Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden tuloksellisimmat markkinointikampanjat
Effie Finland -kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallekin kierrokselle on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu.
Effie-tuomariston jäseniksi on kutsuttu kokeneita markkinoinnin ammattilaisia Marketing Finlandin jäsenyrityksistä, jotka ovat ansioituneet Effie- tai muissa kansainvälisissä kilpailuissa. Tuomaristoon kutsutaan edustajat myös korkeakouluista ja mediasta.
"Tänäkin vuonna Effie-tuomaristo on ensiluokkainen läpileikkaus Suomen markkinointikärjestä. Mukana on Suomen ehdottomasti kovimpia osaajia niin asiakkaiden kuin toimistojen puolelta. Tuomarointi tulee varmasti olemaan asiantuntevaa, antaumuksellista, ankaraa ja tietenkin antoisaa koko tuomaristolle", Effie Finland kilpailun päätuomari ja hasan & partnersin toimitusjohtaja, Riku Vassinen, kommentoi.
Kaksivaiheinen tuomarointi on kansainvälisen Effie-kilpailuformaatin mukainen. Ensimmäisen kierroksen tuomariston tehtävänä on valita kilpailun finalistit ja toisen kierroksen tuomaristo valitsee voittajat. Effien ohjausryhmä vahvistaa finalistit ja voittajat tuomariston ehdotuksen perusteella. Ohjausryhmä koostuu tuomariston lailla markkinoinnin huippuammattilaisista ja sitä johtaa Nitron Head of Strategy and Branded Content Tommy Mäkinen, joka on aikaisemmin toiminut myös Effie-kilpailun päätuomarina.
Vuoden tuloksekkaimmat ja luovimmat työt palkitaan 15.2.2024 pidettävässä Effie Awards Finland -gaalassa Pikku-Finlandiassa. Effie Awards Finlandin pääyhteistyökumppani on Sanoma Media Finland.
Tuomariston 1. kierros
Päätuomari: Riku Vassinen, Toimitusjohtaja, hasan & partners Oy
Christian Saukkola, Creative Manager, Lidl
Essi Pöyry, yliopistotutkija, Helsingin yliopisto, Kuluttajatutkimuskeskus
Iina Kansonen, päätoimittaja, yksinyrittäjä, MarkkinointiUutiset, tmi Iina Kansonen
Johanna Ekholm, Senior Guest Engagement Manager, Finnkino
Johanna Viskari, CXO, Lumme Energia Oy
Johanna Wilén, markkinointijohtaja, SOK Matkailu- ja ravitsemiskaupan ketjuohjaus
Jussi Lindholm, CEO, Vepsäläinen
Juuso Helander, Head of Innovation, Nitro
Katariina Harteela, Executive Creative Director, Reaktor Creative
Kirsi Kalpio, Business Director, frankly, part of hasan & co.
Leena Koskinen, Head of Marketing, Leena Koskinen
Miika Luoma, Addressable Media Director, IPG Mediabrands
Minna Toivola, COO, Virta UM, IPG Mediabrands
Ossi Ahto, markkinoinnin neuvonantaja & Interim CMO, Ahto Advisory Oy
Pia af Hällström, Creative, Co-Founder, Wörks
Reino Tikkanen, Creative strategy lead, Koski Syväri – House of creative production
Saija Moisio, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Oy Verman Ab
Teppo Juuvinmaa, asiakkuusjohtaja, Folk Finland Oy
Tiina Frazer, markkinointijohtaja, HKScan
Tuomariston 2. kierros
Päätuomari: Riku Vassinen, toimitusjohtaja, hasan & partners Oy
Aarne Töllinen, Vice President, K-Auto
Anu Hollmén, Creative, Freelancer
Eivor Biese, Head of Brand and Creative, Aalto-yliopisto
Heidi Haila, Head of Brand, Outokumpu Oyj
Heli Roiha, Creative Director, SEK
Henrik Lähdesniemi, strategi, Bob the Robot
Inker-Maaria Ketonen, luova johtaja, Ivalo Creative Agency
Juha Nikkilä, luova johtaja, Miltton
Kalle Wallin, Creative Director & Partner, NORD DDB Helsinki
Karla Martínez Majander, brändi- ja markkinointijohtaja, Terveystalo
Laura Paikkari, Executive Creative Director, TBWA\Helsinki
Laura Tohtua, luova johtaja, hasan & partners
Markus Nieminen, Head of Group Marketing, OP
Martta Kallio, Senior Creative, Partner, United Imaginations
Mia Luostarinen, Head of Brand Marketing & Digital Services (Global), Neste Oyj
Mikko Metsämäki, toimituspäällikkö, Kauppalehti Optio
Milla Haapanen, Head of Marketing & Ecommerce, Lapland Hotels & Safaris
Petra Kakkola, Head of Marketing, mobile business and devices, DNA Oyj
Sami Koski, Head of Marketing, News & Feature, Sanoma
Samuli Harjunpää, Idea Designer, Tehtaankatu Oy