Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Sanomista juuri nyt

Sanoma laajentaa radiotarjontaansa

Uudet Classic Hits ja Easy Hits -kanavat aloittavat 30. maaliskuuta. Groove FM:n kuuluvuusalue laajenee ja Helmiradio on jatkossa kuultavissa nettiradiona.
16.3.2023
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Kanavavalikoiman vahvistaminen mahdollistui, kun valtioneuvosto myönsi joulukuun lopulla radiotoiminnalle uusia ohjelmistolupia. Sanoma teki sisältösopimuksen uuden taajuuskokonaisuuden saaneen Kevyt Kanava Oy:n kanssa. Yhdessä Sanoman oman Uudenmaan taajuuden kanssa uusi Classic Hits -kanava saa 68,2 prosentin väestöpeiton.

Classic Hits tulee soittamaan nimensä mukaisesti kaikki klassikkohitit samalta kanavalta. Tarjonta on taatusti tunnettua, tunteita ja muistoja kuulijoissaan herättävää 1960-80-lukujen musiikkia.

Toisena uutena kanavana aloittava Easy Hits korvaa Me Naiset Radion. Naiskohderyhmälle suunnattu Easy Hits ylläpitää rentoa fiilistä.

Uusien kanavien lisäksi rytmimusiikin erikoiskanava Groove FM:n kuuluvuusalue kasvaa merkittävästi. Mukaan tulee isoja kaupunkeja, kuten Jyväskylä, Kuopio ja Mikkeli.

”Tulevat uudistukset pohjaavat tarkkaan analyysiin ja tehdään kuluttajatutkimusten pohjalta. Ne parantavat oman portfoliomme kilpailukykyä jatkuvasti muuttuvassa mediamarkkinassa ja samalla rikastuttavat koko suomalaista radiokenttää”, kertoo Nelonen Median audioliiketoiminnan johtaja Jussi Suvanto.         

Reilut kaksi vuotta toiminut Me Naiset Radio pärjäsi hyvin kohderyhmässään. Sen yleisö kuitenkin tavoitetaan hyvin myös Sanoman muulla radioportfoliolla, ja muutoksen tavoitteena on nyt kasvattaa yleisöä ja vahvistaa tavoittavuutta entisestään ydinkohderyhmässä. 

”Meidän tavoitteemme on jatkossakin olla kaupallisesti tärkeimmän, 25–54-vuotiaiden, kuuntelukohderyhmän markkinajohtaja, ja kaikki toimenpiteemme tähtäävät tähän. Kun muutoksiin lisätään vielä Kantriradion kuuluvuuden laajentuminen Pirkanmaalta Vaasaan, ollaan hyvien asioiden ytimessä”, Suvanto sanoo.    

Sanoman audion Business Manager Kasper Kahilan mukaan kanavamuutokset tukevat vahvasti alueellisia mainostajia:

”Sanoma on jo nyt erittäin vahva toimija alueilla, ja nämä toimenpiteet vahvistavat entisestään radion aluetarjoamaa. Niin Classic Hits, Easy Hits, Groove kuin Katriradiokin ovat osa Sanoman alueellisesti ostettavia paketteja.”

Helmiradio on kuultavissa jatkossa nettiradiona Suplan välityksellä ja Me Naiset -audiosisältöjä löytyy Suplasta podcasteina.

Katso myös: 

Sanoman radio

Alueellinen radiomainonta

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Välitämme on Postille paljon enemmän kuin kampanja – se on sitoumus toiminnan jatkuvasta kehittämisestä

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Huhtikuun Kuukauden kamppis on Postin Välitämme.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Kuukauden kamppis TV & video Vastuullisuus
    Julkaistu
    16.5.2023
    Lue lisää
  • Tekoälyn ja audiomainonnan liitto − Kaalimadon mainos valtasi Sanoman radiokanavat

    Viisulauantaina tehtiin myös suomalaista radiohistoriaa: tekoälyn avulla tuotettu Kaalimadon spotti valtasi Sanoman radiokanavat.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    15.5.2023
    Lue lisää
  • 8 syytä ihastua radioon

    Mitä radio merkitsee tänä päivänä? Veera Kyrö kirjoitti rakkauskirjeen radiolle.

    Tagit

    Näkemyksiä Audio & radio Luovat ratkaisut Omakynä
    Julkaistu
    12.5.2023
    Lue lisää
  • Kesä 2023 kuulostaa hyvältä – radio on ylivoimainen kesämedia

    Onko sinulla kesällä sanomista? Radion kautta tavoitat myös lomailevat suomalaiset.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    26.4.2023
    Lue lisää
  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Tämä lienee markkinointi-ihmisten mieliä kautta aikain eniten kutkuttanut kysymys, eikä ihme. Tässä artikkelissa kerromme miten perehdyt tarkemmin kohderyhmääsi ja varmistat, että viestisi saavuttaa juuri heidät.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut TV & video
    Julkaistu
    14.4.2023
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Fanita yrittäjää laittaa hyvän kiertämään

    Suomen Yrittäjien ja Sanoman yhteiskampanja puhutteli ja aktivoi.

    Tagit

    Audio & radio Case Digiratkaisut Luovat ratkaisut Uutismedia
    Julkaistu
    4.4.2023
    Lue lisää
  • Aito Iskelmä on vuoden radio, Aamulypsy vei vuoden radio-ohjelman voiton 11. kerran

    Radiogaalassa palkittiin viime vuoden kovimmat radioteot ja tekijät. Sanoman radioiden tekijät nappasivat gaalasta kaikkiaan yhdeksän palkintoa, muun muassa merkittävimmät sisältöpalkinnot.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    3.4.2023
    Lue lisää
  • Radion tekijät: Jussi Ridanpää

    Sanoman radioiden tekijäkaartista esittelyvuorossa oleva henkilö haaveilee aatelisuudesta tai ylipäätään siitä, että hän olisi merkittävämpi. Hän toivoo tulevansa tulevaisuudessa tunnetuksi von-alkuisella sukunimellä. Tällä hetkellä hänet tunnetaan kuitenkin yhä nimellä Ridanpää, Jussi Ridanpää.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    24.3.2023
    Lue lisää
  • Radion tekijät: Elina Otsala

    Sanoman radioiden juontajien joukosta löytyy kaukalopallo-osaamista aina SM-tasolle asti. Aito Iskelmän aamussa vaikuttava Elina Otsala on sittemmin vaihtanut harrastuksensa rauhallisempiin vaihtoehtoihin, kuten joogaan ja koiran ulkoiluttamiseen.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    21.2.2023
    Lue lisää
  • Radioiden äänituotannolle jälleen tunnustusta!

    Radiomainoskilpailu Kaikun shortlista julkaistiin maanantaina. Tuomaristo valitsi kilpailuun ilmoitetusta 139 ehdokkaasta shortlistalle 23 työtä. Sanoman radioiden äänituotantotiimi on ehdolla kahdessa kategoriassa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    15.2.2023
    Lue lisää
  • Sanoman radiot hallitsivat viime vuotta

    Kansallisen radiotutkimuksen (KRT) tulosten mukaan radiota lähetysaikaan kuunneltiin vuonna 2022 kokonaisuudessaan hieman vähemmän kuin edellisvuonna, mutta Sanoman radioiden parissa vietetty aika kasvoi.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    6.2.2023
    Lue lisää
  • Mediamix mainonnassa: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että yksi mainonnan kanava ei ole oikotie onneen: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, ovat olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Näkemyksiä Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    20.1.2023
    Lue lisää
    mediamix_ja_monimediallinen_mainonta
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 8,40 snt/min, (sis. alv 24%)
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland