Erikoisjoukot on kotimaisen suoratoiston suunnannäyttäjä − yli puolet kokonaiskatselusta tulee Ruudusta
Ruudun alkuperäissarja Erikoisjoukot on 3. tuotantokaudellaan maaliskuun puolivälin starttinsa jälkeen ollut Ruudun katsotuin sisältö.
Kauden toinen jakso rikkoi tällä viikolla maagisen rajan, kun siitä tuli Ruudun kaikkien aikojen katsotuin jakso yli 400 000 käynnistyksellä.
Koko Erikoisjoukkojen kolmannen kauden tavoittavuus yli 3-vuotiaiden kohderyhmässä on noin 2,8 miljoonaa, eli sarja yli on tavoittanut 51% suomalaisista, kun siitä on esitetty kuusi jaksoa.
Ohjelmajaksojen keskikatsojamäärä tv:ssä ja Ruudussa on maalis-huhtikuun aikana 748 000 kohderyhmässä 3+.
Ohjelma kiinnostaa myös nuoria katsojia. Ensimmäinen jakso keräsi 15−24 -vuotiaiden kohderyhmässä 15 TRP:tä. Nuorille Ruutu on ylivoimaisesti suosituin tapa seurata ohjelmasisältöä, sillä peräti 75 % kohderyhmän Erikoisjoukot-jaksojen katselusta tulee Ruudusta.
”Erikoisjoukot on ylittänyt kaikki odotuksemme – sekä sisällöllisesti että tavoittavuudeltaan. Yli 400 000 käynnistystä vahvistaa, että sarja on todella löytänyt yleisönsä,” kotimaisten ohjelmien päällikkö Mirko Baas sanoo.
Erikoisjoukot on nyt myös Sanoman ensimmäinen kotimainen ilmiöohjelma, joka kerää katselua enemmän Ruudussa kuin lineaari-tv:ssä, ja on näin merkittävä kotimaisen suoratoiston suunnannäyttäjä.
Tv-mainonnan suunnitteluun kannattaa ottaa mukaan kaikki Sanoman liikkuvan kuvan jakelutiet.
”On hienoa nähdä, miten uudentyyppinen katselukäyttäytyminen vahvistuu: yli puolet kokonaiskatselusta tulee Ruudusta. Tämä osoittaa, kuinka merkittävä rooli suoratoistolla on kotimaisen viihteen kulutuksessa ja tulevaisuudessa,” Baas jatkaa.
Erikoisjoukkojen ilmestyy Ruutuun tiistaiaamuisin klo 06, ja Nelosella viikon jakso nähdään tiistaisin klo 21. Seuraavan viikon jakso on Ruudun tilaajien katsottavissa aina ennakkoon.
Lähde: Finnpanel Oy, Total TV-tutkimus, viikot 12−17 2025
Tutustu mainonnan mahdollisuuksiin Ruudussa:
Lähde: Sanoma Official Video Data Collection / Finnpanel TotalTV -mittaus 18.3.–15.4.2025.
Kuva: Jere Hietala
Katso myös:
Sanoma TV:n vuosi käynnistyi ennätysluvuin