Mitä tapahtui printin ilmoitusliitteelle? Se solahti kameleonttimaisesti myös digiin
Ilmoitusliite antaa mainostajalle mahdollisuuden päästä osaksi laadukkaita ja arvostettuja mediaympäristöjä. Kun viesti on laajempi, liite on näkyvä ja samalla kustannustehokas mainoskeino.
Paina mieleesi nämä viisi asiaa, jotka puhuvat ilmoitusliitteen hyötyjen puolesta:
1. Monikanavainen liite koetaan osaksi haluttua sisältöä
Uutisympäristön luotettavuus heijastuu myös siellä esiintyvään mainontaan. Siinä missä erilliset mainokset lentävät roskiin, uutismedioissa ilmoitusliitteet luetaan mielellään ja jopa laitetaan talteen. Erityisesti tilatun ja ostetun lehden välissä mainostajan koetaan palvelevan lukijaa sisällöllä eikä kaupallistakaan liitettä koeta häiritseväksi. Liite on luettavissa julkaisupäivänä myös digitaalisena näköislehden perässä ja liite jää pidemmäksikin aikaa esiin ilmoitusliitteiden näkymään.
2. Liite hyötyy laadukkaiden monimedioiden ympäristöstä
Ilmoitusliitteiden avulla on mahdollista näkyä valitun median printti- ja näköislehdessä, uutissivustolla sekä sovelluksessa. Monikanavaisuus antaa mahdollisuuden keskittyä kunkin kanavan vahvuuksiin, eli esimerkiksi printissä kertomiseen ja digissä nopeaan ohjaamiseen.
Monikanavaisuuden avulla tavoitetaan mediaa lukeva yleisö juuri sieltä missä he sitä seuraavat. Monikanavaisen liitteen avulla voidaan siis herättää laajempaa huomiota ja maksimoida kontaktit.
Kuluttajat viihtyvät uutis- ja aikakausmedioiden parissa myös mökillä ja ulkomailla digin muodossa. Tämä antaa ilmoitusliitteelle oivan tilaisuuden tavoittaa kuluttajat ajasta ja paikasta riippumatta. Digiliitteelle voi lisäksi ostaa esimerkiksi kampanjan ajaksi lisänäkyvyyttä näköislehteen, jolloin alkuperäinen liite saa erinomaista toistoa. Ilmoitusliitteiden näkyvyyttä voi lisätä jakamalla liitteet myös talouksiin, jotka eivät tilaa lehteä.
3. Liite herättää huomion
Ilmoitusliitteillä on hyvä huomionarvo eritoten silloin, kun siinä esiintyvät lukijoita kiinnostavat tuotteet, aiheet tai palvelut. Selkeällä tarjousmainonnalla on mahdollista aktivoida kuluttajia liikkeelle jo saman päivän aikana. Liite ei myöskään jää lukijalta huomaamatta, koska niiden lukumäärä tietyssä mediassa on päivän aikana rajattu.
4. Display-mainonnan liiteratkaisuilla kohdennus tavoitteen mukaisesti
Digiliitteellä voi hankkia uutta peittoa uusista kohderyhmistä, joita printtiliite ei välttämättä tavoita. Sanoman digikanavissa tavoitamme viikoittain 90 % eli 3,4 miljoonaa ihmistä. Meillä on yli 300 kohderyhmää, joiden joukosta löydämme oikeat yleisöt juuri sinun tavoitteisiisi. Kohderyhmät voivat olla esimerkiksi sukupuoli-, ikä-, päättäjä-, geo- tai kiinnostuskohdennuksia. Toisaalta tavoitteesi voi keskittyä myös mahdollisimman laajan tavoittavuuden hakemiseen. Kontaktit on tällöin mahdollista maksimoida laajemman kohdennuksen avulla.
5. Digiliitteet rikastuttavat mahdollisuuksillaan
Digikokosivun liiteratkaisu on helpoin tapa laajentaa printtiliitteen näkyvyyttä Sanoman digitaalisissa kanavissa. Karusellimaisesti näkyvässä mainosformaatissa voi näkyä 2–32 liitesivua. Tämän lisäksi kiehtova dynaaminen digimainonta tekee helpoksi räätälöidä personoituja liiteratkaisuja, joissa eri kampanjatuotteet voidaan kohdentaa halutuille kohderyhmille. Voit valita niin tarkan tai laajan kohdennuksen kuin katsot järkeväksi.
Sanoman liiteratkaisut tarjoavat jokaiselle mainostajalle jotakin
Sanoma tarjoaa Suomen suurimpana mediatalona laadukkaimmat, arvostetuimmat ja käytetyimmät mediat mainostajan jokaiseen mainosratkaisuun. Sanoman ilmoitusliiteratkaisuilla, niin printin monilla muoto-, paperi- ja kokovaihtoehdoilla kuin digin monien vaihtoehtojen pohjalta saadaan koostettua mainostettavista tuotteista, palveluista tai tapahtumista juuri mainostajan näköinen lopputulos. Ilmoitusliitteen tuotannossa mainostajaa auttaa taitava ja idearikas natiivituotantotiimimme, joka tekee liitetekemisen helpoksi. Asiantunteva tiimimme ideoi, toteuttaa ja koostaa sisällön aina tarvittaessa asiakkaan puolesta.
Kirjoittaja toimii Sanomalla Satakunnan aluemyynnissä.