Disneyn TV-kanavien myyntiedustus Sanomalla päättyy
Sanoma on toiminut vuodesta 2019 alkaen Disneyn STAR- ja National Geographic -TV-kanavien mainosmyynnin myyntiedustajana Suomessa. Tulevien vuosien yhteistyöhön ei löytynyt molempaa osapuolta tyydyttävää ratkaisua, ja tästä syystä yhteistyö loppuu tämän vuoden lopussa.
Disneyn kanavat ovat tuoneet myytäviä kontakteja Sanoman kanavien rinnalle, mutta mainostaja-asiakkaittemme kampanjoihin ne eivät ole juuri tuottaneet lisää tavoittavuutta.
Sanoma on valmistautunut tulevaan Total TV -aikakauteen kumppanoitumalla jo esimerkiksi Elisan ja PlutoTV:n kanssa Ruutu-palvelussa. Myös Ilta-Sanomat tuottaa jatkuvasti enemmän videosisältöjä.
“Omien digitaalisten palveluidemme kasvu osoittaa, että myös TV-sisältöjen kulutus digitaalisissa kanavissa jatkaa kasvuaan. Olemme hyvin valmiina tulevaan lineaaristen kanavien, streaming-palveluiden sekä videopalveluiden mainonnan yhteismitallisuuteen”, sanoo Tuomas Airisto, Sanoman Media Finlandin kaupallinen johtaja (B2B).