joiden pohjalta mainos toteutetaan

2/1 sivu460 €
1/1 sivu350 €
½ sivu ja 3 x 365300 €
5 x 88260 €
AineistotiedotAikatauluToimitus

Printtiaineisto

Puolikas sivu
150 x 365 / 254 x 180 mm

Kokosivu
254 x 365 mm

Aukeama
528 x 365 mm

Natiivimainonta on erotettava journalistisesta sisällöstä printissä kehyksellä (5mm) ja sijoittamalla versaaleilla kirjoitettu MAINOS-sana (12 pt) kehyksen vasempaan ylälaitaan ja oikeaan alalaitaan. Fontin värinä musta tai valkoinen ja päätteetön fontti. Katso tarkemmat ohjeet täältä

2 arkipäivää ennen kampanjan alkua.

Varauksen vahvistamisen jälkeen lähetettävän printin aineistolinkin kautta:

  • 1 aineisto

Digiaineisto

Kuva 600x314, max 80 kt, jpg
Otsikko max 80 merkkiä
Ingressi max 150 merkkiä
Mainostaja: (mainostajan nimi kuten se halutaan esittää nostossa)

Otsikossa ei käytetä pisteitä. Kysymysmerkki, ajatusviiva tai kaksoispiste ovat ok. Huutomerkkien käyttöä emme suosittele. Esimerkiksi: Tunnetko arkiruokien suolapommit? TAI Moni syö tietämättään liikaa suolaa päivittäin.

Otsikon ja ingressin tulee olla kieliopillisesti oikein ja hyvää suomea
Klikin tulee ohjata sisältöön, joka on linjassa otsikon ja ingressin kanssa (ei esimerkiksi tuotekatalogiin, yrityksen sivuston etusivulle tai verkkokauppaan) Sisällön tulee lunastaa otsikon lupaus.

2 arkipäivää ennen kampanjan alkua.

Varauksen vahvistamisen jälkeen lähetettävän digin aineistolinkin kautta:

  • 1 aineisto, eli irrallisena toimitettu kuva, otsikko ja ingressi (samaa aineistoa käytetään desktopiin, mobiiliin ja tablettiin)

  • 1 kohde-URL

  • 1 seuranta – vapaaehtoinen

Jos aineiston toimituksessa latauslinkin kautta ilmenee ongelmia olethan yhteydessä sähköpostitse: digitrafiikki@sanoma.com

Mikäli Sanoma tuottaa natiivimainonnan aineistot, Sanoma vastaa myös aineistotoimituksesta eikä asiakkaan tarvitse toimittaa aineistoa.

Näin asiakkaamme onnistuivat monikanavaisuuden avulla

Vaikuttavia tuloksia uutismedian etusivulla

Katso, miten asiakkaamme ovat tehneet vaikuttavia tuloksia Hesarin monikanavaisella etusivulla.

Monikanavainen etusivu tuo asiakkaita ja vahvistaa Käyttöauton tunnettuutta

Säännöllinen monikanavainen näkyvyys Satakunnan alueella on Käyttöauton aluejohtaja Jari Hakasen mukaan vahvistanut yrityksen tunnettuutta ja herättänyt kysyntää.

case kayttoauto_pori liftup.jpg

Monikanavainen etusivu vauhditti Halosen Hintahaloo-kampanjan ennätyksellisiin tuloksiin

Halosen Hintahaloo-kampanja on kaksi kertaa vuodessa järjestettävä myyntitempaus, joka on houkutellut asiakkaita ostoksille jo 15 vuoden ajan.

case-halonen-liftup.jpg
Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland