Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Alueellinen mainonta
  3. Satakunta

Mitä tapahtui printin ilmoitusliitteelle? Se solahti kameleonttimaisesti myös digiin

Ilmoitusliite printissä ja digissä tavoittaa laajasti. Se huomataan, sillä luetaan sekä sillä saadaan aikaan toimintaa, kirjoittaa myyntipäällikkö Marja-Riitta Grönblom ja listaa 5 loistavaa syytä toimivaan liiteratkaisuun.
15.6.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Ilmoitusliite antaa mainostajalle mahdollisuuden päästä osaksi laadukkaita ja arvostettuja mediaympäristöjä. Kun viesti on laajempi, liite on näkyvä ja samalla kustannustehokas mainoskeino.

Paina mieleesi nämä viisi asiaa, jotka puhuvat ilmoitusliitteen hyötyjen puolesta:

1. Monikanavainen liite koetaan osaksi haluttua sisältöä 

Uutisympäristön luotettavuus heijastuu myös siellä esiintyvään mainontaan. Siinä missä erilliset mainokset lentävät roskiin, uutismedioissa ilmoitusliitteet luetaan mielellään ja jopa laitetaan talteen. Erityisesti tilatun ja ostetun lehden välissä mainostajan koetaan palvelevan lukijaa sisällöllä eikä kaupallistakaan liitettä koeta häiritseväksi. Liite on luettavissa julkaisupäivänä myös digitaalisena näköislehden perässä ja liite jää pidemmäksikin aikaa esiin ilmoitusliitteiden näkymään.

2. Liite hyötyy laadukkaiden monimedioiden ympäristöstä

Ilmoitusliitteiden avulla on mahdollista näkyä valitun median printti- ja näköislehdessä, uutissivustolla sekä sovelluksessa. Monikanavaisuus antaa mahdollisuuden keskittyä kunkin kanavan vahvuuksiin, eli esimerkiksi printissä kertomiseen ja digissä nopeaan ohjaamiseen. 

Monikanavaisuuden avulla tavoitetaan mediaa lukeva yleisö juuri sieltä missä he sitä seuraavat. Monikanavaisen liitteen avulla voidaan siis herättää laajempaa huomiota ja maksimoida kontaktit.

Kuluttajat viihtyvät uutis- ja aikakausmedioiden parissa myös mökillä ja ulkomailla digin muodossa. Tämä antaa ilmoitusliitteelle oivan tilaisuuden tavoittaa kuluttajat ajasta ja paikasta riippumatta. Digiliitteelle voi lisäksi ostaa esimerkiksi kampanjan ajaksi lisänäkyvyyttä näköislehteen, jolloin alkuperäinen liite saa erinomaista toistoa. Ilmoitusliitteiden näkyvyyttä voi lisätä jakamalla liitteet myös talouksiin, jotka eivät tilaa lehteä. 

3. Liite herättää huomion

Ilmoitusliitteillä on hyvä huomionarvo eritoten silloin, kun siinä esiintyvät lukijoita kiinnostavat tuotteet, aiheet tai palvelut. Selkeällä tarjousmainonnalla on mahdollista aktivoida kuluttajia liikkeelle jo saman päivän aikana. Liite ei myöskään jää lukijalta huomaamatta, koska niiden lukumäärä tietyssä mediassa on päivän aikana rajattu.

4. Display-mainonnan liiteratkaisuilla kohdennus tavoitteen mukaisesti

Digiliitteellä voi hankkia uutta peittoa uusista kohderyhmistä, joita printtiliite ei välttämättä tavoita. Sanoman digikanavissa tavoitamme viikoittain 90 % eli 3,4 miljoonaa ihmistä. Meillä on yli 300 kohderyhmää, joiden joukosta löydämme oikeat yleisöt juuri sinun tavoitteisiisi. Kohderyhmät voivat olla esimerkiksi sukupuoli-, ikä-, päättäjä-, geo- tai kiinnostuskohdennuksia. Toisaalta tavoitteesi voi keskittyä myös mahdollisimman laajan tavoittavuuden hakemiseen. Kontaktit on tällöin mahdollista maksimoida laajemman kohdennuksen avulla.

5. Digiliitteet rikastuttavat mahdollisuuksillaan

Digikokosivun liiteratkaisu on helpoin tapa laajentaa printtiliitteen näkyvyyttä Sanoman digitaalisissa kanavissa. Karusellimaisesti näkyvässä mainosformaatissa voi näkyä 2–32 liitesivua. Tämän lisäksi kiehtova dynaaminen digimainonta tekee helpoksi räätälöidä personoituja liiteratkaisuja, joissa eri kampanjatuotteet voidaan kohdentaa halutuille kohderyhmille. Voit valita niin tarkan tai laajan kohdennuksen kuin katsot järkeväksi. 

Sanoman liiteratkaisut tarjoavat jokaiselle mainostajalle jotakin

Sanoma tarjoaa Suomen suurimpana mediatalona laadukkaimmat, arvostetuimmat ja käytetyimmät mediat mainostajan jokaiseen mainosratkaisuun. Sanoman ilmoitusliiteratkaisuilla, niin printin monilla muoto-, paperi- ja kokovaihtoehdoilla kuin digin monien vaihtoehtojen pohjalta saadaan koostettua mainostettavista tuotteista, palveluista tai tapahtumista juuri mainostajan näköinen lopputulos. Ilmoitusliitteen tuotannossa mainostajaa auttaa taitava ja idearikas natiivituotantotiimimme, joka tekee liitetekemisen helpoksi. Asiantunteva tiimimme ideoi, toteuttaa ja koostaa sisällön aina tarvittaessa asiakkaan puolesta. 

Kirjoittaja toimii Sanomalla Satakunnan aluemyynnissä.

 

Tagit

Näkemyksiä

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Ei mulle kannata mainostaa, eihän?

    Jos et mainosta meille yli 55-vuotiaille, et ehkä ymmärrä kuka Suomessa oikeasti ostaa, Päivi Puotiniemi kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    13.11.2025
    Lue lisää
  • Yhdessä kohti vaikuttavampaa markkinointia – Sanoma Agency Partner tiivistää Sanoman ja markkinointitoimistojen yhteistyötä

    Sanoma lanseeraa Sanoma Agency Partner -kumppanuuden, joka tarjoaa kaikenkokoisille toimistoille työkaluja, tietoa ja asiantuntijaosaamista – maksutta ja helposti.

    Tagit

    Näkemyksiä
    Julkaistu
    11.11.2025
    Lue lisää
  • Tauno Tasalakkien aika on ohi – nyt markkinat kaipaavat rohkeutta

    Talousennusteet ovat jatkuvasti olleet ylimyönteisiä. Nyt paranemiseen on vihdoin syytä uskoa, kirjoittaa Omnicom Media Groupin Kari Tervonen.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    22.10.2025
    Lue lisää
  • Tuloksellista luovuutta ja kestävää brändin rakennusta

    Brändi on yrityksen tie asiakkaan sydämeen ja kannatteleva voima läpi muutosten. Siksi odotankin Effie-töiltä paitsi tuloksellisuutta ja luovuutta, myös aitoutta ja osoitusta kestävästä brändin rakentamisesta, kirjoittaa Effie Awards Finland 2025 -päätuomari Annika Payn.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2025
    Lue lisää
  • EU-komissio ja yhdysvaltalaiset teknologiayhtiöt aiheuttavat ongelmia yhteiskunnalliselle mainonnalle 

    EU:n uusi poliittisen mainonnan lainsäädäntö astuu voimaan 10.10. Komissio tuskin ymmärsi lakia tehdessään, että esimerkiksi hyväntekeväisyysjärjestöjen varainkeruu vaikeutuu lain myötä, Jaakko Kuivalainen kirjoittaa. 

    Tagit

    Digiratkaisut Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    19.9.2025
    Lue lisää
  • Suomalainen markkinointi on kriisissä

    Työt tyhmentyvät, halventuvat ja ala houkuttelee yhä vähemmän, kirjoittaa työelämäprofessori Antti Vassinen Aalto-yliopistosta. Vassinen puhui aiheesta Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastilaisuudessa.

    Tagit

    Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    5.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinoinnin muutosvoimat Suomessa – mitä kuluttajat odottavat yrityksiltä?

    Markkinointi ei voi vain reagoida, sen täytyy johtaa muutosta. Markkinointistrategi Reetta Thurman nosti esiin Sanoman Get Tomorrow Executive Forum -asiakastapahtuman puheenvuorossaan kolme keskeistä kuluttajakäyttäytymistä muokkaavaa teemaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    4.9.2025
    Lue lisää
  • Effie-kilpailussa on kyse koko markkinointialan yhteisestä oppimishetkestä

    Kilpailut luovat yhteistä kulttuuria ja muistuttavat siitä, että markkinointi ja viestintä eivät ole irrallinen osa liiketoimintaa, vaan sen kasvun moottoreita, kirjoittavat Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ja Sanoman Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    3.9.2025
    Lue lisää
  • Kiinnity iloon – tv-ohjelmayhteistyö tekee brändistäsi osan elämystä

    TV-viihde tavoittaa laajasti eri kohderyhmiä vastaanottavaisessa mielentilassa. Kun kiinnityt tv-viihteeseen, kiinnityt iloon ja stressittömyyteen, Tuomo Sinkkonen kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
  • Markkinointijohtaja on kasvun ja muutoksen strateginen osaaja

    Markkinointi on liiketoiminnan strateginen työkalu, ei operatiivinen tukirooli, Teea Björklund kirjoittaa.

    Tagit

    Näkemyksiä Omakynä
    Julkaistu
    20.8.2025
    Lue lisää
  • Tekoälypäänsärkyä näköpiirissä?

    Markkinointi, asiakaspalvelu, datan käsittely ja analysointi, ostokäyttäytyminen analysointi...tekoäly muuttaa näitä kaikkia huimaa tahtia. Tässä nopeassa teknologiamyllerryksessä on erittäin helppo kokea riittämättömyyttä, kirjoittavat Sanoman Kasvupalvelun Marjaana Himma ja Jenni Tamminen.

    Tagit

    Digiratkaisut Google Ads Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä Omakynä Somemainonta
    Julkaistu
    19.8.2025
    Lue lisää
  • Mikä ihmisiä oikeasti kiinnostaa? Näin teet kunnastasi puheenaiheen

    Kuntamarkkinoija, mitä jos sloganien sijaan nostaisit esiin kuntasi persoonan? Natiivimainonnalla kerrot oikeista asioista syvällisesti, yllättävästi ja viihdyttävästi, kirjoittaa Sanoma Content Studion luova tuottaja Tiina Saari.

    Tagit

    Aikakausmedia Näkemyksiä Natiivimainonta Omakynä Uutismedia
    Julkaistu
    11.8.2025
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland