Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Vain toimiva mainos saa aikaan tuloksia - Millainen on hyvä banneri?

Graafisen suunnittelun ammattilaisemme toteuttavat toimivia ja näyttäviä mainosaineistoja, jotka varmasti houkuttelevat klikkaamaan.
toimiva_mainos
23.6.2021
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Mainosaineiston on syytä olla toimiva & houkutteleva, muutoin heität hukkaan koko kampanjan!

Bannerimainontaa voidaan käyttää brändin tunnettuuden kasvattamiseen, uuden tuotteen lanseeraamiseen, moniin erityyppisiin mainoskampanjoihin.  Digimainonnasta on moneksi ja lisäksi se on äärimmäisen hyvin kohdennettavissa juuri oikealle kohderyhmälle, kirjoittaa Sanoman Sisältömarkkinoinnin päällikkö Pia Hauskaviita.

Bannerin on herätettävä huomiota muutamassa sekunnissa, sillä verkkosivujen katselu on luonteeltaan nopeampaa kuin painetun lehden lukeminen. Painetussa lehdessä mainos voi sisältää enemmän elementtejä ja asiaa, koska lehtiä luetaan keskittyneesti.

Tässä muutama vinkki toimivaan mainokseen:

  • Ulkoasultaan bannerin tulee olla selkeä ja helposti luettava.
  • Tee otsikosta mahdollisimman lyhyt ja ytimekäs, sekä mielenkiintoa herättävä.
  • Ingressissä, eli otsikon tukitekstissä voidaan avata lauseella tai kahdella paremmin mistä mainoksessa on kyse. Kerro tässä mikä saa lukijan haluamaan ko. tuotteen tai palvelun. Ingressi voi sisältää tarjouksen, tilaajalahjan, kilpailun tai muun aktivoivan viestin tai se voi sisältää yrityksen brändiä vahvistavan viestin vaikkapa sloganin.
  • Bannerissa tulee olla klikkaukseen kehottava painike (Call-to-action tai CTA). Painikkeessa voi lukea esim. "Tutustu tästä", "Klikkaa lisätietoja", tms. Näin yleisö ymmärtää, että kyseessä on linkki sivustolle.
  • Luo bannerille visuaalinen yhteneväisyys. Kuvita banneri niin, että kuvat tukevat tekstiä. Älä täytä koko tilaa kuvilla ja teksteillä,  lopputuloksesta tulee helposti tunkkainen. Bannereiden tehtävä on saada mahdollinen asiakas kotisivuille lukemaan aiheesta lisää.

Tarkista vielä kerran, että kokonaisuus on selkeä ja eheä, tekstit ovat puhuttelevia ja  ymmärrettäviä eivätkä sisällä kirjoitusvirheitä.

Miten banneri syntyy ja kauan siihen menee aikaa?

Bannerin työstämiseen käytettävä aika riippuu idean monimutkaisuudesta. Yleisesti voidaan sanoa, että suuren mainoskoon bannerin suunnittelemiseen ja tekemiseen menee ammattilaiselta keskimäärin 2,5 tuntia. Suunnittelun jälkeen bannerit vedostetaan asiakkaalle nähtäväksi, jonka aikana voidaan vielä keskustella bannerien visuaalisesta sekä sisällöllisistä yksityiskohdista.  Asiakas hyväksyy loppuvedoksen aina ennen bannerin käyttöönottoa. Sanoman graafiset suunnittelijat tekevät kekseliäitä ja yllättäviä ratkaisuja, joista usein kuullaan kiitoksia asiakkailta. 

Tässä muutama esimerkki toimivista bannerimainoksista jotka on toteutettu asiakkaillemme

ER-Pakkaus Oy on Etelä-Pohjanmaalla sijaitseva pakkausalanyritys, jonka päätuotteita ovat kartonki-, paperi,- muovi ja aaltopahvipakkaukset. Toiveena banneriin oli saada kartonkia näkyville. www.er-pakkaus.fi

"Mietin mitä kartongista voikaan valmistaa, jos mielikuvituksen antaisi lentää pakkauksia pidemmälle." - Sanoman suunnittelija Pasi Vainonen.

M&V Software tekee ohjelmistoja seurakunnille, urheiluseuroille ja yrityksille. Yrityksen omien sanojen mukaan: ”ihmisille eikä kasvottomille organisaatioille.” www.m-vsoftware.fi

"Bannerisuunnittelu lähti tällä kertaa yrityksen filosofian pohdinnasta. Halusin konkretisoida kasvottoman organisaation. Päädyin inhimillistämään sen bannereissa näkyvänä kasvottomana miehenä, joka elää pilvilinnoissa. Ulkoasussa en halunnut korostaa kasvottomien organisaatioiden tyrannimaista olomuotoa, vaan korvata sen lempeällä ja mukaansa kutsuvalla värimaailmalla. Pohdiskeleva, hieman mystinenkin graafinen kokonaisuus korostaa asiakkaan positiivista asennetta omia tuotteitansa kohtaan. " - Sanoman suunnittelija David Sarmas.

Lämpökarelia Itä-Suomi Oy tarjoaa LVI-huolto-, asennus-, saneeraus- ja urakointipalveluja. www.lampokarelia.fi

"Banneritilaukseen oli liitetty graafinen ohjeistus lehtimainoksiin, missä kerrottiin fonttien, värimaailman ja graafisten muotojen käytöstä. Rakensin näitä ohjeita soveltaen Remarketing -bannerit, mistä asiakas ei pitänyt lainkaan. Hän ei halunnut hajutonta tai mautonta banneria, vaan herättää enemmän huomiota. Näiden ohjeiden saattelemana hylkäsin graafisen ohjeistuksen. Banneriin tuli seikkailemaan hahmo, jonka taloudessa vesivahinko on enemmän kuin todellinen. - Sanoman suunnittelija Pasi Vainonen.

Tarvitsetko apua mainosaineistojen kanssa?

OTA YHTEYTTÄ

Tagit

Digiratkaisut Luovat ratkaisut Sisältömarkkinointi

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Sanoman tuottama Yhteishyvä palkittiin vuoden asiakasmediana Editgaalassa

    Sanoman ja S-ryhmän välillä on tiivis strateginen kumppanuus, josta Yhteishyvän menestys on ollut tärkeä osa kokonaisuutta.

    Tagit

    Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    26.5.2023
    Lue lisää
  • Vaikuttavuutta instream-pystyvideolla

    IS.fi:n, HS.fi:n, Aamulehden ja Satakunnan Kansan sekä Sanoman paikallismedioiden toimituksellisten videosisältöjen yhteydessä näkyvä instream-pystyvideo on loistava tapa saada lisäpeittoa ja keskittynyttä katselua esimerkiksi muun videokampanjoinnin tueksi.

    Tagit

    Digiratkaisut TV & video
    Julkaistu
    23.5.2023
    Lue lisää
  • Mainonnan ostoalusta Sanoma Ad Manager uudistuu

    Uudistuksen myötä Ad Managerin tuotevalikoima laajenee, kohdentamisessa voi jatkossa hyödyntää myös omaa asiakasdataa ja käyttökokemus sujuvoituu entisestään, kertovat Aapi von Creutlein ja Tuomas Waris.

    Tagit

    Ad Manager Digiratkaisut
    Julkaistu
    17.5.2023
    Lue lisää
  • Välitämme on Postille paljon enemmän kuin kampanja – se on sitoumus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Huhtikuun Kuukauden kamppis on Postin Välitämme.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Kuukauden kamppis TV & video Vastuullisuus
    Julkaistu
    16.5.2023
    Lue lisää
  • 8 syytä ihastua radioon

    Mitä radio merkitsee tänä päivänä? Veera Kyrö kirjoitti rakkauskirjeen radiolle.

    Tagit

    Näkemyksiä Audio & radio Luovat ratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    12.5.2023
    Lue lisää
  • Mitalisadetta Native Advertising Awards -kilpailusta

    Kansainvälisen natiivimainonnan kilpailun Native Advertising Awardsin ehdokaslistalla oli kuusi työtä Sanomalta. Näistä viisi pokkasi palkinnon Kööpenhaminassa järjestetyssä tilaisuudessa.

    Tagit

    Natiivimainonta Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    11.5.2023
    Lue lisää
  • Kansainvälistä huomiota Sanoman sisältömarkkinoinnille

    Sanoman sisältömarkkinoinnin UPM:lle toteuttamat sisällöt ovat yltäneet arvostetun Digiday Content Marketing Awards -kilpailun shortlistalle kahdessa kategoriassa.

    Tagit

    Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    5.5.2023
    Lue lisää
  • Mitä on sisältömarkkinointi — ja miksi sen tekeminen kannattaa aloittaa viimeistään nyt?

    Kun ihmisten ostokäyttäytyminen muuttuu, myös markkinoinnin keinovalikoiman on muututtava. Sisältömarkkinointi tarjoaa merkityksellisen ja asiakkaita brändiin sitouttavan vaihtoehdon perinteisen “osta osta” -mainonnan rinnalle.

    Tagit

    Sisältömarkkinointi
    Julkaistu
    27.4.2023
    Lue lisää
    Sisällöntuottaja kuvaamassa uutta videota.
  • Enemmän liikennettä samalla budjetilla

    Johannes Hocksell kertoo, miten dynaaminen CPC-hinnoittelu toimii käytännössä ja tarjoaa vinkkejä tehokkaaseen mainontaan.

    Tagit

    Näkemyksiä Digiratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    26.4.2023
    Lue lisää
  • 4 vinkkiä uutiskirjemainonnan tehostamiseksi

    Veli-Matti Nurmela kertoo, miten uutiskirjeen ja digimainonnan parhaat puolet kannattaa yhdistää.

    Tagit

    Näkemyksiä Digiratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    25.4.2023
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Tämä lienee markkinointi-ihmisten mieliä kautta aikain eniten kutkuttanut kysymys, eikä ihme. Tässä artikkelissa kerromme miten perehdyt tarkemmin kohderyhmääsi ja varmistat, että viestisi saavuttaa juuri heidät.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut TV & video
    Julkaistu
    14.4.2023
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanomalla vahva näkyvyys Native Advertising Awards -kilpailussa

    Kansainvälisen natiivimainonnan kilpailun Native Advertising Awardsin ehdokaslistalle pääsi kuusi työtä Sanomalta. Voittajat julkistetaan Kööpenhaminassa 10.–11.5. Native Advertising Jury Days -seminaarissa.

    Tagit

    Luovat ratkaisut Natiivimainonta
    Julkaistu
    6.4.2023
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 8,40 snt/min, (sis. alv 24%)
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland