Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Suomen suurin viihdetalo tavoittaa katsojat monipuolisesti

Nelonen Median kotimaisen viihteen päällikkö Mirko Baas kertoo, miten ohjelmaportfolio rakentuu ja mitä uutta Sanoma TV:n syksy tarjoaa.
Mirko Baas artikkelikuva
25.5.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Kun ohjelmaportfoliota suunnitellaan, on tärkeää tuntea katsojat. Sen eteen Nelonen Medialla tehdään paljon työtä.

”Selvitämme tarkkaan, minkälaisia katsojia missäkin ohjelmaslotissa on ja mitä kohderyhmiä kukin ohjelma tavoittaa”, kertoo Nelonen Median kotimaisen viihteen päällikkö Mirko Baas.

Jotta katsojat tavoitettaisiin mahdollisimman monipuolisesti, on tärkeää, että ohjelmistosta löytyy monipuolista viihdettä.

”Meidän tähtemme ovat kotimaisen viihteen merkittävä ajuri. Olemme jo pitkään tutkineet esiintyjien tunnettuutta ja vetovoimaa. Meillä on valovoimaisimmat tähdet, mikä erottaa meidät myös kansainvälisistä pelureista”, Baas toteaa.

Nelonen Media on Suomen suurin viihdetalo, ja suunnittelussa mietitään tarkkaan myös sitä, miten ohjelmat jalkautuvat Nelonen Median muille alustoille.

”Vain elämää on ilmiöohjelmien mallioppilas, joka elää ja herättää keskusteluja myös itse ohjelman ulkopuolella: niin festareilla kuin radiokanavillamme. Näin ohjelman kautta mukana olevat brändit saavat kasvatettua kontaktiverkkoaan monipuolisesti”, Baas kuvaa.

Sanoma TV tarjoaa katsojille runsaasti musiikkiviihdettä.

”Ohjelmiston suunnittelu lähtee siitä, että haluamme tarjota katsojille tunnetta. Musiikin avulla pystyy välittämään katsojille tunneskaalan ääripäät eri musiikkityylien avulla ja koskettamaan koko kansaa.”

Jokaisen kauden ohjelmaportfolio rakentuu vahvojen kivijalkojen varaan. Syksyllä jatkavat tutut suosikit Vain elämää, Selviytyjät, Temptation Island ja täysin uudistuva Big Brother. Mainiosti menestynyt Remppa vai muutto Suomi jatkaa toiselle kaudelleen. Ohjelmistoon tekee paluun Haluatko miljonääriksi Antti Holman juontamana.  

”Haluatko miljonääriksi on hyvä esimerkki ohjelmasta, jossa on jotain tuttua ja jotain uutta. Maailman tunnetuin game show saa juontajakseen yhden Suomen vetovoimaisimmista esiintyjistä, harvakseltaan tv:tä tekevän Antti Holman”, Baas toteaa.

Uusina ohjelmina aloittavat ihmissuhdereality Save the Date, komediallinen koko perheen ohjelma Suorinta reittiä, joka tuo samaan ohjelmaan kolme valovoimaista tähteä: Heikki Paasosen, Juuso Mäkilähteen ja Susanna Laineen sekä Suomi soi -musiikkiohjelma.  

”Suomi soi on uusi kotimainen formaatti. Suomalainen musiikki-identiteetti pohjautui 1960─1980-luvuilla siihen, että lainattiin ulkomaalaisia kappaleita ja tehtiin niistä suomenkieliset versiot. Mitä jos idea tuotaisiinkin nykypäivään ja Suomen eturivin artistit kääntäisivät heille tärkeitä kappaleita suomeksi? Ajatus tuntui niin herkulliselta, että teimme demon Olavi Uusivirran kanssa. Hän otti käsittelyyn melko haastavan kappaleen, Nirvanan Smells Like Teen Spiritin. Se oli parasta ikinä! Musiikkia ovat tekemässä superammattilaiset, ja olemme onnistuneet samaan mukaan todella kiinnostavia artisteja ja erilaisia kappaleita”, Baas hehkuttaa.

Isoista draamasarjoista jatkoa saavat Koskinen ja Syke, jonka 12. kausi on jo pyörähtänyt käyntiin Ruudussa.  

”Kun maailmassa tapahtuu hirveitä asioita, viihteen kulutus ja eskapismi ovat lisääntyneet. Sanoma TV:n monipuolisen ohjelmatarjonnan kautta on mahdollista saada kiinni laajasti erilaisia katsojia ja eri kohderyhmiä”, Baas muistuttaa.

Tutustu Sanoma TV:n syksyn ohjelmistoon 

Kaipaatko tähtipölyä brändillesi, kiinnostaako näkyvyys liikkuvan kuvan parissa?

Kysy lisää yhteyshenkilöltäsi Sanomalla 

Katso myös:

Sanoma on mukana APFI:n elokuva- ja tv-tuotantojen Albert-ympäristöhankkeessa – ilmaista koulutusta ja työkaluja koko av-alalle

Sanoman Total TV 

Lataa tv-kampanjasuunnittelun muistilista

Miten vertailla TV-mainonnan tarjouksia? Huomioi nämä, kun olet ostamassa TV-kampanjaa 

Tagit

TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Viaplay TV -kanavan mainosmyynti Sanoman kautta – mainostajille pääsy osaksi huippuluokan urheilusisältöjä

    Viaplay Group avaa 6. marraskuuta Suomeen uuden ilmaisen lineaarikanavan, Viaplay TV:n. Kyseessä on urheilukanava, joka tarjoaa katsojille valikoituja urheilun huippuhetkiä jalkapallosta moottoriurheiluun sekä talviurheilusta dartsiin.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Sanoma Total TV:n viikkotavoittavuus on kasvanut nuorten aikuisten parissa

    Ruudun katselu 25–44-vuotiaiden kohderyhmässä on lisääntynyt 25 % viime syksyyn verrattuna.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Vain elämää ja Erikoisjoukot saavuttivat uusia katseluennätyksiä

    Sanoma TV:n syksy on käynnistynyt vauhdikkaasti. Koripallon EM-kisat tavoittivat Nelosella lähes 2,8 miljoonaa katsojaa, ja Vain elämää ja Erikoisjoukot kiinnostavat erityisesti nuoria katsojia.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    24.9.2025
    Lue lisää
  • Susijengin EM-ottelut naulitsevat katsojat ruutujen ääreen

    EM-turnaus on tavoittanut 2,3 miljoonaa katsojaa Nelosella.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    11.9.2025
    Lue lisää
  • Kiinnity iloon – tv-ohjelmayhteistyö tekee brändistäsi osan elämystä

    TV-viihde tavoittaa laajasti eri kohderyhmiä vastaanottavaisessa mielentilassa. Kun kiinnityt tv-viihteeseen, kiinnityt iloon ja stressittömyyteen, Tuomo Sinkkonen kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma TV:n monipuolinen syksy käynnistyy

    Luvassa on kiinnostavia uutuuksia ja rakastettuja suosikkeja. Hyödyntämällä tv:n ja videon koko tarjoamaa varmistat laajan tavoittavuuden kaikissa liikkuvan kuvan eri kulutushetkissä.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    25.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • SkyShowtimelta uusi mainosrahoitteinen palvelu Ruutuun – lisää silmäpareja mainostajille

    SkyShowtime aloittaa Ruudussa uudella mainosrahoitteisella tuotteella, jonka mainosmyynnistä vastaa yksinoikeudella Sanoma. Yhteistyö tarjoaa mainostajille uuden, laadukkaan väylän tavoittaa yleisöjä huippusisältöjen äärellä.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    12.6.2025
    Lue lisää
  • Sanoman instream-videotuotteistus uudistui!

    Tavoita asiakkaasi laadukkaiden tv-ohjelmien, leffojen ja uutismedioiden videosisältöjen parista.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    6.6.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Sanoma TV:n syksyn 2025 vahva ohjelmisto koostuu tutuista suosikeista ja kiinnostavista uutuuksista

    Ensi syksynä Ruutuun ja Neloselle rantautuu täysin uusi kansainvälinen hittiformaatti. Lisäksi paluun tekee liuta rakastettuja kestosuosikkeja.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    28.5.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland