Lisää hyvinvointia ja irtiottoja arjesta – Me Naiset ja Gloria uudistuivat

”Lehden uudistuksen tavoitteena on ollut raikastaa Me Naisten visuaalinen ilme uudelle vuosikymmenelle”, Me Naisten päätoimittaja Katja Sipilä kertoo.
Me Naisiin tuotiin uudistuksessa entistä vahvemmin hyvinvoinnin teemoja. Myös perinteiset aiheet kauneus ja muoti ovat osa kokonaisvaltaista hyvinvointia. Itsestä huolehtiminen on megatrendi, ja Me Naisissa aiheesta puhutaan arkea ymmärtäen, sallivasti ja keskeneräisyys hyväksyen.
Uudistuksessa lehteen on lisätty myös ihmisiä, arkea ja vinkkejä. Toimittajat heittäytyvät kokeilemaan trendejä ja ilmiöitä, ja näistä aiheista on jo jonkin aikaa tehty lyhyitä videoita verkkosivulle sekä somekanaviin.
”Me Naisten ydin eli huumori, ajankohtaisuus, avarakatseisuus ja asioiden katsominen yllättävistä näkökulmista pysyi uudistuksessa. Uskomme yhä, että hyväntuulisuus ja ilo ovat arjen voimavaroja. Sen lisäksi haluamme, että juttumme ja kuvamme luovat siteitä erilaisten ihmisten välille: antavat sekä vertaistukea että kurkistuksia erilaisiin maailmoihin. Meille on tärkeää, että lisäämme vapauden ja merkityksellisyyden tunnetta. Toivomme, että jokainen kokisi, että elämä on omissa käsissä”, Sipilä sanoo.
”Haluamme tarjota kovan uutismaailman keskelle ihania irtiottoja arjesta”
Glorian uudistus on otettu lämpimästi ja innostuneesti vastaan.
”Olemme vieneet lehteä ilmeisen oikeaan suuntaan. Glorian vahvuus on se, että se on Suomen johtava muotilehti, edelläkävijä, joka tuo iloa arkeen, tarjoaa kurkistuksen luksuksen maailmaan. Samalla se esittelee fiksuja ihmisiä ja ajatuksia ja tarjoaa kuukausittain kuratoidun kattauksen siitä, mitä kulttuurielämässä on tarjolla”, Glorian päätoimittaja Kristiina Raitala sanoo.
Uudistuksessa muotijuttujen määrää lisättiin ja noin neljä kertaa vuodessa toisen jutun mallina on lehden päähaastateltava. Työelämä ja uratarinat pysyivät uudistuksessa olennaisena osana sisältöä. Arkea ja juhlaa -lifestylejuttu kurkistaa kiinnostavien, hyvin erilaisten ihmisten elämään ja tuttu juttupaikka sai uudistuksessa aukeaman lisää tilaa.
”Rohkeus, elämästä nauttiminen, järki ja estetiikka ovat olleet Glorian keskiössä 36 vuotta, ja ne sopivat yhä lehteemme, vaikka maailma ympärillämme on muuttunut paljon. Esimerkiksi feminismin käsite on nykyisin paljon laajempi: se tarkoittaa kaikkien heikommassa asemassa olevien, ei vain naisten, oikeuksien puolustamista. Olemme lisänneet lehteen myös mielen hyvinvointia käsitteleviä juttuja”, Raitala kertoo.
Me Naiset -brändillä on erittäin vahva jalansija naiskohderyhmämediana printtilehdessä, verkossa ja somessa. Myös sen audioulottuvuuden kehittämistä jatketaan osana Sanoman audiostrategiaa. Me Naiset tavoittaa viikoittain yli 1,34 miljoonaa kaikenikäistä naista.
Suomen upein naistenlehti, suurin muotilehti ja ihanan elämän lifestylebrändi Gloria tavoittaa 96 000 lukijaa. Suurin osa Glorian lukijoista on yli 45-vuotiaita naisia.
Aikakauslehtimainonta innostaa, inspiroi ja saa myös ostamaan.