Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Sanomista juuri nyt

Ainutlaatuinen aamuohjelma aloitti Loopilla, yhdistää radion ja live-podcastin

Ohjelman juontajina toimii superkaksikko Mia ”Millu” Haataja ja Karoliina Tuominen. Suoran arkiaamun radiolähetyksen jälkeen ohjelma jatkuu Suplassa live-podcastissa.
5.9.2024
Jaa:FacebookXLinkedin

Radio Loop käynnisti uudenlaisen aamuohjelman torstaina 5.9. Vetovastuussa ovat Radio HitMixiltä tutut Mia ”Millu” Haataja ja Karoliina Tuominen.

”Millu ja Karoliina ovat säkenöiviä, tunnettuja persoonia, molemmilla on vahva radio- ja someosaaminen, huikea kyky heittäytyä sekä iso ammatillinen nälkä. On upeaa olla starttaamassa täysin uudenlaista tekemistä näiden kahden naisen kanssa ja tarjota kotimaiselle radio/on demand/someyleisölle ajan hengen mukaista viihdettä kunnon savolaisella kierteellä”, Loopin ohjelmapäällikkö Satu Kotonen sanoo.

Mia Haataja on tehnyt somea HitMixillä ja Loopilla sekä vetänyt HitMixillä omaa lauantaiohjelmaa. Haataja on valittu vuoden sisällöntekijäksi Radiogaalassa. Palkintoperusteissa Haatajaa kiitettiin tulevaisuuden tekijäksi. Haataja oli ehdolla Vuoden 2023 Paras radiojuontaja -yleisöäänestyksessä ensimmäistä kertaa viime vuonna ja singahti heittämällä kymmenen shortille päätyneen juontajan joukkoon. Hän on mukana myös juuri käynnistyneessä Selviytyjät Suomi -tosi-tv-ohjelmassa.

”Sanomalla muutaman vuoden somessa puuhastelun lomassa oon koko ajan haaveillut siitä, että pääsisin juontamaan ja nimenomaan parin kanssa – maailman siistein juttu onkin se, että pääsen toteuttamaan tätä unelmaa inspiroivan naisen kanssa, ja vieläpä Suomen hauskimman sellaisen. Karoliina on myös mun hyvä ystävä, joten oon käytännössä voittanut lotossa”, Haataja sanoo.

Tuominen aloitti uransa radio Loopilla ja siirtyy nyt takaisille Loopille HitMixin aamuohjelmasta.

”Siitä lähtien, kun aloitin radiossa, on korvan takana ollut kutittava ajatus siitä, kuinka kaksi naista voisi tehdä showta siinä missä kaksi miestäkin. 4,5 vuotta tässä on odotettu, että Merkurius on kohdallaan. En voisi olla enemmän innoissani, ettäpääsen pitämään juhlia joka aamu hyvän ystäväni, täydellisen huonon huumorin omaavan ja rautaisen ammattilaisen Millun kanssa!”, Karoliina Tuominen sanoo.

Loopin juonnettu ohjelma alkaa kolmen vuoden tauon jälkeen. Mitä on luvassa?

”Tulemme tekemään jotain ihan uutta ja olemme todella fiiliksissämme tästä! Perinteisen aamuradion lisäksi Millu ja Karoliina jatkavat Suplassa live-podcastissa suoraan radio-osuuden loputtua. Ja toki podcast on kuunneltavissa jälkikäteen”, Kotonen sanoo.

Live-podcastissa jatketaan laajemmin aamun puheenaiheista, sinne kutsutaan kiinnostavia vieraita sekä jatketaan Loopin somessa ilmiöksi noussutta Red or Green Flag -haastetta vieraiden kanssa ja ties mitä. Audiosisällön lisäksi some on päivittäin keskiössä näillä lajin superammattilaisilla.

”Mä toivon, että nuoret löytää somen lisäksi myös radion äärelle meidän seuraan ja ja innostuu siitä yhtä paljon kuin minä itse lapsena ja teininä”, Haataja sanoo.

Loop lanseerattiin marraskuussa 2013. Kanava on tavoitellut alusta asti erityisesti naisia ja aktiivisia sosiaalisen median käyttäjiä ikähaarukassa 20–34 vuotta. Tällä hetkellä kanava tavoittaa 328 000 kuuntelijaa viikoittain.

Loopin mediakortti
 

Kuvassa Loopin aamuohjelman vetäjät Mia ”Millu” Haataja (vas.) ja Karoliina Tuominen. Kuva: Vilma Norokorpi

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma tutki: Kolmannes suomalaisista aloittaa jouluvalmistelut jo marraskuussa

    Radio on vahva joulumedia, ja mainonnasta saadaan hyviä vinkkejä jouluhankintoihin.

    Tagit

    Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    28.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Brändin kehitys vaatii pitkäjänteisyyttä, mainontaa ja budjettia

    Brändimainontaa vai taktista – tuo mainostajan ikuinen kysymys. Moni mainostaja valitsee taktisen kampanjan konkreettisten tulosten toivossa. Brändin tunnettuus on kuitenkin kaiken perusta ja kasvun edellytys.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Sponsorointi Tapahtumat TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Yli puolet suomalaisista käyttää kesäaikaan rahaa spontaanimmin kuin muina vuodenaikoina

    Radio on ylivoimainen kesämedia! Neljännes suomalaisista lisää radion kuuntelua kesällä, Audion kesä 2025 -tutkimus kertoo.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

    Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Näin rakennat railakkaan radiospotin – mainonnan tuottajan kootut vinkit

    Tässä artikkelissa kokenut mainostuottaja jakaa vinkkejään railakkaan ja toimivan radiospotin luontiin.

    Tagit

    Audio & radio Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
    Julkaistu
    1.4.2025
    Lue lisää
  • Radiokanavien alabrändit tekevät kokonaisuudesta enemmän kuin osiensa summan

    Suplaan on rakennettu kymmenen uutta nettiradiota tuttujen kanavabrändien alle, mikä tuo Sanoman audioverkostolle lisää tavoittavuutta.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut
    Julkaistu
    23.1.2025
    Lue lisää
  • Lisää tehoa kampanjointiin Jouluradiosta

    Aidon ja alkuperäisen Jouluradion 21. kausi käynnistyi 1. marraskuuta. Jouluradio on nyt ostavissa mainostajille ensimmäistä kertaa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.11.2024
    Lue lisää
  • Liiga käynnistyy – Classic Hits on mukana!

    Liigakausi starttaa 10.9. ja viime kauden tapaan Classic Hits selostaa kaikki Helsingin IFK:n ja Turun Palloseuran ottelut paikallisilla taajuuksillaan ja tietysti myös Suplassa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
  • Jouluradio ja Sanoma sopivat kumppanuudesta

    Sanoma ja Jouluradio ovat solmineet kaksivuotisen kumppanuussopimuksen, ja Jouluradio tulee osaksi Sanoma radioiden tarjoamaa. Sanoma hoitaa jatkossa Jouluradion kumppanuusmyynnin.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    6.8.2024
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland