Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Sanomista juuri nyt

Effie 2023 -finaaliin 25 markkinointityötä

Effie Awards Finland 2023 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 25 markkinointityötä, joista seitsemän työtä on ehdolla useammassa kategoriassa.
Effie somejako.jpg
15.12.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

"Mielestäni taso on noussut viime vuodesta. Shortilla on laaja kattaus vahvaa markkinointistrategian osaamista eri toimialoilta. Mukana on useampikin maailmanluokan työ, jossa on kirkas tavoite, selkeä strategia, laadukas luova toteutus ja hyvät tulokset. Jokaisen markkinoijan kannattaa tutustua Effie-töihin ja ammentaa oppia Suomen parhailta", kommentoi tämän vuoden päätuomari ja hasan & partnersin toimitusjohtaja Riku Vassinen.

Effie Awards -kilpailussa etsitään hyvin suunniteltuja, luovia ja tuloksellisia markkinointikampanjoita. Keskeisiä kriteereitä ovat tulosten lisäksi strateginen oivallus, kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus ja mitattavuus. Viimeisellä arviointikierroksella tuomaristo antaa pisteet myös luoville elementeille.

Päätuomari Riku Vassisen lisäksi Effie Awards Finlandin tuomaristossa on 40 liikkeenjohdon, markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kokenutta ammattilaista, jotka edustavat asiakkaita, toimistoja, korkeakouluja ja mediaa.

Tämän vuoden voittajat palkitaan 15.2.2024 järjestettävässä Effie Finland -gaalassa, Pikku- Finlandiassa. Gaalan lipunmyynti on nyt avoinna Marketing Finlandin verkkokaupassa. Finalistien joukosta parhaat palkitaan Bronze, Silver ja Gold Effie -palkinnoilla. Koko kilpailun paras kampanja saa arvostetun Grand Effie -palkinnon.

Vuoden 2023 Effie Awards Finland -shortlistalle nousseet työt ovat:

ERIKOISSARJA

Ajankohtainen markkinointiteko

Counterstrike of the Free Press
Helsingin Sanomat & Miltton, Flc

Täällä pelkään minä
Musti ja Mirri & Erma&Reinikainen, San Francisco Agency, United Imaginations, Interactive Inuits, Cocoa Media Productions Oy

Brändätyt sisällöt

Iconic Niksi-Pirkka was reborn on TikTok
K-ryhmä & hasan & partners, Miltton

Brändikokemus

Counterstrike of the Free Press
Helsingin Sanomat & Miltton, Flc

McDrip - muodin takia töihin
McDonald's (Finland) & NORD DDB Helsinki, VAIN Fashion Group Oy, OMD (Finland)

Daavid vs Goljat

WTF-World´s Toughest Fix. How Adhesive Brand Became a Pop Culture Phenomenon?
Rakennuskemia Oy & hasan & partners, Warner Music Finland, Onefx

Non-Profit

Itämeri kesäkuntoon
Baltic Sea Action Group & TBWA Helsinki, Maker3D, Zetapuu

Maailman arvokkain pelipaita
Suomen Paralympiakomitea & The&Partnership Finland, Pohjoisranta-BCW, KoskiSyväri, Tremedia

UNICEFin joulukampanja rakensi lasten tulevaisuutta ennätyssummalla
Suomen Unicef & Oy SEK Ab, Director's Guild, Mediabrands, OMD (Finland)

Pienet ja alueelliset budjetit

Avaimet rauhaan
CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation & TBWA Helsinki, Def Agency

Sosiaalinen media

McDrip - muodin takia töihin
McDonald's (Finland) & NORD DDB Helsinki, VAIN Fashion Group Oy, OMD (Finland)

Strateginen markkinointi

Mehiläisillä on elämä tehtävänä
Mehiläinen Oy & Bob the Robot Oy, OMD (Finland)

Näin myydään autoja enemmän kuin kukaan muu
Saka Finland & Avidly Oy, Grillifilms, Nöjd, Miracle Sound Oy, HotSpot

Yhtenäinen brändi, parempi mieli
Atria Suomi Oy & TBWA Helsinki, Wavemaker

Oomi Energia 
Oomi Oy & Bob the Robot Oy, Omnicom, Pinata, Vild Factory, OIKIO Digital Performance Agency

Vaikuttajamarkkinointi

Kaistalla - Drive Thru Talk Show
McDonald's (Finland) & NORD DDB Helsinki, OMD (Finland), Cocoa Media Productions 
Yrityskuva
Counterstrike of the Free Press
Helsingin Sanomat & Miltton, Flc

Telia Turvaverkko
Telia Finland & TBWA Helsinki, Group M (Finland)

Tilipäivä
S-RYHMÄ & Bob the Robot Oy & OMD (Finland), Pictures Helsinki, Mjölk


KAUPPA & KULUTTAJA

Brändiratkaisu

WTF-World´s Toughest Fix. How Adhesive Brand Became a Pop Culture Phenomenon?
Rakennuskemia Oy & hasan & partners, Warner Music Finland, Onefx

Oddlygood – From plant-based to taste-based
Oddlygood Global Oy & TBWA Helsinki, Dagmar, TBWA Screen

Data-Driven

K-Plussa - Kuinka iso oppi olemaan pieni?
Kesko Oyj & Dagmar & Turhala Oy

Mediainnovaatio

HIFK – miten saimme koko Suomen näkemään punaista
Helsingin IFK & hasan & partners, Inkfish studios

Uusi tuote tai palvelu

Kirjaimellisen tehokas lanseeraus
Cloetta Suomi & TBWA Helsinki, TBWA Screen, Agent Pekka, Toinen PHD

Lago di Pudas
Apetit & Make it Simple, Grillifilms, Dagmar


MEDIA

Mediaidea 

McDrip - muodin takia töihin
McDonald's (Finland) & NORD DDB Helsinki, VAIN Fashion Group Oy, OMD (Finland)

Mediainnovaatio - nousevat & nykyiset mediakanavat

Avaimet rauhaan
CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundation & TBWA Helsinki, Def Agency

Täällä pelkään minä
Musti ja Mirri & Erma&Reinikainen, San Francisco Agency, United Imaginations, Interactive Inuits, Cocoa Media Productions Oy


POSITIIVINEN MUUTOS

Sosiaalinen vastuu – Brändit

Counterstrike of the Free Press
Helsingin Sanomat & Miltton, Flc

Täällä pelkään minä
Musti ja Mirri & Erma&Reinikainen, San Francisco Agency, United Imaginations, Interactive Inuits, Cocoa Media Productions Oy

Sosiaalinen vastuu - Non-Profit

Maailman arvokkain pelipaita
Suomen Paralympiakomitea & The&Partnership Finland, Pohjoisranta-BCW, KoskiSyväri, Tremedia


TUOTTEET & PALVELUT

Autoilu & Moottoriala

Elämäsi parhaita valintoja
Saka Finland & Avidly Oy, Grillifilms, Nöjd, HotSpot

Elintarvikkeet

Lago di Pudas
Apetit & Make it Simple, Grillifilms, Dagmar

Snellman Group - Kaikkien aikojen lihapullalanseeraus – tuplana

Snellman Group & Folk Finland Oy, Dagmar, Genero - The Growth Marketing Co., United Writers Oy, DNM13 Revolution Oy

Terveysala

S-apteekki – Iso kirjain kohti lakiuudistusta
S-RYHMÄ & United Imaginations, Omnicom Media Group (Finland)

Vähittäiskauppa

Cittari hoitaa
Kesko Oyj & TBWA Helsinki, Lucy Loves Stories, Dagmar

 

Effie Awards -kilpailusta

Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki.

Effie-kilpailua järjestetään yli 50 maassa. Suomessa kilpailun järjestää Marketing Finland. Tänäkin vuonna kilpailun pääyhteistyökumppanina on Sanoma Media Finland.


 

Tagit

Effie

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden tuloksellisimmat markkinointiteot

    Vuoden 2025 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristossa on yhteensä 38 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Annika Payn KONEelta. Kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallakin kierroksella on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    27.10.2025
    Lue lisää
  • Tuloksellista luovuutta ja kestävää brändin rakennusta

    Brändi on yrityksen tie asiakkaan sydämeen ja kannatteleva voima läpi muutosten. Siksi odotankin Effie-töiltä paitsi tuloksellisuutta ja luovuutta, myös aitoutta ja osoitusta kestävästä brändin rakentamisesta, kirjoittaa Effie Awards Finland 2025 -päätuomari Annika Payn.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2025
    Lue lisää
  • Effie-kilpailussa on kyse koko markkinointialan yhteisestä oppimishetkestä

    Kilpailut luovat yhteistä kulttuuria ja muistuttavat siitä, että markkinointi ja viestintä eivät ole irrallinen osa liiketoimintaa, vaan sen kasvun moottoreita, kirjoittavat Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ja Sanoman Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    3.9.2025
    Lue lisää
  • Tokmannin Suomen rakastetuin markkinointikone vei Effien kirkkaimman palkinnon

    Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa 23. kerran. Kilpailu huipentui 13.2.2025 järjestetyssä gaalassa, jossa palkittiin suomalaisia markkinoinnin töitä yhdellä Grand Effiellä ja kahdella kultaisella, viidellä hopeisella sekä kuudella pronssisella Effiellä.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    13.2.2025
    Lue lisää
  • Effie 2024 -finaaliin 21 markkinointityötä

    Effie Awards Finland 2024 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 21 markkinointityötä, joista seitsemän on ehdolla useammassa kategoriassa.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    18.12.2024
    Lue lisää
    Effie somejako.jpg
  • Menestyminen mainostoimistossa vaatii huippu-urheilijan mentaliteettia, ja pääsy Effien shortille on kuin paikka olympialaisissa

    Jos on valmistautunut Effieen koko vuoden kuin huippu-urheilija, jäljellä on enää the näytönpaikka. Hetki, johon kiteytyvät kaikki ne tunnit, keskustelut ja tunteet, joita huippusuoritukseen vaaditaan, Elina Bono kirjoittaa.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    28.10.2024
    Lue lisää
  • Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden 2024 tuloksellisimmat markkinointikampanjat

    Vuoden 2024 Effie Finland -kilpailun tuomaristossa on yhteensä 39 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Elli Tuominen Kuriolta. Kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallakin kierroksella on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    28.10.2024
    Lue lisää
  • Oikeissa töissä

    Effie on koko alalle todellinen näytön paikka, ja henkilökohtaisesti lupaan, että otamme siitä kaiken irti juhlimalla helmikuussa 2025 ei vain oivaltavia kampanjoita, vaan myös yrityksiä, joille markkinointiin panostaminen on strateginen päätös ja liiketoiminnan ajuri, kirjoittaa Effie Awards Finland 2024 -kilpailun päätuomari Elli Tuominen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2024
    Lue lisää
  • Luovuuden ja tuloksellisuuden liitto: Miksi Effie on tärkeämpi kuin koskaan?

    Luovuus on markkinoinnin sydän, joka onnistuessaan inspiroi, innostaa ja liikuttaa sekä tuo entistä parempia tuloksia, kirjoittavat Riikka-Maria Lemminki ja Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    2.9.2024
    Lue lisää
  • Grand Effien voittanut kampanja nosti McDonald’sin työpaikkahakemusten määrän kaikkien aikojen ennätykseen

    McDrip-kampanja iski suoraan Z-sukupolven mielenkiinnon kohteisiin ja arvoihin.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä
    Julkaistu
    16.2.2024
    Lue lisää
  • Effie Finland oli Cannes-menestyjä McDripin juhlaa

    Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa nyt 22. kerran.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    16.2.2024
    Lue lisää
  • Effie näyttää, että yhteistyö bodaa ideoista kokoaan isompia

    Onnistunut markkinointi on huimasti enemmän kuin osiensa summa, kirjoittaa Staartin Juuso Kemi.

    Tagit

    Effie Vieraskynä
    Julkaistu
    15.12.2023
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland