Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
26.9.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Ole Hyvä Luonnontuote Oy on Sanoman Kasvupalvelun ensimmäisiä asiakkaita. Kyseessä on ekologisia pesuaineita valmistava perheyritys, joka on toiminut Haminassa vuodesta 2005. Yritys viettää siis tänä vuonna 20-vuotisjuhlavuottaan.

“Yrittäjällä ei ole aikaa eikä välttämättä osaamistakaan selvittää, mitkä mainoskampanjat ja toimenpiteet tuottavat tulosta ja mitkä eivät, ja mihin kannattaa laittaa rahaa. On hienoa, että kumppanina on asiantuntijoita, jotka ymmärtävät tätä maailmaa ja välittävät tuloksista”, kertoo Ole Hyvä Luonnontuote Oy:n yrittäjä Elli Unger ja jatkaa:

“Koska mainosbudjettimme on rajallinen, mainonnan täytyy olla tehokasta.”

Sanoman Kasvupalvelun tarkoituksena onkin tarjota pk-yrityksille ratkaisu, jossa ammattilaistiimi etsii budjettiin nähden tuottavimmat keinot tehdä markkinointia. Tuloksia seurataan reaaliajassa, ja niiden pohjalta kampanjoihin tehdään tarvittavia muutoksia.

Tutustu Sanoman Kasvupalveluun

Kasvupalvelu-tiimi helpottaa merkittävästi työtaakkaani. Pienyrittäjällä ei useinkaan ole mahdollisuutta palkata monia eri osaajia tai tehdä kaikkea itse. Arvostan sitä, että Sanoman kautta olemme saaneet avuksemme tiimin, jossa on useita osaavia ammattilaisia.

Elli Unger
yrittäjä
Ole Hyvä Luonnontuote Oy

Asiakkaasta otetaan koppi kokonaisvaltaisesti

Ole Hyvä Luonnontuote Oy on tehnyt Sanoman kanssa yhteistyötä viitisen vuotta. Yhteistyö käynnistyi, kun Sanoman myyjä soitti juuri oikealla hetkellä ja kertoi Sanoman digimainonnasta ja Kasvupalvelusta.

“Meitä viehätti erityisesti se, että Sanoma palvelee myös pienempiä yrittäjiä. Lisäksi koin, että meistä ja yrityksemme tavoitteista otettiin koppi kokonaisvaltaisesti, ei vain myyty yhtä irtonaista mainospaikkaa”, Unger sanoo.

Yhteistyön alusta lähtien päätettiin keskittyä digitaaliseen markkinointiin, kuten Google-mainontaan ja somemainontaan.

“Digimainonnan paras puoli on mitattavuus, eli saamme seurattua tarkemmin, johtavatko mainokset kauppaan. Se auttaa kohdentamaan mainontaa”, Unger sanoo ja jatkaa:

Ole Hyvä Luonnontuotteella on käytössään somekanavista Facebook, Instagram, TikTok ja YouTube. Niihin tuotetaan säännöllisesti omaa sisältöä. Orgaanisen sisällön päämääränä on tavoittaa entistä enemmän nuoria.

Tutustu digimainonnan ratkaisuihin
 

Ole Hyvä Luonnontuotteen digimainokset näkyivät mm. IS.fi:ssä.

 

Digimarkkinoinnilla brändinäkyvyyttä ja lisää myyntiä

Mainonnan tavoitteeksi asetettiin aluksi brändinäkyvyyden rakentaminen.

“Sen jälkeen lähdimme tavoittelemaan vahvemmin konversiota eli myyntiä verkkokaupan kautta. Tänä vuonna olemme taas kasvattaneet brändimainonnan osuutta.”

Unger sanoo, että yhteistyö Sanoman kanssa on sujunut hyvin ja hän on saanut hyvin tietoa kampanjoista ja tuloksista.

“Noin kolme kertaa vuodessa pidettävissä palavereissa tarkastellaan, mitä mainonta on tuottanut ja kuinka paljon siihen on kulunut budjettia. Lisäksi suunnitellaan tulevia kampanjoita.”

Unger sanoo, että Sanoman yhteyshenkilö Milla Malinen on pitänyt heihin säännöllisesti yhteyttä.

“Hän kyselee tasaisin väliajoin, miten menee ja millaisia tarpeita meillä on. Pidän siitä, että meistä pidetään huolta.”

”Olemme yhteistyöhön ja tuloksiin tyytyväisiä”

Ole Hyvä Luonnontuote myy ekologisia pesuaineita muun muassa verkkokaupan kautta yksityisille ihmisille ja jälleenmyyjille. Heidän tuotteitaan, kuten pyykinpesuaineita ja shampoita, myydään esimerkiksi Ruohonjuuressa.

"Kaikki mainonta tukee myös B2B-kauppaa, vaikka emme ole sitä vielä yrityspuolelle varsinaisesti kohdentaneetkaan. Se on mahdollisesti edessä seuraavaksi", Unger sanoo.

Ole Hyvä Luonnontuotteen liikevaihto oli viime vuonna 600 000 euroa. Vuosina 2023–2024 yrityksen liikevaihto kasvoi neljä prosenttia, tänä vuonna odotetaan suurempaa kasvua.

"Olemme saaneet verkkokauppaan lisää liikennettä, ja ihmiset ovat enemmän tietoisia meistä”, Unger kiittelee ja jatkaa:

"Olemme yhteistyöhön ja tuloksiin tyytyväisiä. Toivottavasti suunta pysyy jatkossakin samana. Sanoman asiantuntijat ovat velhoja, jotka tietävät, kuinka mainoseurot saadaan tuottamaan parhaalla mahdollisella tavalla."
 

Kasvupalvelu

Kasvupalvelu on pienille ja keskisuurille yrityksille suunniteltu ja hinnoiteltu markkinoinnin palvelu, joka sisältää mainontaa Googlessa, somessa sekä Sanoman medioissa. Kasvuhakkeri hakee yritykselle parhaiten tuloksia tuottavia keinoja  kasvattaa myyntiä mahdollisimman kustannustehokkaasti.

Tutustu tarkemmin 

Tagit

Digiratkaisut

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland