Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”
Ole Hyvä Luonnontuote Oy on Sanoman Kasvupalvelun ensimmäisiä asiakkaita. Kyseessä on ekologisia pesuaineita valmistava perheyritys, joka on toiminut Haminassa vuodesta 2005. Yritys viettää siis tänä vuonna 20-vuotisjuhlavuottaan.
“Yrittäjällä ei ole aikaa eikä välttämättä osaamistakaan selvittää, mitkä mainoskampanjat ja toimenpiteet tuottavat tulosta ja mitkä eivät, ja mihin kannattaa laittaa rahaa. On hienoa, että kumppanina on asiantuntijoita, jotka ymmärtävät tätä maailmaa ja välittävät tuloksista”, kertoo Ole Hyvä Luonnontuote Oy:n yrittäjä Elli Unger ja jatkaa:
“Koska mainosbudjettimme on rajallinen, mainonnan täytyy olla tehokasta.”
Sanoman Kasvupalvelun tarkoituksena onkin tarjota pk-yrityksille ratkaisu, jossa ammattilaistiimi etsii budjettiin nähden tuottavimmat keinot tehdä markkinointia. Tuloksia seurataan reaaliajassa, ja niiden pohjalta kampanjoihin tehdään tarvittavia muutoksia.
Kasvupalvelu-tiimi helpottaa merkittävästi työtaakkaani. Pienyrittäjällä ei useinkaan ole mahdollisuutta palkata monia eri osaajia tai tehdä kaikkea itse. Arvostan sitä, että Sanoman kautta olemme saaneet avuksemme tiimin, jossa on useita osaavia ammattilaisia.
Asiakkaasta otetaan koppi kokonaisvaltaisesti
Ole Hyvä Luonnontuote Oy on tehnyt Sanoman kanssa yhteistyötä viitisen vuotta. Yhteistyö käynnistyi, kun Sanoman myyjä soitti juuri oikealla hetkellä ja kertoi Sanoman digimainonnasta ja Kasvupalvelusta.
“Meitä viehätti erityisesti se, että Sanoma palvelee myös pienempiä yrittäjiä. Lisäksi koin, että meistä ja yrityksemme tavoitteista otettiin koppi kokonaisvaltaisesti, ei vain myyty yhtä irtonaista mainospaikkaa”, Unger sanoo.
Yhteistyön alusta lähtien päätettiin keskittyä digitaaliseen markkinointiin, kuten Google-mainontaan ja somemainontaan.
“Digimainonnan paras puoli on mitattavuus, eli saamme seurattua tarkemmin, johtavatko mainokset kauppaan. Se auttaa kohdentamaan mainontaa”, Unger sanoo ja jatkaa:
Ole Hyvä Luonnontuotteella on käytössään somekanavista Facebook, Instagram, TikTok ja YouTube. Niihin tuotetaan säännöllisesti omaa sisältöä. Orgaanisen sisällön päämääränä on tavoittaa entistä enemmän nuoria.
Ole Hyvä Luonnontuotteen digimainokset näkyivät mm. IS.fi:ssä.
Digimarkkinoinnilla brändinäkyvyyttä ja lisää myyntiä
Mainonnan tavoitteeksi asetettiin aluksi brändinäkyvyyden rakentaminen.
“Sen jälkeen lähdimme tavoittelemaan vahvemmin konversiota eli myyntiä verkkokaupan kautta. Tänä vuonna olemme taas kasvattaneet brändimainonnan osuutta.”
Unger sanoo, että yhteistyö Sanoman kanssa on sujunut hyvin ja hän on saanut hyvin tietoa kampanjoista ja tuloksista.
“Noin kolme kertaa vuodessa pidettävissä palavereissa tarkastellaan, mitä mainonta on tuottanut ja kuinka paljon siihen on kulunut budjettia. Lisäksi suunnitellaan tulevia kampanjoita.”
Unger sanoo, että Sanoman yhteyshenkilö Milla Malinen on pitänyt heihin säännöllisesti yhteyttä.
“Hän kyselee tasaisin väliajoin, miten menee ja millaisia tarpeita meillä on. Pidän siitä, että meistä pidetään huolta.”
”Olemme yhteistyöhön ja tuloksiin tyytyväisiä”
Ole Hyvä Luonnontuote myy ekologisia pesuaineita muun muassa verkkokaupan kautta yksityisille ihmisille ja jälleenmyyjille. Heidän tuotteitaan, kuten pyykinpesuaineita ja shampoita, myydään esimerkiksi Ruohonjuuressa.
"Kaikki mainonta tukee myös B2B-kauppaa, vaikka emme ole sitä vielä yrityspuolelle varsinaisesti kohdentaneetkaan. Se on mahdollisesti edessä seuraavaksi", Unger sanoo.
Ole Hyvä Luonnontuotteen liikevaihto oli viime vuonna 600 000 euroa. Vuosina 2023–2024 yrityksen liikevaihto kasvoi neljä prosenttia, tänä vuonna odotetaan suurempaa kasvua.
"Olemme saaneet verkkokauppaan lisää liikennettä, ja ihmiset ovat enemmän tietoisia meistä”, Unger kiittelee ja jatkaa:
"Olemme yhteistyöhön ja tuloksiin tyytyväisiä. Toivottavasti suunta pysyy jatkossakin samana. Sanoman asiantuntijat ovat velhoja, jotka tietävät, kuinka mainoseurot saadaan tuottamaan parhaalla mahdollisella tavalla."
Kasvupalvelu
Kasvupalvelu on pienille ja keskisuurille yrityksille suunniteltu ja hinnoiteltu markkinoinnin palvelu, joka sisältää mainontaa Googlessa, somessa sekä Sanoman medioissa. Kasvuhakkeri hakee yritykselle parhaiten tuloksia tuottavia keinoja kasvattaa myyntiä mahdollisimman kustannustehokkaasti.