Sanoma tutki: Suomalaiset kuluttavat kesän aikana spontaanimmin kuin muulloin
19.4.2022
Mihin suomalaiset aikovat käyttää rahaa ensi kesänä? Lataa tutkimus suomalaisten kulutuskäyttäytymisestä.
Suomalaisten suosituimmat kesänviettotavat ovat kotona ja kesämökillä oleilu sekä kotimaan matkailu. Myös ulkomaan matkailu, laivaristeily ja festarit kiinnostavat. Koronarajoitusten väistyttyä luvassa on kaikkien aikojen tapahtumakesä!
Kesällä kulutus on spontaanimpaan kuin muina vuodenaikoina. Rahaa käytetään muita vuodenaikoja enemmän erityisesti matkustamiseen, huvitteluun ja elintarvikkeisiin. Suomalaiset tekevät kesällä myös isoja hankintoja. Esimerkiksi auton hankinta on monen haaveissa.
Lähes puolet suomalaisista sanoo kuluttavansa kesän aikana spontaanimmin kuin muulloin, ja joka viidennellä on jäänyt pandemian aikana normaalia enemmän rahaa säästöön.
Mihin suomalaiset aikovat käyttää rahaa ensi kesänä? Miten tavoitat parhaiten kesäsuomalaisen? Tilaa vinkit ja tuoreet tiedot tutkimuksesta sähköpostiisi.
Käsittelemme tietojasi vastuullisesti. Lue tietosuojakuvaus.
Sanoma tutki: Digitaalisen audion kulutus jatkaa kasvuaan, eniten on lisääntynyt podcastien suosio
Sanoman digiaudiotutkimuksessa selvitettiin digitaalisen audion sisältöjen kulutusta Suomessa. Digitaalisen audion kuuntelu korostuu nuorten ja nuorten aikuisten parissa, lapsiperhetalouksissa sekä suurissa kaupungeissa asuvien keskuudessa.
Radio on todellinen kesämedia!
Kesä 2024 kuulostaa hyvältä – radion kautta tavoitat myös lomailevat suomalaiset.
Miten markkinoida Z-sukupolvelle?
Z-sukupolven suhtautuminen arvoihin, vastuullisuuteen ja työelämään erottaa heidät aiemmista sukupolvista.
Miten markkinoida yli 60-vuotiaille?
Boomerit ovat ostovoimainen kohderyhmä, josta markkinoijien kannattaa kiinnostua.
Mitä kuluttajat ajattelevat tekoälyllä tuotetusta audiosisällöstä?
Sanoma tutki Media-alan tutkimussäätiön rahoittamassa hankkeessa kuluttajien suhdetta tekoälyllä tuotettuun audiosisältöön. Tutkimuksen mukaan koneääni sopii kuluttajien mielestä parhaiten lyhyisiin uutis- ja ajankohtaissisältöihin.
Hinta määrää kuluttajan arjessa ja vastuullisuuden vaade siirtyy yhä enemmän yritysten harteille − yrityksiltä odotetaan suunnannäyttäjän roolia
Yrityksiltä kaivataan aitojen tekojen lisäksi selkeämpää ja kokonaisvaltaisempaa vastuullisuusviestintää, selviää Sanoman päivitetystä Vastuullisuuskartta-tutkimuksesta.