Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Sanoma jatkaa Effien pääyhteistyökumppanina

Kuluttajilla on parhaillaan patoutunutta tarvetta nauttia elämästä. Yritykset, jotka nyt reagoivat nopeasti muuttuneisiin tilaisuuksiin olemalla strategisella otteella rohkeita ja näkemyksellisiä, pystyvät tänä vuonna tekemään erityisen upeita markkinoinnin urotekoja, Karri Ahonen Sanomalta toteaa.
Effie 20 artikkelikuva
17.6.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Useita kansainvälisiä luovan alan kilpailuja, muuan muassa Effie Europea, tuomaroinut Suvi Lähde on valittu Effie Finlandin päätuomariksi. Suvi työskentelee SEK:lla Executive Creative Directorina ja on uransa aikana ollut rakentamassa Suomen suurimpien brändien menestystä niin kotimaassa kuin kansainvälisillä markkinoilla.

Tuomaristoon kutsutaan suomalaisia markkinoinnin huippuammattilaisia eri toimialoilta, markkinointitoimistoista, korkeakouluista ja mediasta. Tuomariston jäsenet ovat osoittaneet kansainvälisissä kilpailuissa hallitsevansa markkinoinnin menestyksekkään tekemisen.

Liiketoiminnan tuloksellisuuden ymmärtäminen on murroksessa. Kyse on ennemminkin vaikuttavuudesta, tämän päivän vastuullista liiketoimintaa ei mitata vain euroissa. On mielenkiintoista nähdä laajempaa vaikuttavuutta rakentaneita kampanjoita. ”

– Suvi Lähde, Executive Creative Director, SEK
 

Kovatasoisessa kilpailussa arvioidaan markkinointiviestinnän tehokkuutta. Voittajakampanjassa pitää olla hyvä idea, selkeät tavoitteet ja oivaltava luova toteutus, mitkä ovat yhdessä johtaneet hyviin tuloksiin.

Brändeillä on valtaa, ne voivat saada aikaan toimintaa ja lopulta jopa asenteellisia ja yhteiskunnallisia muutoksia. Siksi myös markkinointiviestinnän tavoitteilla on yhä enemmän merkitystä – mitä voimme ja ennen kaikkea haluamme tehdä.”

– Suvi Lähde, Executive Creative Director, SEK
 

Viime vuonna Effie sai uuden Positiivinen muutos -kilpailusarjan. Kategoriassa menestyvät työt, joilla on muutettu mitattavissa olevilla tavoilla yleisön kulutustottumuksia kohti kestävämpiä ratkaisuja tai joissa on pystytty lisäämään kestävillä tavoilla tuotetuille tuotteille ja palveluille kysyntää sisällyttämällä ympäristöystävälliset arvot markkinointiviestintään.

Tänä vuonna toivon näkeväni töitä, jotka ovat tavoitelleet markkinointiviestinnällään laajempaa vaikuttavuutta, onnistuneet muuttamaan toimialaansa ja sen standardeja sekä sitä kautta tehneet myös operatiivisesta liiketoiminnasta kestävämpää. Tällaisilla caseilla on usein jo huomattava merkitys niin yrityksen, yhteiskunnan kuin ympäristönkin kannalta.”

– Suvi Lähde, Executive Creative Director, SEK
 

Sanoma jatkaa pääyhteistyökumppanina

Suomen johtava mediatalo Sanoma Media Finland jatkaa jo seitsemättä vuotta Effie Finlandin pääyhteistyökumppanina.

Olemme kaikki muutosmatkalla maailman muuttuessa ympärillämme. Joku tekee toisin uskaltaen kyseenalaistaa ja haastaa markkinaa. Kuluttajilla on parhaillaan patoutunutta tarvetta nauttia elämästä. Yritykset, jotka nyt reagoivat nopeasti muuttuneisiin tilaisuuksiin olemalla strategisella otteella rohkeita ja näkemyksellisiä, pystyvät tänä vuonna tekemään erityisen upeita markkinoinnin urotekoja. Maailma on avoinna ja parhaimmistolla luovuus sykkii ennennäkemättömällä riemulla. Siitä on luvassa kovia tuloksia ja sitä myöten palkintoja. Effien pääyhteistyökumppanuutta on ilo ja kunnia jatkaa juuri nyt. En malta odottaa näkeväni tämän vuoden kisatöitä.”

- Karri Ahonen, Director, Products, Insight & Marketing, Sanoma Media
 

Vuosi 2021 on kilpailun 20 juhlavuosi

Tänä vuonna juhlimme aikuiseen ikään päässyttä Effie Awards Finlandia. Kilpailua järjestää Marketing Finland, joka yhdistyi vuoden vaihteessa Markkinoinnin, teknologian ja luovuuden liitto MTL:n kanssa.

Effie Suomi on kasvanut vuosittain, ja myös mainonnan ostajien kiinnostus kilpailua kohtaan on kasvanut. Odotamme tänäkin vuonna laadukkaita kilpailutöitä."

– Riikka-Maria Lemminki, toimitusjohtaja, Marketing Finland
 

Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Kansalliset voittajat voivat osallistua Effie Worldwiden kansainvälisiin kilpailuihin.

Lisätiedot

Riikka-Maria Lemminki
Puh. +358 40 5781 974
riikka@marketingfinland.fi

Kisakanslia

Henna Salenius, talous- ja tapahtumapäällikkö
050 471 9985
henna.salenius@marketingfinland.fi

Maria Timonen, markkinointipäällikkö
044 973 81 98
maria.timonen@marketingfinland.fi
LinkedIn

 

Tagit

Effie

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden tuloksellisimmat markkinointiteot

    Vuoden 2025 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristossa on yhteensä 38 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Annika Payn KONEelta. Kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallakin kierroksella on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    27.10.2025
    Lue lisää
  • Tuloksellista luovuutta ja kestävää brändin rakennusta

    Brändi on yrityksen tie asiakkaan sydämeen ja kannatteleva voima läpi muutosten. Siksi odotankin Effie-töiltä paitsi tuloksellisuutta ja luovuutta, myös aitoutta ja osoitusta kestävästä brändin rakentamisesta, kirjoittaa Effie Awards Finland 2025 -päätuomari Annika Payn.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2025
    Lue lisää
  • Effie-kilpailussa on kyse koko markkinointialan yhteisestä oppimishetkestä

    Kilpailut luovat yhteistä kulttuuria ja muistuttavat siitä, että markkinointi ja viestintä eivät ole irrallinen osa liiketoimintaa, vaan sen kasvun moottoreita, kirjoittavat Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ja Sanoman Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    3.9.2025
    Lue lisää
  • Tokmannin Suomen rakastetuin markkinointikone vei Effien kirkkaimman palkinnon

    Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa 23. kerran. Kilpailu huipentui 13.2.2025 järjestetyssä gaalassa, jossa palkittiin suomalaisia markkinoinnin töitä yhdellä Grand Effiellä ja kahdella kultaisella, viidellä hopeisella sekä kuudella pronssisella Effiellä.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    13.2.2025
    Lue lisää
  • Effie 2024 -finaaliin 21 markkinointityötä

    Effie Awards Finland 2024 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 21 markkinointityötä, joista seitsemän on ehdolla useammassa kategoriassa.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    18.12.2024
    Lue lisää
    Effie somejako.jpg
  • Menestyminen mainostoimistossa vaatii huippu-urheilijan mentaliteettia, ja pääsy Effien shortille on kuin paikka olympialaisissa

    Jos on valmistautunut Effieen koko vuoden kuin huippu-urheilija, jäljellä on enää the näytönpaikka. Hetki, johon kiteytyvät kaikki ne tunnit, keskustelut ja tunteet, joita huippusuoritukseen vaaditaan, Elina Bono kirjoittaa.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    28.10.2024
    Lue lisää
  • Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden 2024 tuloksellisimmat markkinointikampanjat

    Vuoden 2024 Effie Finland -kilpailun tuomaristossa on yhteensä 39 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Elli Tuominen Kuriolta. Kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallakin kierroksella on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    28.10.2024
    Lue lisää
  • Oikeissa töissä

    Effie on koko alalle todellinen näytön paikka, ja henkilökohtaisesti lupaan, että otamme siitä kaiken irti juhlimalla helmikuussa 2025 ei vain oivaltavia kampanjoita, vaan myös yrityksiä, joille markkinointiin panostaminen on strateginen päätös ja liiketoiminnan ajuri, kirjoittaa Effie Awards Finland 2024 -kilpailun päätuomari Elli Tuominen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2024
    Lue lisää
  • Luovuuden ja tuloksellisuuden liitto: Miksi Effie on tärkeämpi kuin koskaan?

    Luovuus on markkinoinnin sydän, joka onnistuessaan inspiroi, innostaa ja liikuttaa sekä tuo entistä parempia tuloksia, kirjoittavat Riikka-Maria Lemminki ja Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    2.9.2024
    Lue lisää
  • Grand Effien voittanut kampanja nosti McDonald’sin työpaikkahakemusten määrän kaikkien aikojen ennätykseen

    McDrip-kampanja iski suoraan Z-sukupolven mielenkiinnon kohteisiin ja arvoihin.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä
    Julkaistu
    16.2.2024
    Lue lisää
  • Effie Finland oli Cannes-menestyjä McDripin juhlaa

    Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa nyt 22. kerran.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    16.2.2024
    Lue lisää
  • Effie 2023 -finaaliin 25 markkinointityötä

    Effie Awards Finland 2023 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 25 markkinointityötä, joista seitsemän työtä on ehdolla useammassa kategoriassa.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    15.12.2023
    Lue lisää
    Effie somejako.jpg
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland