Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Suomen monikanavaisin mediabrändi rikkoo naiseuteen liittyviä normeja

Me Naiset on jo 70 vuoden ajan murtanut tabuja, ja siten lisännyt avoimuutta, hyvinvointia ja rohkeutta ihmisten elämässä. ”Lupaamme olla tulevaisuudessakin samalla asialla – viihtymistä ja huumoria unohtamatta!” kirjoittaa Me Naisten päätoimittaja Katja Sipilä.
Katja Sipilä artikkelikuva
24.8.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Me Naiset on jo 70 vuoden ajan murtanut tabuja, ja siten lisännyt avoimuutta, hyvinvointia ja rohkeutta ihmisten elämässä. ”Lupaamme olla tulevaisuudessakin samalla asialla – viihtymistä ja huumoria unohtamatta!” kirjoittaa Me Naisten päätoimittaja Katja Sipilä.

Ensimmäinen Me Naiset -lehti ilmestyi 27.8.1952. Uutuuslehden ensinumeron artikkelit käsittelivät aborttioikeutta, uran ja perhe-elämän yhdistämistä, parisuhdetta, nopeaa ja helppoa arkiruokaa, kauneus- ja pukeutumisvinkkejä – kaikki tuttuja puheenaiheita nykynaisillekin. On jokin myös muuttunut 70 vuodessa: naiset esimerkiksi voivat mennä ravintolaan drinkille ilman miesseuraa ja käsitys miehen roolista parisuhteessa ja perheessä on laajentunut ja tasa-arvoistunut.

Me Naiset perustettiin naisten äänen esiintuojaksi, vertaistueksi, inspiraation lähteeksi, viihdykkeeksi ja arjen helpottajaksi. Samalla asialla olemme edelleen. Nyt juhlavuonna olemme ottaneet esille erityisesti yhden teeman: Me Naiset tabujen rikkojana.

Olemme Me Naisissa vuosikymmenten varrella nostaneet esiin puheenaiheita ja näkökulmia, jotka ovat sillä hetkellä tuntuneet vaikeilta, kielletyiltä tai häpeällisiltä. Haastateltavamme ovat avanneet inhimillisen näkökulman muun muassa naisten alkoholismiin, lähisuhdeväkivaltaan, mielenterveysongelmiin, riippuvuuksiin, ylivelkaantumiseen, yksinäisyyteen ja erilaisiin parisuhdemuotoihin. Niin julkisuudesta tutut naiset kuin yksityishenkilöt murtaneet Me Naisissa monia normeja liittyen naisen rooliin ja tapaan elää.

Tabut rikkoutuvat, kun ihmiset puhuvat asioista avoimesti. Haastateltavien tarinat ovat antaneet sekä tukea ja lohtua että kurkistuksen erilaisiin tapoihin elää ja ajatella. Kun yhä useampi kertoo oman tarinansa rosoineen ja inhimillisine mutkineen, on helpompi sallia itselle ja muille se, että hyvä elämä ei tarkoita normien mukaan elämistä tai kymppi plussan akrobaattista suoritusta. Kun näytämme, että kaikesta voi ja pitää puhua, turha häpeä poistuu vaikeilta tuntuvien aiheiden ympäriltä: kukaan meistä ei lopulta ole yksin.

Me Me Naisissa haluamme rikkoa tabuja, sillä sen avulla ihmiset voivat löytää uusia mahdollisuuksia elää omannäköistään elämää. Tabuja murtamisella on myös yhteiskunnallinen merkitys: niin toivomme edistävämme ihmisten hyvinvointia ja yhdenvertaisuutta sekä demokratiaa ja yhteiskuntarauhaa.

Meille on tärkeää katsoa maailmaa avoimesti, puhua asioista kauhistelematta ja kohdella ihmisiä samanarvoisesti. Käsittelemme joka viikko ja päivä naisten elämään liittyviä isoja teemoja arjen tasolla niin printissä kuin verkossakin. Juttumme ovat löytäneet kohdeyleisönsä: ne tavoittavat printissä ja digissä 1 393 000 lukijaa viikossa (KMT 2021). Digiyleisön määrä on hyvässä kasvussa, ja palvelemme naisia myös TikTokissa ja Instagramissa – menemme sinne, missä ihmiset ovat. Tavoitamme myös audioyleisöä, sillä Me Naiset -radiolla on viikossa 124 000 kuuntelijaa (Kansallinen radiotutkimus KRT 04–06/2022). Näin olemme Suomen monikanavaisin mediabrändi.

Uskon, että suorapuheisuutemme ja tapamme havainnoida maailmaa ovat lukijoistamme tunnistettavia ja samaistuttavia. Elämän kaikki puolet iloineen, rosoineen ja yllätyksineen näkyvät lehdessämme ja nettijutuissamme. Suhtaudumme asioihin fiksusti ja sallivasti – huumoria unohtamatta. Meidän seurassamme voi viihtyä, rentoutua ja nauraa. Sekin on tärkeää ja tekee elämästä kivempaa.

Juhlimme Me Naisten taivalta erityisesti juhlanumeromme voimin. Se ilmestyy keskiviikkona 24.8. ja on kunnianosoitus naisille, jotka ovat merkittävällä tavalla rikkoneet tabuja kertomalla oman tarinansa Me Naisten haastatteluissa. Juhlanumero ilmestyy kahdeksana eri kansiversiona, jotka jaetaan eri puolille Suomea ja eri kauppaketjuja.

Juhlalehtemme todistaa, että maailma muuttuu, juttu ja ajatus kerrallaan. Lupaamme siis rikkoa rajoja tulevaisuudessakin: lupaamme olla puheenaihemedia, jonka missiona on ihmisten parempi elämänlaatu ja toisten ymmärtäminen vastakkainasettelun ja kuplautumisen sijaan. Joskus se puheenaihe on tunnetun henkilön haastattelu, joskus reportaasi, joskus kauneusjuttu – tai mustan huumorin vitsi Epäolennaisissa. Aiomme olla naisille relevantti myös seuraavat 70 vuotta.

Katja Sipilän kuvan on ottanut Panu Pälviä.

Lue lisää: 

Sanoman tunnetut, arvostetut ja rakastetut aikakausmediabrändit tavoittavat viikoittain 2,4 miljoonaa suomalaista. Aikakausmedialla tavoitat tehokkaasti kohderyhmäsi heille merkityksellisen sisällön parissa. 

Sanoman aikakausmedia

Me Naisten mediakortti

Me Naiset Radion mediakortti

 

Tagit

Näkemyksiä Aikakausmedia Audio & radio Omakynä Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Ei mulle kannata mainostaa, eihän?

    Jos et mainosta meille yli 55-vuotiaille, et ehkä ymmärrä kuka Suomessa oikeasti ostaa, Päivi Puotiniemi kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    13.11.2025
    Lue lisää
  • Yhdessä kohti vaikuttavampaa markkinointia – Sanoma Agency Partner tiivistää Sanoman ja markkinointitoimistojen yhteistyötä

    Sanoma lanseeraa Sanoma Agency Partner -kumppanuuden, joka tarjoaa kaikenkokoisille toimistoille työkaluja, tietoa ja asiantuntijaosaamista – maksutta ja helposti.

    Tagit

    Näkemyksiä
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Sanoman kesälehdissä tavoitat yhteensä lähes miljoona kesää suunnittelevaa kuluttajaa

    Kesälehdet ovat lukijoiden suosikkisisältöjä ja toimivat tärkeimpinä inspiraation ja tiedon lähteinä kesän suunnitelmiin. Mainokset kuuluvat oleellisena osana sisältöön ja tarjoavat vinkkejä loman suunnitteluun.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Sisältömarkkinoinnin trendit 2026: viihteellinen sisältöstrategia ja AI-lieju mainittu!

    Sanoma Content Studion sisältöjohtaja Jenni Lieto paljastaa kolme tärkeintä nostoa sisältömarkkinoinnin tulevaisuudesta.

    Tagit

    Omakynä Sisältömarkkinointi Trendit 2026
    Julkaistu
    6.11.2025
    Lue lisää
  • Tauno Tasalakkien aika on ohi – nyt markkinat kaipaavat rohkeutta

    Talousennusteet ovat jatkuvasti olleet ylimyönteisiä. Nyt paranemiseen on vihdoin syytä uskoa, kirjoittaa Omnicom Media Groupin Kari Tervonen.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    22.10.2025
    Lue lisää
  • Tuloksellista luovuutta ja kestävää brändin rakennusta

    Brändi on yrityksen tie asiakkaan sydämeen ja kannatteleva voima läpi muutosten. Siksi odotankin Effie-töiltä paitsi tuloksellisuutta ja luovuutta, myös aitoutta ja osoitusta kestävästä brändin rakentamisesta, kirjoittaa Effie Awards Finland 2025 -päätuomari Annika Payn.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2025
    Lue lisää
  • Uutismedian etusivu on voittajan valinta – Helsingin Sanomien, Aamulehden ja Satakunnan Kansan etusivut 2026 ovat nyt varattavissa

    Monikanavainen etusivu on ohittamaton mainospaikka. Etusivulla synnytät puheenaiheita ja saat aikaan toimintaa.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • HS Koulutusliite ja Aamulehden Opinnot ja Ura -teema tavoittavat opiskelijat ja heidän vanhempansa

    HS Koulutusliite ilmestyy 23.1.2026 ja Aamulehden Opinnot & Ura -teema 27.1.2026. Koulutukseen ja uravalintoihin liittyviä asioita käsitellään näissä liitteissä monipuolisesti ja kiinnostavista näkökulmista.

    Tagit

    Printtiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • Uutis- ja aikakausmediamme tavoittaa nyt 90 % suomalaisista – ”Näiden lukujen perusteella olemme onnistuneet tarjoamaan merkityksellistä sisältöä lukijoidemme moninaisiin tarpeisiin”

    Ilta-Sanomat jatkaa Suomen suurimpana uutismediana. Aikakausmedioiden lukijamäärät kasvavat myös printissä ja näköislehtiä luetaan yhä enemmän. Alueidensa tavoittavimmissa medioissa panostetaan paikallisuuteen ja Lasten uutisissa ilahdutaan suosiosta nuoremmassa kohderyhmässä.

    Tagit

    Aikakausmedia Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Poliittisen ja yhteiskunnallisen mainonnan sääntely tiukentuu

    Seuraamme sääntelyn kehitystä ja välitämme ajantasaista tietoa mainostaja-asiakkaille. Kehitämme tuotteitamme jatkuvasti niin, että meillä on laaja mainonnan tarjooma kaikille yhteiskunnallisille ja poliittisille mainostajille myös jatkossa.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Suomalainen markkinointi on kriisissä

    Työt tyhmentyvät, halventuvat ja ala houkuttelee yhä vähemmän, kirjoittaa työelämäprofessori Antti Vassinen Aalto-yliopistosta. Vassinen puhui aiheesta Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastilaisuudessa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    5.9.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland