Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

Anna sen soida! Tue muusikoita ja musiikintekijöitä yhdessä Sanoman kanssa

Sanoman käynnistämä Anna sen soida -kampanja tähtää yhteensä miljoonan euron tukipakettiin suomalaisen musiikin hyväksi. Tavoitteena on varmistaa, että suomalaisen musiikkikentän ammattilaiset selviävät pahimman yli ja kotimainen musiikki nousee jaloilleen myös koronakriisin jälkeen.
Anna sen soida
17.6.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Kuluva kevät on ollut monella tapaa poikkeuksellinen, ja poikkeuksellinen tulee olemaan myös Suomen kesä, jossa ei rokki soi tai festivaaleilla juhlita. Tilanne on monille alan ammattilaisille ja erityisesti muusikoille ja musiikintekijöille taloudellisesti katastrofaalinen. 

Sanoma on käynnistänyt mittavan Anna sen soida -kampanjan, jonka tarkoituksena on kiinnittää huomio kotimaisen musiikin tukalaan tilanteeseen ja tukea muusikoita ja musiikintekijöitä koronakriisin aiheuttamassa taloudellisessa ahdingossa.  

Myös yrityksillä on mahdollisuus osallistua tukikampanjaan.

”Toivotamme kumppanimme tervetulleiksi mukaan tukemaan kotimaista musiikkikenttää. Tämä on yrityksille ja brändeille erinomainen tilaisuus osoittaa käytännön tekojen kautta arvostusta kotimaista musiikkia ja sen tekijöitä kohtaan”, toteaa Sanoman tapahtumien kaupallisista kumppanuuksista vastaava Jari Rask.

Sanoma on lahjoittanut Musiikin edistämissäätiön varainkeruun aloituspotiksi noin 350 000 euroa. Lisäksi Nelonen Media tarjoaa muusikoille, musiikintekijöille ja alan ammattilaisille töitä kesäksi perustettavalle radiokanavalle. Anna sen soida -radiokanava avautuu heinäkuun alussa. Sen tähtinä ja ääninä kuullaan muusikoita ja musiikkialan ammattilaisia, joiden muut työt ovat rajusti vähentyneet. Kanavalla kuullaan heinä-elokuun ajan keikkojen ja festareiden parhaita tarinoita ja elämään jääneitä legendoja tekijöiden itsensä kertomina ja soitetaan merkityksellistä musiikkia ilman genrerajoja tai soittolistoja. 

Osoita rakkautesi kotimaiselle musiikille ja ole osa tarinaa. Yritysten tarjoama tuki mahdollistaa sen, että mahdollisimman moni hyvä tarina tulee kuulluksi ja alan tekijät saavat tukea vaikeassa tilanteessa. Kaikki lahjoitetut varat päätyvät Musiikin edistämissäätiön kautta musiikkialan ammattilaisille.

Anna sen soida -kanavan ensimmäisenä kumppanina toimii Digita, joka toteuttaa kanavalle radion verkkopalvelut. 

Kysy lisää yhteistyömahdollisuuksista:

Jari Rask
Business Manager, Events
+358 400 551 112
jari.rask@sanoma.com

Lisätietoa kampanjasta: annasensoida.fi 

Esiintyjien, muusikoiden ja muiden alan toimijoiden taloudellinen tukeminen on tärkeää. Sillä voimme varmistaa, että laadukas kotimainen musiikki on myös tulevaisuudessa kenen tahansa, myös yritysten, käytössä.

Eicca Toppinen, Apocalyptica, muusikko, säveltäjä.

 

Näin koronaepidemia ja sen tuomat rajoitukset ovat vaikuttaneet kotimaiseen musiikkitoimialaan: 

  • Musiikkialan tulonmenetysten arvioidaan nousevan tämän vuoden osalta koronasta johtuen kaikkiaan 156 miljoonaan euroon, -23 % musiikkialan arvosta. Vuonna 2018 musiikkialan ytimen arvo ilman koulutusta oli 675 miljoonaa euroa.  
  • Elävän musiikin kenttä on musiikkialan ydinsektoreista suurin, arvo vuonna 2018 oli 479,1 miljoona euroa. Pelkästään elävän musiikin kentässä tulonmenetykset ovat noin 115 miljoonaa euroa. 
  • Musiikin tekijöille ja artisteille tilitettäviin tekijänoikeuskorvauksiin korona tuo noin 14 miljoonan euron menetykset. Vaikutus Teoston keräämiin korvauksiin tänä vuonna on yli 10 miljoonaa euroa, joka on noin viidennes kotimaasta kerätyistä korvauksista.  Suurin osa tästä muodostuu erilaisista musiikkitapahtumista ja konserteista. Gramex arvioi tulon menetykset noin 3,7 miljoonan euron suuruisiksi, joka tarkoittaa yli -15% muusikoille ja musiikkituottajille. 
  • Muusikkojen liiton arvion mukaan 3 000 freelancer-muusikon yhteenlasketut tulonmenetykset viideltä kuukaudelta yli 40 miljoonaa euroa. 
  • OKM:n laajahkossa kyselyssä 75 % musiikkialan vastaajista ilmoitti tulonhankinnan ja toiminnan estyneen vakavasti tai kokonaan.
  • Viennin seisahtuminen viideksi kuukaudeksi tarkoittaisi yhteensä 12 miljoonan euron tulonmenetyksiä suomalaiselle musiikkialalle. 
Lähteet: Music Finland, Musiikkialan tilannekuva, huhtikuu 2020, Opetus- ja kulttuuriministeriön kysely Koronapandemian vaikutuksista kulttuurialalla

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma tutki: Kolmannes suomalaisista aloittaa jouluvalmistelut jo marraskuussa

    Radio on vahva joulumedia, ja mainonnasta saadaan hyviä vinkkejä jouluhankintoihin.

    Tagit

    Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    28.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Brändin kehitys vaatii pitkäjänteisyyttä, mainontaa ja budjettia

    Brändimainontaa vai taktista – tuo mainostajan ikuinen kysymys. Moni mainostaja valitsee taktisen kampanjan konkreettisten tulosten toivossa. Brändin tunnettuus on kuitenkin kaiken perusta ja kasvun edellytys.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Sponsorointi Tapahtumat TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Yli puolet suomalaisista käyttää kesäaikaan rahaa spontaanimmin kuin muina vuodenaikoina

    Radio on ylivoimainen kesämedia! Neljännes suomalaisista lisää radion kuuntelua kesällä, Audion kesä 2025 -tutkimus kertoo.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

    Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Näin rakennat railakkaan radiospotin – mainonnan tuottajan kootut vinkit

    Tässä artikkelissa kokenut mainostuottaja jakaa vinkkejään railakkaan ja toimivan radiospotin luontiin.

    Tagit

    Audio & radio Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
    Julkaistu
    1.4.2025
    Lue lisää
  • Radiokanavien alabrändit tekevät kokonaisuudesta enemmän kuin osiensa summan

    Suplaan on rakennettu kymmenen uutta nettiradiota tuttujen kanavabrändien alle, mikä tuo Sanoman audioverkostolle lisää tavoittavuutta.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut
    Julkaistu
    23.1.2025
    Lue lisää
  • Lisää tehoa kampanjointiin Jouluradiosta

    Aidon ja alkuperäisen Jouluradion 21. kausi käynnistyi 1. marraskuuta. Jouluradio on nyt ostavissa mainostajille ensimmäistä kertaa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.11.2024
    Lue lisää
  • Ainutlaatuinen aamuohjelma aloitti Loopilla, yhdistää radion ja live-podcastin

    Ohjelman juontajina toimii superkaksikko Mia ”Millu” Haataja ja Karoliina Tuominen. Suoran arkiaamun radiolähetyksen jälkeen ohjelma jatkuu Suplassa live-podcastissa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
  • Liiga käynnistyy – Classic Hits on mukana!

    Liigakausi starttaa 10.9. ja viime kauden tapaan Classic Hits selostaa kaikki Helsingin IFK:n ja Turun Palloseuran ottelut paikallisilla taajuuksillaan ja tietysti myös Suplassa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland