Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Kunniamaininta UPM:lle ja Sanomalle Grand One -gaalassa!

Sanoma sisältömarkkinoinnin UPM:lle tuottama kansainvälinen sisältömarkkinointiohjelma sai kunniamaininnan Grand Onessa parhaan digitaalisen sisältömarkkinoinnin kategoriassa.
31.3.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

“Vaikuttavat tulokset vaikeassa kansainvälisessä B2B-bisneksessä” kuului palkintoraadin perustelu. Sanoman UPM:lle luoma sisältömarkkinointiohjelma lähti rohkeasti haastamaan aiempia toimintatapoja ja kaappasi kansainvälisten päättäjien huomion. Dataan ja kohderyhmäymmärrykseen perustuvan strategian ydin oli tehdä rajusti vähemmän sisältöä, mutta panostaa tekemisen tapaan ja sisältöjen koukuttavuuteen uudella tavalla.  

”Tämä yksinkertainen suunnanmuutos johti ennätystuloksiin. Sisällöillä tavoitettiin 60 prosenttia vaativasta kohderyhmästä, ja sisältöjen parissa vietetty keskimääräinen aika kasvoi 46 prosenttia”, kertoo sisältöjohtaja Jenni Lieto Sanoma sisältömarkkinoinnista. 

Kansainväliselle päättäjäkohderyhmälle oli tärkeää kertoa puuhun perustuvista innovaatioista oivaltavilla ja erottuvilla keinoilla. Haastavat teemat, kuten lääketieteen tulevaisuus ja metsätalouden innovaatiot, tarjoiltiin yrityspäättäjille feature-juttujen lisäksi myös koukuttavina ja helposti lähestyttävinä somesisältöinä.  

Tutkimukseen, testaamiseen ja jatkuvaan optimointiin perustuvilla kanavavalinnoilla on ollut tärkeä rooli tulosten saamisessa. Tavanomaisista B2B-viesteistä selkeästi poikkeavat sisällöt tavoittivat yli viisi miljoonaa kohderyhmään kuuluvaa ja niiden kautta tunnistettiin lähes 4 000 asiakasliidiä. Tekemisen tavaksi on valittu jatkuva, ajatusjohtajuutta tukeva sisältömarkkinointi, ja uusia sisältöjä julkaistaan UPM:n tärkeälle kohderyhmälle säännöllisesti. 

“Olemme ylpeitä, että sisältömme ovat nostaneet kansainvälisille yleisöille tehtävän markkinoinnin rimaa korkeammalle. Tämä tunnustus kertoo siitä, että B2B-kohderyhmille pitää ja kannattaa puhua uudella tavalla, joka erottuu ja puhuttelee”, sanoo UPM:n viestintä- ja brändijohtaja Hanna Maula.  

Kuvassa tekijätiimi. Takarivissä Säde Lindvall, Kristiina Jaaranen, Johanna Puustinen, Paula Narkiniemi ja Päivi Vistala-Palonen. Edessä Jenni Lieto ja Eeva Värtö.

Kiinnostaako ajatusjohtajuus? Testaa brändisi ajatusjohtajuuden taso!

Tästä testiin

Katso tallenne 5 askelta ajatusjohtajuuteen -webinaarista

Tagit

Case Sisältömarkkinointi

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Sanoman tuottama Yhteishyvä palkittiin vuoden asiakasmediana Editgaalassa

    Sanoman ja S-ryhmän välillä on tiivis strateginen kumppanuus, josta Yhteishyvän menestys on ollut tärkeä osa kokonaisuutta.

    Tagit

    Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    26.5.2023
    Lue lisää
  • Mitalisadetta Native Advertising Awards -kilpailusta

    Kansainvälisen natiivimainonnan kilpailun Native Advertising Awardsin ehdokaslistalla oli kuusi työtä Sanomalta. Näistä viisi pokkasi palkinnon Kööpenhaminassa järjestetyssä tilaisuudessa.

    Tagit

    Natiivimainonta Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    11.5.2023
    Lue lisää
  • Kansainvälistä huomiota Sanoman sisältömarkkinoinnille

    Sanoman sisältömarkkinoinnin UPM:lle toteuttamat sisällöt ovat yltäneet arvostetun Digiday Content Marketing Awards -kilpailun shortlistalle kahdessa kategoriassa.

    Tagit

    Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    5.5.2023
    Lue lisää
  • Mitä on sisältömarkkinointi — ja miksi sen tekeminen kannattaa aloittaa viimeistään nyt?

    Kun ihmisten ostokäyttäytyminen muuttuu, myös markkinoinnin keinovalikoiman on muututtava. Sisältömarkkinointi tarjoaa merkityksellisen ja asiakkaita brändiin sitouttavan vaihtoehdon perinteisen “osta osta” -mainonnan rinnalle.

    Tagit

    Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    27.4.2023
    Lue lisää
    Sisällöntuottaja kuvaamassa uutta videota.
  • Fanita yrittäjää laittaa hyvän kiertämään

    Suomen Yrittäjien ja Sanoman yhteiskampanja puhutteli ja aktivoi.

    Tagit

    Audio & radio Case Digiratkaisut Luovat ratkaisut Uutismedia
    Julkaistu
    4.4.2023
    Lue lisää
  • Sanoman asiantuntijat tuomareina kevään markkinointikilpailuissa

    ”Yksi idea riittää” ja 8 muuta viisasta ajatusta vaikuttavaan sisältömarkkinointiin.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    28.2.2023
    Lue lisää
  • Tammikuun Kuukauden kamppis on Xploran erikoisartikkeli

    Kuukauden kamppis on Sanoman kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Xploran natiiviartikkeli tarjosi kiinnostavalla tavalla tietoa siitä, että lapsille hankittaville älypuhelimille on olemassa vastuullinen vaihtoehto.

    Tagit

    Case Digiratkaisut Kuukauden kamppis Natiivimainonta Uutismedia
    Julkaistu
    13.2.2023
    Lue lisää
  • Vasara ja nauloja – vai kokonainen työkalupakki? Laaja mediavalikoima palvelee mainostajaa

    Monimediallinen mainonta tarjoaa mainostajalle enemmän tarttumapintaa yleisöönsä.

    Tagit

    Näkemyksiä Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Luovat ratkaisut Sisältömarkkinointi TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    3.1.2023
    Lue lisää
    monimediallinen_mainonta
  • Sanomalle kultaa ja hopeaa kansainvälisestä markkinointikilpailusta

    The Content Council 2022 Pearl Awards -kilpailussa kultaa saivat Sanoman tuottaman Yhteishyvän kansi ja Tähtikokkien Bocuse d’Or, Pohjola Vakuutuksen natiivikampanja palkittiin hopealla.

    Tagit

    Natiivimainonta Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    22.12.2022
    Lue lisää
    Content Council artikkeli.jpg
  • Videomainonta: näin onnistut videomainonnassa

    Videomainonta on digitaalista mainontaa, jossa mainos koostuu liikkuvasta kuvasta, usein myös äänestä ja tekstistä. Videomainontaa voi hyödyntää useissa eri medioissa: suoratoistopalveluissa, youtubessa, sosiaalisessa mediassa tai verkkomedian perinteisillä bannerimainospaikoilla.

    Tagit

    Luovat ratkaisut Sisältömarkkinointi TV & video
    Julkaistu
    19.12.2022
    Lue lisää
    videomainonta
  • Sanoma on Valopilkun markkinoinnin luottokumppani

    Monikanavaisella markkinoinnilla ja johdonmukaisella mittaamisella on päästy huikeisiin tuloksiin.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Case Digiratkaisut Luovat ratkaisut Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    18.11.2022
    Lue lisää
    Case Valopilkku Terhi Salmi ja Tytti Stranding artikkelikuva
  • Case Kivra – Sanoma Ad Managerin vahvuuksina alueellisuus ja helppokäyttöisyys

    Kivra käytti Sanoma Ad Manageria osana laajempaa alueellista kampanjaa. Palvelun helppokäyttöisyys ja alueelliset kohdennusmahdollisuudet helpottivat Kivran kampanjatyötä.

    Tagit

    Ad Manager Case Digiratkaisut
    Julkaistu
    18.11.2022
    Lue lisää
    Ad Manager case Kivra artikkelikuva
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 8,40 snt/min, (sis. alv 24%)
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland