Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Sanomista juuri nyt

Ruutu lanseeraa Pluto TV:n Suomeen – laadukkaat sisällöt tuovat uusia yleisöjä mainostajille

Pluto TV tuo Ruutuun kymmeniä uusia kanavia suosikkisarjoista. Kaikki sisällöt ovat katsottavissa täysin maksutta. Suoratoistokanavat ovat kasvattaneet suosiotaan maailmalla viime vuosina, ja Paramount Globalin ja Sanoman yhdessä Suomeen lanseeraama Pluto TV on markkinoiden suurin toimija.
15.6.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Ruutuun tänään laseerattava Pluto TV sisältää kymmeniä suoratoistokanavia, joiden käyttö on helppoa ja ilmaista. Suoratoistokanavat toimivat samaan tapaan kuin tavalliset televisiokanavat, ne vain sijaitsevat Ruudussa. Valitsemansa kanavan voi yksinkertaisesti klikata päälle, ohjelmat pyörivät koko ajan ja kanavilla on mainoskatkoja. Pluto TV:n tarjontaan pääsee nyt tutustumaan Ruudun etusivun uudistuneessa Kanavat-osiossa. 

Suosikkiohjelmia omilta kanaviltaan ympäri vuorokauden

Pluto TV:n kanavavalikoima sisältää monipuolisen kattauksen Paramountin suosikkiohjelmia. Omat suoratoistokanavat ovat muun muassa sarjoilla: CSI Miami, South Park, Frasier, Ryhmä Hau, Beverly Hills 90210 sekä Star Trek: Next Generation. Lisäksi tarjolla on esimerkiksi elokuvia ja lastenohjelmia pyörittävät kanavat. Sarjat on tekstitetty ja lastensisällöt dubattu suomeksi.

Kansainvälisten ohjelmakanavien lisäksi Ruutu tuo tarjolle suoratoistokanavia kotimaisista Nelonen Median suosikkiohjelmista. Heti katsottavissa ovat omat ympärivuorokautiset kanavat Sykkeelle, Huvila & Huussille ja Suomen Huutokauppakeisarille. 

"Suoratoistokanavat monipuolistavat tv-katsomisen tapoja ja on hienoa päästä lanseeraamaan Pluto TV Ruudussa. Tuomme valtavan määrän suosittuja sisältöjä omina kanavinaan helposti ja maksutta kaikkien katsottavaksi ja uskomme tämän yhteistyön kasvattavan Ruutua merkittävästi. Lähes 40 uuden kanavan avulla pääsemme todella hemmottelemaan klassikkosarjojen faneja”, kommentoi Nelonen Median liiketoimintajohtaja Kari Laakso.

”Pluto TV on osa strategiaamme tuottaa pirstaloituvassa liikkuvan kuvan kentässä asiakkaillemme Suomen tavoittavinta liikkuvan kuvan mainontaa. Sen laadukkaat sisällöt täydentävät hienosti nykyistä tarjontaamme ja tuovat uusia yleisöjä mainostajille”, sanoo Sanoman Head of TV & Video Joonas Imeläinen.

Suoratoistokanavien suosio on vahvassa kasvussa maailmalla

Paramount Globalin omistama Pluto TV tarjoaa mainosrahoitteisia ja maksuttomia suoratoistokanavia kuluttajille ympäri maailman. Tätä uutta tv-sisältöjen kuluttamistapaa kutsutaan nimellä FAST, joka muodostuu sanoista Free Ad-Supported Streaming Television. Sanoma ja Ruutu tuovat Paramount Globalin FAST-kanavat ensimmäistä kertaa Suomen markkinoille. Pluto TV on markkinoiden suurin FAST-toimija ja sillä on yli 80 miljoonaa aktiivista kuukausikäyttäjää. 

“Olemme iloisia, että pääsemme yhdessä Ruudun kanssa lanseeraamaan Pluto TV:n Suomessa. Ruutu on ollut Paramountin tärkeä kumppani jo vuosien ajan ja tuomme nyt luontevana seuraavana askeleena Pluto TV:n johtavan suoratoistokokemuksen Ruudun käyttäjille. Uskomme, että kattava ilmaiskanavien valikoimamme tuo sekä nykyisiä että uusia käyttäjiä Ruudun pariin ja se on myös hieno lisä Sanoman mainostaja-asiakkaille", kommentoi Pluto TV:n Pohjoismaiden toimitusjohtaja Jesper Dahl.  

Ruudussa on yli 40 helppokäyttöistä ja ilmaista suoratoistokanavaa 

Pluto TV:n löytyy klikkaamalla itsesi Ruudun etusivulta Kanavat-osioon. Kanavien katsominen on täysin maksutonta ja edellyttää ainoastaan kirjautumisen Ruutuun. 

Uusien kanavien lisäksi Ruudusta löytyy maksutta muun muassa Nelonen, Jim, LIV ja Hero -suoratoistokanavat sekä kansainväliset uutiskanavat Deutsche Welle, Bloomberg TV ja France 24. Yhteensä Ruudussa on tarjolla yli neljäkymmentä maksutonta suoratoistokanavaa, joiden monipuolisesta valikoimasta löytyy katsottavaa moneen makuun. Kanavat-osioon ilmestyy myös lisää suoratoistokanavia säännöllisin väliajoin.  

Katso myös: 

Tv-mainonnan ratkaisut

Videomainonta

Tagit

TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Viaplay TV -kanavan mainosmyynti Sanoman kautta – mainostajille pääsy osaksi huippuluokan urheilusisältöjä

    Viaplay Group avaa 6. marraskuuta Suomeen uuden ilmaisen lineaarikanavan, Viaplay TV:n. Kyseessä on urheilukanava, joka tarjoaa katsojille valikoituja urheilun huippuhetkiä jalkapallosta moottoriurheiluun sekä talviurheilusta dartsiin.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Sanoma Total TV:n viikkotavoittavuus on kasvanut nuorten aikuisten parissa

    Ruudun katselu 25–44-vuotiaiden kohderyhmässä on lisääntynyt 25 % viime syksyyn verrattuna.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    3.11.2025
    Lue lisää
  • Vain elämää ja Erikoisjoukot saavuttivat uusia katseluennätyksiä

    Sanoma TV:n syksy on käynnistynyt vauhdikkaasti. Koripallon EM-kisat tavoittivat Nelosella lähes 2,8 miljoonaa katsojaa, ja Vain elämää ja Erikoisjoukot kiinnostavat erityisesti nuoria katsojia.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    24.9.2025
    Lue lisää
  • Susijengin EM-ottelut naulitsevat katsojat ruutujen ääreen

    EM-turnaus on tavoittanut 2,3 miljoonaa katsojaa Nelosella.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    11.9.2025
    Lue lisää
  • Kiinnity iloon – tv-ohjelmayhteistyö tekee brändistäsi osan elämystä

    TV-viihde tavoittaa laajasti eri kohderyhmiä vastaanottavaisessa mielentilassa. Kun kiinnityt tv-viihteeseen, kiinnityt iloon ja stressittömyyteen, Tuomo Sinkkonen kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma TV:n monipuolinen syksy käynnistyy

    Luvassa on kiinnostavia uutuuksia ja rakastettuja suosikkeja. Hyödyntämällä tv:n ja videon koko tarjoamaa varmistat laajan tavoittavuuden kaikissa liikkuvan kuvan eri kulutushetkissä.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    25.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • SkyShowtimelta uusi mainosrahoitteinen palvelu Ruutuun – lisää silmäpareja mainostajille

    SkyShowtime aloittaa Ruudussa uudella mainosrahoitteisella tuotteella, jonka mainosmyynnistä vastaa yksinoikeudella Sanoma. Yhteistyö tarjoaa mainostajille uuden, laadukkaan väylän tavoittaa yleisöjä huippusisältöjen äärellä.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    12.6.2025
    Lue lisää
  • Sanoman instream-videotuotteistus uudistui!

    Tavoita asiakkaasi laadukkaiden tv-ohjelmien, leffojen ja uutismedioiden videosisältöjen parista.

    Tagit

    Digiratkaisut Tuotetietoa TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    6.6.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Sanoma TV:n syksyn 2025 vahva ohjelmisto koostuu tutuista suosikeista ja kiinnostavista uutuuksista

    Ensi syksynä Ruutuun ja Neloselle rantautuu täysin uusi kansainvälinen hittiformaatti. Lisäksi paluun tekee liuta rakastettuja kestosuosikkeja.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    28.5.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland