”Tärkeintä on, että kotimainen sisältö pysyy kiinnostavana”
Viime vuosien suurin muutos viihdekentässä on kansainvälisten toimijoiden tuleminen kilpailukentälle. Digitaalisuuden myötä kuluttajilla on käytössään lukuisia videopalveluita, podcast-toimijoita, musiikkialustoja ja muita kanavia, joiden parissa viettää aikaa.
Tulevaisuudessa metaversumi muuttaa viihteen kuluttamista entisestään ja tuo sen lähemmäs kuluttajia.
Nelonen Media on vastannut kilpailuun monipuolistamalla viihdevalikoimaansa podcastien ja äänikirjojen lisäksi myös tapahtumiin, elokuvalevitykseen ja musiikkiyhtiöön, jotka toinen toistaan tukien mahdollistavat hyvän kotimaisen viihteen tekemisen.
”Tärkein asia on, että kotimainen sisältö pystyy kiinnostavana. Se on perusta myös mainosalustojen kiinnostavuudelle”, Laakso sanoo. ”Kun ohjelmista tulee isoja ilmiöitä, pystymme tarjoamaan niiden kautta sellaisia kokonaisuuksia, joihin muut eivät pysty. ”
Digitaalisuuden myötä myös datan määrä on kasvanut. Sanomalla on valtava määrä dataa viihteen kuluttamisesta Suomessa.
”Kun Sanoman dataa yhdistää markkinoijan dataan, se antaa mahdollisuuksia erityisen paljon”, Laakso toteaa.
Vaikuttajamarkkinointi on kasvussa viihdekentässä. Radion ja tv:n tähdet ovat taipuneet kaupallisiin ratkaisuihin jo pitkään. Nyt Sanoma on lähtenyt vaikuttajamarkkinointiin ja sponsorointiin isosti mukaan.
”Pystymme tarjoamaan kumppanuuksia ja vaikuttajamarkkinoinnin keinoja sekä urheilun, elokuvien, artistien että tähtiemme kanssa. Kun tämä lyödään yhteen Sanoman mediaominaisuuksien kanssa, uskon, että yhdistelmästä tulee hyvä.”
Katso keskustelu kokonaisuudessaan videolta.