Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Sanomista juuri nyt

Radion tekijät: Milla Mattila

Sanoman radiot kätkevät sisäänsä monenlaisia persoonia. Tutustumme heihin jatkossa paremmin. Seuraavana vuorossa on nainen, joka pukeutuu vain mekkoihin, käsikirjoittaa The Voice Senioria, fanittaa palavasti Madonnaa ja harrastaa pitkiä kävelylenkkejä meren rannalla.
Milla Mattila artikkelikuva
8.4.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Hänen ääntään kuulette arkisin Aito Iskelmän iltapäivissä kahdesta kuuteen.

Kuka?

Milla Mattila, 48 v.

Miksi radio?

Radioon on liittynyt aina tietty salaperäisyys. Se on myös läsnä kaikkialla ja todella lähellä kuulijaa.

Lukioaikana 90-luvun alussa katsoin telkkarista Anna-Kaisa Hermusen talk showta ja mietin, miten tuollaiseen ammattiin pääsee. Koska en tiennyt vastausta, kirjoitin Hermuselle ja kysyin.

Työura tähän mennessä?

Hermunen ohjasi minut eteenpäin työharjoitteluun Radio Keski-Suomeen Jyväskylässä. Sen innoittamana menin Alkio-opistoon opiskelemaan alaa ja sieltä työharjoitteluun Radio Jyväskylään, johon jäin töihin viideksi vuodeksi 1995–2000. Työ oli paras opettaja: tein uutisia, juonsin ja tuotin. 

Sen jälkeen työskentelin muutaman vuoden ohjelmatoimistossa ja palasin radioon vuonna 2005, kun muutin Helsinkiin ja pääsin töihin Sävelradioon. Siitä matka on vienyt Radio Aallon, Radio Novan ja Groove FM:n kautta Radio Suomipopille, jossa tein viikonloppuja peräti seitsemän vuotta. Nyt olen ollut Aito Iskelmässä kaksi vuotta ja rakastan kanavaamme! Sen musiikki ja maailma ovat  tuttuja, koska toimin Arja Korisevan assistenttina yli kymmenen vuotta. Ne hommat lopetin noin viisi vuotta sitten.

Esikuvasi?

Olga K
. Aina ja ikuisesti. Lisäksi ihailen Radio Rockin Klaus Flamingin musiikkitietämystä.

Ohjelmasi?

Ohjelmassani musiikki on pääosassa. Soitan paljon musiikkia ja kerron tarinoita artisteista ja biiseistä. Tavoitteeni on olla jonain päivänä Aito Iskelmän Klaus Flaming.

Tiedän ja tunnen iskelmägenren oikeasti, kiitos Koriseva-vuosien. Olen kiertänyt kaikki Suomen tanssilavat ja tiedän, millainen meidän kuuntelijamme on.

Työpäiväsi?

Teen aamupäivän kotona muita töitä, kuten käsikirjoittamista, ja siirryn iltapäivällä Sanomatalolle. Kuljen aina työmatkan kävellen samaa reittiä. Himmennän valot, otan kupin kahvia (mieluusti aina samasta mukista, jossa lukee haalealla Nelonen Media) ja valmistelen lähetyslistan. Sitten vaan liuku auki ja menoksi.

Itse lähetyksen aikana etsin paljon tietoa musiikista, jota soitan. Lähetyksen jälkeen vien kahvikupin keittiöön ja kävelen kotiin aina samaa reittiä, mutta eri reittiä kuin tullessa.
Kotona avaan läppärin ja jatkan muita töitäni tai tapaan ystäviä viinin ja ruoan äärellä.

Mukavinta työssäsi?

Kuuntelijat, työkaverit ja työn sisältö. Soitamme musiikkia, johon suomalaisten dna rakentuu. Toki kuulen kuittailua ”turvemusiikista”. Eihän iskelmän soittaminen ole yhtä seksikästä kuin vaikkapa JVG:n soittaminen, mutta olen aidosti ylpeä kanavastamme. Ja meillä on hyvä henki jengissämme. Kaikki ovat aikuisia ja ammattilaisia.

Muistoja matkan varrelta?

Kun Sävelradio ajettiin alas vuonna 2006, se yhdisti meidät tekijät ja kuuntelijat ainutlaatuisella tavalla. Hautasimme yhdessä meille jotain rakasta, mutta teimme sen pystypäin. Sen aikaisilla työkavereilla on aina oma paikka sydämessäni, samoin kuin sillä kanavalla.

Onneksi Aito Iskelmä jatkaa kyseisen radion musiikkilinjaa, ja se on tuntunut todella hyvälle!

Top 3 -parhaat asiat juuri nyt?

Tallinnan reissu ystävien kanssa, The Voice Seniorin finaali ja parsakausi.

Oku Luukkaisen sinulle esittämä kysymys kuului: Milloin Jyväskylän yöhön?

Tulen heti, kun sulla on keikka siellä. Sen jälkeen yöhön!

Kenelle työkavereistasi haluat kirjeen seuraavaksi kiertävän ja miksi?

Klaus Flaming, koska arvostan hänen journalistista osaamistaan. Me myös halaamme aina kun näemme.

Mitä haluat häneltä kysyä?

Mikä on hänen levykokoelmansa isoin aarre?

Aito Iskelmä

Aito Iskelmä on valtakunnallinen, 45–59-vuotiaille suunnattu kanava, joka soittaa eniten aitoa iskelmää. Kanavan kuuntelijat ovat aktiivisia, keski- ja hyvätuloisia teini-ikäisten lasten vanhempia tai kahden hengen talouksissa asuvia. Aito Iskelmällä on myös alueellista mainontaa.

Aito Iskelmän mediatiedot

Katso myös:

Radion tekijät: Oku Luukkainen

Sanoman radiot ja kesä 2022: Aito Iskelmä

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma tutki: Kolmannes suomalaisista aloittaa jouluvalmistelut jo marraskuussa

    Radio on vahva joulumedia, ja mainonnasta saadaan hyviä vinkkejä jouluhankintoihin.

    Tagit

    Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    28.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Brändin kehitys vaatii pitkäjänteisyyttä, mainontaa ja budjettia

    Brändimainontaa vai taktista – tuo mainostajan ikuinen kysymys. Moni mainostaja valitsee taktisen kampanjan konkreettisten tulosten toivossa. Brändin tunnettuus on kuitenkin kaiken perusta ja kasvun edellytys.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Sponsorointi Tapahtumat TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Yli puolet suomalaisista käyttää kesäaikaan rahaa spontaanimmin kuin muina vuodenaikoina

    Radio on ylivoimainen kesämedia! Neljännes suomalaisista lisää radion kuuntelua kesällä, Audion kesä 2025 -tutkimus kertoo.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

    Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Näin rakennat railakkaan radiospotin – mainonnan tuottajan kootut vinkit

    Tässä artikkelissa kokenut mainostuottaja jakaa vinkkejään railakkaan ja toimivan radiospotin luontiin.

    Tagit

    Audio & radio Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
    Julkaistu
    1.4.2025
    Lue lisää
  • Radiokanavien alabrändit tekevät kokonaisuudesta enemmän kuin osiensa summan

    Suplaan on rakennettu kymmenen uutta nettiradiota tuttujen kanavabrändien alle, mikä tuo Sanoman audioverkostolle lisää tavoittavuutta.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut
    Julkaistu
    23.1.2025
    Lue lisää
  • Lisää tehoa kampanjointiin Jouluradiosta

    Aidon ja alkuperäisen Jouluradion 21. kausi käynnistyi 1. marraskuuta. Jouluradio on nyt ostavissa mainostajille ensimmäistä kertaa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.11.2024
    Lue lisää
  • Ainutlaatuinen aamuohjelma aloitti Loopilla, yhdistää radion ja live-podcastin

    Ohjelman juontajina toimii superkaksikko Mia ”Millu” Haataja ja Karoliina Tuominen. Suoran arkiaamun radiolähetyksen jälkeen ohjelma jatkuu Suplassa live-podcastissa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
  • Liiga käynnistyy – Classic Hits on mukana!

    Liigakausi starttaa 10.9. ja viime kauden tapaan Classic Hits selostaa kaikki Helsingin IFK:n ja Turun Palloseuran ottelut paikallisilla taajuuksillaan ja tietysti myös Suplassa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland