Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Radio Rock vuoden radio ensimmäistä kertaa, Aamulypsy ja Jaajo jälleen yleisön suosikkeja – Sanoman radioille lukuisia voittoja Radiogaalassa

Radion vuosi huipentui 26. maaliskuuta virtuaalisessa Radiogaalassa, jossa palkittiin radioalan RadioAwards-voittajat sekä julkistettiin yleisöäänestyksen vuoden radiojuontajat ja -ohjelmat. Sanoman radioille ropisi yhteensä huikeat 11 palkintoa, kaksi kunniamainintaa sekä yksi Kultainen Mikki.
Vuoden radio artikkelikuva
1.4.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Radio Rock valittiin voittajaksi kolmessa sarjassa

Vuoden radioksi Radio Rock valittiin nyt ensimmäisen kerran.

Radio Rockin lupaus on äärimmäisen selkeä ja se vetoaa tarkkaan mietittyyn kohderyhmään. Koronavuoden aikana kanava toteutti monia yhteiskuntavastuullisia kampanjoita ja tekoja. Lisäksi kanavan kaupallinen tekeminen on ollut monipuolista ja osuvaa jo vuosikausia.

Vuoden sisällöntekijäksi valittiin Radio Rockin Harri Moisio, jota kiitettiin gaalassa näin:

Harri Moisio on ainutlaatuinen tapaus. Hän on monialainen, suvereeni suoriutuja, joka pystyy heittäytymään eri formaatteihin ja rooleihin ja haastattelee samalla intensiteetillä niin missin kuin ministerinkin.

Radio Rock -risteily On Air palkittiin vuoden tapahtumatoteutuksena.

Tuomaristo arvosti voittajatoteutuksessa nimenomaan sitä, että kampanja oli toteutettu puhtaasti radioon ja tehty kunnianhimoisesti täysin sen ehdoilla.

Fyysistä tapahtumaa odottavat eivät pettyneet ja tämä jättiläinen onnistui olemaan kokoisensa myös koronavuotena.

Lisäksi Radio Rockin Joulupukin kuumalinja 2020 palkittiin vuoden äänituotanto -kunniamaininnalla.

Anna Sen Soida -radio nappasi Radiogaalassa kaksi palkintoa

Vuoden radiopromootioksi valittu Anna Sen Soida -radio tarttui korona-ajan pahimpaan tilanteeseen hienosti ja osallisti laajan joukon musiikin tekijöitä ilon ja positiivisuuden kautta.

Ison koneiston rohkea teko, jonka laadukas toteutus oli aivan omassa mittaluokassaan. Vuoden radiopromootio oli ikimuistoinen kampanja, joka auttoi musiikkialaa ja useita artisteja konkreettisesti koronan runtelemina aikoina.

Lisäksi Anna Sen Soida -radio palkittiin Kultainen Mikki -palkinnolla sen merkittävästä korona-ajan kulttuuriteosta.

Aamulypsy oli jälleen yleisön suosikki

Yleisö äänesti vuoden radio-ohjelmaksi tänäkin vuonna Radio Suomipopin Aamulypsyn. Voitto oli jo yhdeksäs perättäinen.

Vuoden radiojuontajaksi yleisö valitsi Aamulypsyn juontajan Jaajo Linnonmaan kymmenettä kertaa!

Lidlin Kesälaiffii on vuoden luova ratkaisu

Vuoden luova ratkaisu on Sanoman radioiden ja Lidlin Elämä on Kesälaiffii.

Elämä on kesälaiffii jatkoi hienolla ja nopeasti reagoidulla tavalla jo tutuksi tullutta konseptia ja otti samalla oivasti ajankohtaiset haasteet huomioon. Kristallinkirkas idea sai kohderyhmänsä ja juontajat innostimaan ja tekijät laittoivat itsensä hienosti peliin. Positiivinen, luova konsepti oli toimiva, ilahduttava ja sai ihmiset osallistumaan.

Vuoden radioammattilaiset

Vuoden radioammattilaisena palkittiin Nelonen Median Karri Helo.

Karri Helo on vaikuttanut pitkään alalla ja toteuttaa pyyteettömästi isoja asioita taustalla. Hän saa täydet pisteet saavutuksista, jotka mahdollistivat tiukassa koronatilanteessa organisaation toimintakyvyn säilymisen. Ilman hänen ja hänen tiiminsä panosta radio ei pyörisi.

Vuoden musiikkipäällikkö/-tuottaja on Tara Kojonen, jota kiitettiin palkintoperusteluissa näin:

Työyhteisössä tämä vuoden musiikkipäällikkö on arvostettu, upea ja valoisa persoona.

Vuoden radiomyyjä, paikallinen on Mikko Piirainen Sanoma Media Finland / Routa Markkinointi.

Mikko Piirainen ylitti paikallismyynnin tavoitteensa huimasti, vaikka myytävä paletti muuttuikin lähes täysin koronan vaikutusten vuoksi. Piiraisen myyntialueella radiomainonnan markkinaosuus on korkeampi kuin keskimäärin Suomessa.

Vuoden ohjelmapäällikkö -kunniamaininnan sai erityisvoittajien sarjassa Aito Iskelmän Mikko Harjunpää.

Musiikinhallinnan pioneeri ja audiomedian moniottelija teki paluuvuotensa aikana vahvaa sidosryhmien osallistamista ja lukuisia onnistunei​ta valintoja.

Haluatko liittyä voittajien seuraan? Kysy audiomainonnan mahdollisuuksista yhteyshenkilöltäsi Sanomalla.

Kuva: Radio Rock valittiin vuoden radioksi.

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma tutki: Kolmannes suomalaisista aloittaa jouluvalmistelut jo marraskuussa

    Radio on vahva joulumedia, ja mainonnasta saadaan hyviä vinkkejä jouluhankintoihin.

    Tagit

    Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    28.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Brändin kehitys vaatii pitkäjänteisyyttä, mainontaa ja budjettia

    Brändimainontaa vai taktista – tuo mainostajan ikuinen kysymys. Moni mainostaja valitsee taktisen kampanjan konkreettisten tulosten toivossa. Brändin tunnettuus on kuitenkin kaiken perusta ja kasvun edellytys.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Sponsorointi Tapahtumat TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Yli puolet suomalaisista käyttää kesäaikaan rahaa spontaanimmin kuin muina vuodenaikoina

    Radio on ylivoimainen kesämedia! Neljännes suomalaisista lisää radion kuuntelua kesällä, Audion kesä 2025 -tutkimus kertoo.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

    Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Näin rakennat railakkaan radiospotin – mainonnan tuottajan kootut vinkit

    Tässä artikkelissa kokenut mainostuottaja jakaa vinkkejään railakkaan ja toimivan radiospotin luontiin.

    Tagit

    Audio & radio Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
    Julkaistu
    1.4.2025
    Lue lisää
  • Radiokanavien alabrändit tekevät kokonaisuudesta enemmän kuin osiensa summan

    Suplaan on rakennettu kymmenen uutta nettiradiota tuttujen kanavabrändien alle, mikä tuo Sanoman audioverkostolle lisää tavoittavuutta.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut
    Julkaistu
    23.1.2025
    Lue lisää
  • Lisää tehoa kampanjointiin Jouluradiosta

    Aidon ja alkuperäisen Jouluradion 21. kausi käynnistyi 1. marraskuuta. Jouluradio on nyt ostavissa mainostajille ensimmäistä kertaa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.11.2024
    Lue lisää
  • Ainutlaatuinen aamuohjelma aloitti Loopilla, yhdistää radion ja live-podcastin

    Ohjelman juontajina toimii superkaksikko Mia ”Millu” Haataja ja Karoliina Tuominen. Suoran arkiaamun radiolähetyksen jälkeen ohjelma jatkuu Suplassa live-podcastissa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
  • Liiga käynnistyy – Classic Hits on mukana!

    Liigakausi starttaa 10.9. ja viime kauden tapaan Classic Hits selostaa kaikki Helsingin IFK:n ja Turun Palloseuran ottelut paikallisilla taajuuksillaan ja tietysti myös Suplassa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland