Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Effie Awards Finland starttaa – päätuomarina tamperelaisen Villivision toimitusjohtaja Anna Lehtisalo

Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestetään Suomessa jo 21. kerran.
Effie vaaleanpunainen
19.9.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Kilpailua järjestää Suomessa Marketing Finland ry. Sanoma Media Finland jatkaa jo kahdeksatta vuotta Effie Awards Finlandin pääyhteistyökumppanina. Ilmoittautuminen kilpailuun avataan 19.9.2022 ja kilpailutöitä otetaan vastaan 3.11.2022 saakka.

Tuomarointia ohjaa ja valvoo ohjausryhmä, joka koostuu kokeneista markkinoinnin ammattilaisista, jotka edustavat alan toimistoja, markkinoinnin ostajia, mediaa, tutkimusyrityksiä ja oppilaitoksia.

Viime vuoden kilpailussa kahdella Gold Effiellä ja yhdellä Silver Effiellä palkittu Ivalo Creative Agencyn Finlaysonin Bedpeace oli eniten palkintoja saanut kilpailutyö. Vuoden 2021 himoitun Grand Effien voittaja oli Bob the Robotin ja Milttonin yhteistyöcase Hartwall, Suomen kansallisjuoma. Kyseinen työ palkittiin myös Gold Effiellä strategisen markkinoinnin sarjassa.

Marketing Finlandin toimitusjohtaja Riikka-Maria Lemminki pitää luovuutta tärkeänä yritysten kilpailukyvyn säilymisen kannalta.

”Markkinoinnin kilpailut, kuten Effie antavat mahdollisuuden vertailla toimistojen, mutta myös mainostajien luovuuden tasoa. Effietä arvostetaan, koska se on tuloksellisen markkinoinnin kilpailu, jossa tuomareilla on kampanja-aineiston lisäksi käytössään kampanjoiden tulokset. Tämän vuoden kilpailu on erityisen kiinnostava, koska työt on tehty haastavassa markkinatilanteessa.”

Vuoden 2022 kilpailun päätuomarina Villivision Anna Lehtisalo

Kilpailun päätuomariksi valittiin tänä vuonna tamperelaisen Villivision toimitusjohtaja Anna Lehtisalo.

“On suuri kunnia toimia ensimmäisenä Effien päätuomarina, joka valitaan Helsingin ulkopuolelta. Tämä on osoitus koko toimialan diversiteetistä ja murroksesta. Osaamista ja näkemystä ei sido maantiede: koko Suomi on täynnä hienoja markkinoijia, jotka loistavat nokkeluudellaan ja tuloksellisuudellaan. Se on mielestäni koko Effien ydin”, Anna Lehtisalo kommentoi.

Anna Lehtisalo on strategiseen markkinointiin ja viestintään erikoistuneen Villivision toimitusjohtaja ja osakas. Anna on toiminut useassa alan kilpailussa tuomarina niin kotimaassa kuin maailmalla, muun muassa Global Effie Best of the Bestissä. Anna toimii lisäksi hallitusammattilaisena useassa yrityksessä ja haluaa varmistaa, että markkinoinnin strategista näkemystä sekä luovan asiantuntijatyön johtamisen osaamista saadaan useampaan suomalaisen yrityksen hallitukseen. 

Kilpailun päätuomari toivoo näkevänsä töitä, joissa markkinoijat ovat satsanneet rohkeaan markkinointiin ja tekoihin. “Uskon, että tänä vuonna näemme monta rohkeaa työtä ja brändiä, jotka osoittavat miten epävarmassa maailmassa voidaan tuloksellisen markkinoinnin avulla luoda toivoa, valoisampaa tulevaisuutta sekä yhteistä hyvää ja menestystä”, Lehtisalo täydentää.

Sanoma Media Finland jatkaa jo kahdeksatta vuotta Effie Awards Finlandin pääyhteistyökumppanina.

”Jatkamme ylpeänä yhteistyötä markkinointialan merkittävimmän kilpailun kanssa. Suomen suurimpana mediatalona haluamme olla mukana kehittämässä markkinointia entistä tuloksellisempaan ja rohkeampaan suuntaan. Markkinaosuuksia jaetaan nyt nopeammin kuin koskaan, joten on ensiarvoisen tärkeää pitää yllä keskustelua markkinoinnin roolista liiketoiminnan strategian toteuttajana sekä oppia samalla muilta, miten haasteita voidaan ratkoa. Toivon, että Effie Awardsiin osallistutaan runsaasti ja monipuolipuolisesti ympäri Suomen, kaiken kokoisista yrityksistä”, toteaa Head of Marketing Leena Koskinen Sanomalta.

Kilpailun päivämäärät

19.9.2022 Ilmoittautuminen alkaa 
13.10.2022 Early Bird päättyy
27.10.2022 Late fee
3.11.2022 Extended deadline
16.12.2022 Shortlistan julkaisu
2/2023 Effie Awards Finland -gaala ja palkintojenjako

Kilpailun tuomarointi on kansainvälisesti yhtenäinen

Kaikki 42 Effie-kilpailua järjestävää maata noudattavat samaa tuomarointitapaa ja ohjeita. Kilpailun tuomarointia ohjaa ohjausryhmä, joka toimii kaksi vuotta kerrallaan. Ohjausryhmän tehtävänä on kehittää Effie-kilpailua suuntaan, joka edistää markkinoinnin osaamista ja vaikuttavuutta Suomessa. Kilpailun työt arvioi kaksi tuomaristoa. Tuomaristoon kutsutaan sekä kokeneita että nuoria markkinoinnin ammattilaisia toimistoista, asiakasorganisaatioista, oppilaitoksista, mediasta ja tutkimuslaitoksista. Kilpailutyöt toimitetaan nimettöminä.

Effie Awards -kilpailusta

Effie Awards on maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki. Effie-kilpailun säännöt ja ohjeet laaditaan Effie Wordwide -organisaatiossa. Se valvoo, että kilpailu viedään läpi kaikissa maissa samoja sääntöjä noudattaen. Kilpailua järjestetään yli 50 maassa. Suomessa 21. kertaa järjestettävän maakohtaisen kilpailun lisenssin omistaa Marketing Finland ry.

Tagit

Effie

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden tuloksellisimmat markkinointiteot

    Vuoden 2025 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristossa on yhteensä 38 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Annika Payn KONEelta. Kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallakin kierroksella on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    27.10.2025
    Lue lisää
  • Tuloksellista luovuutta ja kestävää brändin rakennusta

    Brändi on yrityksen tie asiakkaan sydämeen ja kannatteleva voima läpi muutosten. Siksi odotankin Effie-töiltä paitsi tuloksellisuutta ja luovuutta, myös aitoutta ja osoitusta kestävästä brändin rakentamisesta, kirjoittaa Effie Awards Finland 2025 -päätuomari Annika Payn.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2025
    Lue lisää
  • Effie-kilpailussa on kyse koko markkinointialan yhteisestä oppimishetkestä

    Kilpailut luovat yhteistä kulttuuria ja muistuttavat siitä, että markkinointi ja viestintä eivät ole irrallinen osa liiketoimintaa, vaan sen kasvun moottoreita, kirjoittavat Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ja Sanoman Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    3.9.2025
    Lue lisää
  • Tokmannin Suomen rakastetuin markkinointikone vei Effien kirkkaimman palkinnon

    Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa 23. kerran. Kilpailu huipentui 13.2.2025 järjestetyssä gaalassa, jossa palkittiin suomalaisia markkinoinnin töitä yhdellä Grand Effiellä ja kahdella kultaisella, viidellä hopeisella sekä kuudella pronssisella Effiellä.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    13.2.2025
    Lue lisää
  • Effie 2024 -finaaliin 21 markkinointityötä

    Effie Awards Finland 2024 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 21 markkinointityötä, joista seitsemän on ehdolla useammassa kategoriassa.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    18.12.2024
    Lue lisää
    Effie somejako.jpg
  • Menestyminen mainostoimistossa vaatii huippu-urheilijan mentaliteettia, ja pääsy Effien shortille on kuin paikka olympialaisissa

    Jos on valmistautunut Effieen koko vuoden kuin huippu-urheilija, jäljellä on enää the näytönpaikka. Hetki, johon kiteytyvät kaikki ne tunnit, keskustelut ja tunteet, joita huippusuoritukseen vaaditaan, Elina Bono kirjoittaa.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    28.10.2024
    Lue lisää
  • Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden 2024 tuloksellisimmat markkinointikampanjat

    Vuoden 2024 Effie Finland -kilpailun tuomaristossa on yhteensä 39 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Elli Tuominen Kuriolta. Kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallakin kierroksella on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    28.10.2024
    Lue lisää
  • Oikeissa töissä

    Effie on koko alalle todellinen näytön paikka, ja henkilökohtaisesti lupaan, että otamme siitä kaiken irti juhlimalla helmikuussa 2025 ei vain oivaltavia kampanjoita, vaan myös yrityksiä, joille markkinointiin panostaminen on strateginen päätös ja liiketoiminnan ajuri, kirjoittaa Effie Awards Finland 2024 -kilpailun päätuomari Elli Tuominen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2024
    Lue lisää
  • Luovuuden ja tuloksellisuuden liitto: Miksi Effie on tärkeämpi kuin koskaan?

    Luovuus on markkinoinnin sydän, joka onnistuessaan inspiroi, innostaa ja liikuttaa sekä tuo entistä parempia tuloksia, kirjoittavat Riikka-Maria Lemminki ja Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    2.9.2024
    Lue lisää
  • Grand Effien voittanut kampanja nosti McDonald’sin työpaikkahakemusten määrän kaikkien aikojen ennätykseen

    McDrip-kampanja iski suoraan Z-sukupolven mielenkiinnon kohteisiin ja arvoihin.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä
    Julkaistu
    16.2.2024
    Lue lisää
  • Effie Finland oli Cannes-menestyjä McDripin juhlaa

    Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa nyt 22. kerran.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    16.2.2024
    Lue lisää
  • Effie 2023 -finaaliin 25 markkinointityötä

    Effie Awards Finland 2023 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 25 markkinointityötä, joista seitsemän työtä on ehdolla useammassa kategoriassa.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    15.12.2023
    Lue lisää
    Effie somejako.jpg
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland