Natiiviartikkelit tavoittavat kohderyhmänsä nyt myös audiona
Kuunneltavissa ovat sekä journalistiset että kaupalliset artikkelit Ilta-Sanomissa, Helsingin Sanomissa, Aamulehdessä, Satakunnan Kansa Länsi-Suomessa ja Sanoman paikallislehdissä. Kun kuluttaja valitsee artikkelista audioversion, robottiääni lukee artikkelin automaattisesti ääneen. Tällä hetkellä audioartikkelit on kuunneltavissa Android-sovelluksessa ja selaimen kautta.
Mediamuotojen sekoittuminen on jo arkipäivää.
”Haluamme tarjota kuluttajille mahdollisuuden kuluttaa sisällöt siinä muodossa, joka tuntuu heille ominaisimmalta. Tämä on osa Sanoman laajempaa strategiaa ja tukee Sanoman monimediallista lähestymistapaa”, kertoo Sanoman uutis- ja featuremedian digikehityksestä ja asiakaskokemuksesta vastaava johtaja Timo Rinne.
Kyseessä on myös saavutettavuus. Kirjoitetut artikkelit tuodaan näin isomman yleisön saataville ja helpommin käytettäväksi.
”Haluamme olla edelläkävijöitä myös kaupallisten ratkaisujen osalta ja tuoda mediabrändiemme kehittämiä ratkaisuja myös mainostaja-asiakkaiden käyttöön”, kertoo natiivimainonnan kaupallisista ratkaisuista Sanomalla vastaava Ria Vaahto.
Audioartikkelien kaupallisia mahdollisuuksia kehitetään tulevaisuudessa entisestään, jotta voisimme tulevaisuudessa tarjota asiakkaillemme lisää tavoittavuutta läpi Sanoman verkoston.
Aiemmin aiheesta:
Audioartikkelit vahvistavat Sanoman audiotarjontaa
Katso myös:
Mitä kuluttajat ajattelevat tekoälyllä tuotetusta audiosisällöstä?