Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Sanomista juuri nyt

50 vuotta täyttävä ET-lehti tavoittaa aktiiviset, aikuiset lukijat

Eläketieto-nimisenä aloittaneesta julkaisusta on kasvanut yksi Suomen suosituimmista aikakauslehdistä. ET löytää jatkuvasti uusia yleisöjä, kun uudet ikäpolvet jäävät eläkkeelle.
7.9.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

ET uudistui menestyksekkäästi kaksi vuotta sitten, syyskuussa 2021. Uudistuksessa kirkastettiin lehden tarjoamaa hyötyä sekä vahvistettiin tarinallisuutta ja panostettiin henkilöhaastatteluihin, mikä näkyi sekä sisältötyytyväisyyden että myyntien nousuna. Uudistus tehtiin pian sen jälkeen, kun myös Kodin Kuvalehteä vetävä Minna McGill nimitettiin ET:n vastaavaksi päätoimittajaksi keväällä 2021.

”Ikäpositiivisuus on ollut aina ET:n ytimessä ja halusimme kirkastaa sitä entisestään. On arvokasta pohtia, millaista on hyvä elämä joka iässä. ET:llä on tässä erityisen tärkeä rooli”, McGill sanoo.

ET-lehden lukijamäärä on 261 000 ja kokonaisuudessaan se tavoittaa viikoittain 333 000 (KMT22). Valtaosa lukijoista on yli 65-vuotiaita.

ET-lehden kohderyhmä on kasvanut samalla, kun lehdelle on tullut lisää ikää.

Kun ensimmäinen ET-lehti syyskuussa 1973 ilmestyi, Suomessa oli lähes miljoona eläkeläistä. Nyt 50 vuotta myöhemmin eläkeläisiä on reilut puolitoista miljoonaa. Suomen väkiluku on kasvanut vähän yli miljoonalla, ja eläkeläisten osuus väestöstä on noussut viidenneksestä neljännekseen.

Suurin muutos ei ehkä kuitenkaan ole tapahtunut eläkeläisten määrässä, vaan siinä, millaisia he ovat. Nykyään ajatellaan yleisesti, että keski-ikä jatkuu 65-vuotiaaksi asti. Vasta sen jälkeen alkaa myöhäiskeski-ikä, eli aika keski-iän ja vanhuuden välissä.

”Siihen elämänvaiheeseen kiteytyy valtavasti voimaa, viisautta ja vimmaa, minkä haluamme tuoda ET:ssä näkyville. Tämän päivän eläkeläisillä on siis tavallaan kokonaan uusi elämänvaihe, jollaista aiemmilla sukupolvilla ei ollut”, McGill sanoo.

ET-brändin muodostavat 24 kertaa vuodessa ilmestyvä ET-lehti, etlehti.fi ja ET Terveys

ET:n lukijat on nopeimmin kasvava, monimuotoinen kohderyhmä, joka elää onnellisuuden U-käyrän viitoittamaa upeaa ja rikasta elämää. Niin henkisesti kuin kirjaimellisestikin. ET tavoittaa aktiiviset aikuiset lukijat, joilla on sekä aikaa, rahaa että halua panostaa omaan ja läheistensä hyvinvointiin. ET puhuu kohderyhmälleen juuri heidän elämänvaiheeseensa liittyvistä tärkeistä ja kiinnostavista asioista, antaa vertaistukea, viihdyttää, koukuttaa ja houkuttaa. Koko elämän kirjo kiinnostaa lukijoitamme. Uteliaisuus elämän pieniä ja suuria asioita kohtaan pitää jokaisen päivän mielenkiintoisena ja mielen avoimena uusille kokemuksille. Me kannustamme elämään rohkeasti omannäköistä elämää, sillä hyvällä elämällä ei ole ikärajaa!

ET:n mediatiedot

Aikakausmedioissa tavoitat kohderyhmäsi juuri oikeaan mielentilaan viritettynä ja mainonta on osa lukukokemusta. Sanoman aikakauslehdet ovat tunnettuja, laadukkaita ja lukijoidensa arvostamia. Painettujen lehtien rinnalla aikakausmedia tavoittaa myös digitaalisissa kanavissa.

Tutustu Sanoman aikakausmediaan

Tutustu printtimainonnan ratkaisuihin

Tagit

Aikakausmedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Uutis- ja aikakausmediamme tavoittaa nyt 90 % suomalaisista – ”Näiden lukujen perusteella olemme onnistuneet tarjoamaan merkityksellistä sisältöä lukijoidemme moninaisiin tarpeisiin”

    Ilta-Sanomat jatkaa Suomen suurimpana uutismediana. Aikakausmedioiden lukijamäärät kasvavat myös printissä ja näköislehtiä luetaan yhä enemmän. Alueidensa tavoittavimmissa medioissa panostetaan paikallisuuteen ja Lasten uutisissa ilahdutaan suosiosta nuoremmassa kohderyhmässä.

    Tagit

    Aikakausmedia Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2025
    Lue lisää
  • Mikä ihmisiä oikeasti kiinnostaa? Näin teet kunnastasi puheenaiheen

    Kuntamarkkinoija, mitä jos sloganien sijaan nostaisit esiin kuntasi persoonan? Natiivimainonnalla kerrot oikeista asioista syvällisesti, yllättävästi ja viihdyttävästi, kirjoittaa Sanoma Content Studion luova tuottaja Tiina Saari.

    Tagit

    Aikakausmedia Näkemyksiä Natiivimainonta Omakynä Uutismedia
    Julkaistu
    11.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Napakat ja toimivat mainostekstit – Vinkit tekstien terävöittämiseen

    Näillä vinkeillä onnistut laatimaan napakoita ja toimivia mainostekstejä.

    Tagit

    Aikakausmedia Digiratkaisut Mainostuotanto ja luovat ratkaisut Natiivimainonta Printtiratkaisut Sisältömarkkinointi Uutismedia
    Julkaistu
    3.4.2025
    Lue lisää
  • Ruuan trendit 2025: Mukavuudenhalua ja leikkisyyttä

    Glorian ruoka & viinin päätoimittaja ja HS ruokatoimituksen vetäjä Sanna Maskulin kertoo, mitkä trendit korostuvat ruokailussa.

    Tagit

    Aikakausmedia Näkemyksiä Omakynä Trendit 2025
    Julkaistu
    20.1.2025
    Lue lisää
  • Hyvinvoinnin trendit 2025: Mittaamista ja elinvoimaa

    Hyvän terveyden päätoimittaja Päivi Virkkunen kertoo, mitkä trendit korostuvat hyvinvoinnissa.

    Tagit

    Aikakausmedia Näkemyksiä Omakynä Trendit 2025
    Julkaistu
    20.1.2025
    Lue lisää
  • Mitä on mainonta – muodot, mediat ja hinnoittelu vuonna 2025

    Tässä artikkelissa käymme läpi mainonnan perusasioita: mainonnan tehtäviä, mainonnan muotoja, mainonnassa käytettäviä medioita ja mainonnan hinnan muodostumista. Teksti on pitkä, mutta toivottavasti sitäkin avaavampi. Tervetuloa mukaan!

    Tagit

    Aikakausmedia Alueellinen mainonta Digiratkaisut TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    9.1.2025
    Lue lisää
    Ryhmä oransseja megafoneja joista yksi sininen on korkein
  • Kauneuden trendit 2025: Luonnollisuutta ja tehokeinoja

    Glorian päätoimittaja Kristiina Raitala ja Me Naisten päätoimittaja Katja Sipilä kertovat, mitkä trendit korostuvat kauneudessa.

    Tagit

    Aikakausmedia Näkemyksiä Omakynä Trendit 2025
    Julkaistu
    7.1.2025
    Lue lisää
  • Matkailun trendit 2025: Hyvinvointia ja vastuullisempia vaihtoehtoja

    Matka-lehden päätoimittaja Venla Kujakallio listaa kiinnostavimmat matkailun trendit.

    Tagit

    Aikakausmedia Näkemyksiä Omakynä Trendit 2025
    Julkaistu
    7.1.2025
    Lue lisää
  • Sisustuksen trendit 2025: Vastakohtia ja yllättävää maksimalismia

    Glorian Kodin päätoimittaja Venla Kujakallio kertoo, mitkä trendit sisustuksessa ovat nousussa.

    Tagit

    Aikakausmedia Näkemyksiä Omakynä Trendit 2025
    Julkaistu
    7.1.2025
    Lue lisää
  • Muodin trendit 2025: Yksinkertaisuudesta ylenpalttisuuteen

    Glorian päätoimittaja Kristiina Raitala ja Me Naisten päätoimittaja Katja Sipilä avaavat muodissa korostuvia trendejä.

    Tagit

    Aikakausmedia Näkemyksiä Omakynä Trendit 2025
    Julkaistu
    7.1.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland