Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Kotisivu-uudistus nosti Vilikan Googlen kärkeen ja uusien asiakkaiden tietoisuuteen

Jos yrityksesi ei löydy Googlesta, sitä ei ole olemassa – ainakaan suurimmalle osalle potentiaalisista asiakkaista. Lue, miten osto- ja myyntiliike Vilikka ulkoisti sivustouudistuksen ja nauttii nyt hakukoneista löytyvien verkkosivujensa tuloksellisesta näkyvyydestä.
Vilikka_Oy_artikkeli.jpg
18.5.2022
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Tagit

Kotisivut Digiratkaisut

Verkkosivu-uudistus kuulostaa monen korvaan kalliilta sijoitukselta ja aikaa vievältä touhulta. Saattaa yllättää, että hyvät perustason sivut eivät maksakkaan maltaita.

Otetaan kuitenkin pieni askel taaksepäin – hetkeen, josta osto- ja myyntiliike Vilikan ja meidän hedelmällinen yhteistyö alkoi - natiiviartikkelista.

“Kaikki alkoi natiivimainonnan merkeissä. Vaikka julkaisusta on jo pari vuotta, natiiviartikkeli tuo meille edelleen paljon yhteydenottoja. Tämä erinomaisesti onnistunut juttu tavallaan toi yritykselle kasvot”, Vilikan omistajapariskunta Tuija ja Ilkka Voutila kertovat yhteistuumin.

Natiiviartikkeli ei kuitenkaan yksinään riitä: jokainen yritys tarvitsee myös laadukkaat ja Googlesta löytyvät verkkosivut.

“Verkkosivu-uudistuksen ansiosta uudet asiakkaat ovat löytäneet kivijalkamyymälään, minkä lisäksi verkkosivujen kautta tehtävät kirpputoripöytien varausmäärät ovat kasvaneet mukavasti”, Ilkka jatkaa.

“Asiakas oivalsi, että vaikka he olisivat voineet tehdä verkkosivut myös itse, tämä projekti kannatti ulkoistaa ja keskittää siten oma aika sinne, mikä parhaiten palvelee liiketoiminnan kehittämistä”,  Myyntipäällikkö Jaana Perttula summaa.

“Sivustouudistus sujui todella helposti ja säästi meiltä paljon aikaa. Sanoman puolesta ymmärrettiin myös se, että yrittäjä on aina tietyn aikaa kiinni omassa työssä ja vasta työajan ulkopuolella voidaan edistää muita juttuja, kuten vaikkapa tätä kotisivuprojektia. He ovat olleet meidän suhteemme todella joustavia”, Ilkka kiittelee.

Laadukkaat kotisivut ovat yrityksen tärkein käyntikortti 

Vilikka Oy on Keuruulla sijaitseva osto- ja myyntiliike sekä kirpputori, jonka valikoimista löytyy antiikkia, huonekaluja ja keräilyesineitä. Seitsemäs vuosi on käynnissä, ja uudet verkkosivut julkaistiin juuri sopivasti ennen kesälomasesonkia.

“Laadukkaat verkkosivut ovat yrityksen tärkein käyntikortti, ilman niitä emme ole asiakkaille olemassa.”

Pitkät mutta palkitsevat päivät yrittäjänä ovat täynnä mukavia kohtaamisia asiakkaiden kanssa. Tuotteiden hinnoittelu sekä osan tuotteista kuvaaminen ja julkaiseminen verkkosivustolla, unohtamatta tietenkään kirpputoripöytien siivoamista ja somen päivittämistä, pitävät yrittäjät kiireisenä. 

“Teemme kaiken Ilkan kanssa kahdestaan, mikä tarkoittaa, että aika on usein kortilla. Kun meille tarjottiin ammattitaitoista työtä ja vielä näin sopivaan ajankohtaan, ei vastausta tarvinnut oikeastaan edes miettiä! Halusimme ehdottomasti tilata verkkosivut”, Tuija toteaa ja jatkaa, “samalla meille jäi enemmän vapaa-aikaa ja pieni hetki hengähtää ennen kiireistä kesää.” 

Hakukoneystävälliset sivut tuovat koko ajan uusia kävijöitä

“Kaikki tutkivat ensin Googlesta, mitä alueelta löytyy. Silloin pitää näkyä. Uusien sivujen ansiosta kesäasukkaat ja lomailijat päätyvät jatkossa myös meille ostoksille”, Ilkka kertoo tyytyväisenä. 

Näin todella on, sillä Vilikan osto- ja myyntiliike löytyy Googlen parhailta sijoituksilta. Näkyvyys on taattu, kun potentiaaliset asiakkaat etsivät tekemistä ja käyntikohteita Keuruulla.

Verkkosivut rakennetaan meillä aina sopimaan yrittäjän brändiin. Lisäksi verkkosivut ovat hakukoneystävällisiä, toimivat kaikilla päätelaitteilla ja ne ovat helposti päivitettävissä. Tästä Vilikalla myös annetaan kiitosta.

Verkkosivujen tekstisisällöissä ja rakennesuunnittelussa pyrin huomioimaan paitsi asiakkaan myös asiakkaan asiakkaan tarpeet. Lisäksi täytyy samalla pitää mielessä hakukoneiden asettamat reunaehdot ja pitää kirjoitettu sana positiivisesti persoonallisena. Vilikan sisältöjen tekemiseen toi oman vivahteensa se, että olen itsekin vakiokasvo antiikki- ja vintageliikkeissä.

Kuva tulossa mies
Aaro Hallamurto
Sisällöntuottaja
Sanoma

“Verkkosivujen tekstisisällöissä ja rakennesuunnittelussa pyrin huomioimaan paitsi asiakkaan myös asiakkaan asiakkaan tarpeet. Lisäksi täytyy samalla pitää mielessä hakukoneiden asettamat reunaehdot ja pitää kirjoitettu sana positiivisesti persoonallisena. Vilikan sisältöjen tekemiseen toi oman vivahteensa se, että olen itsekin vakiokasvo antiikki- ja vintageliikkeissä.”  kertoo Sisällöntuottajanamme työskentelevä Aaro Hallamurto.

Myös Ilkka iloitsee yhteisen sävelen löytymisestä heti ensi metreillä: “Meillä kävi niin hyvä tuuri, että sisällöntuottaja oli itsekin keräilijä ja ymmärsi siten toimintaamme todella hyvin. Kerroimme toiveistamme, minkä lisäksi vanhojen sivujen hakemistorakennetta hyödynnetiin uusien sivujen pohjana. Projekti meni maaliin todella pienin korjauksin, heti tuli priimaa! Myös ammattilaisen kirjoittamat sisällöt olivat todella hyviä, eikä niitä tarvinnut hieroa.”

Sivujen päivittäminen sujuu kuin unelma

“Sivuston sisältöjä ja uusia tuotteita on ollut todella helppo päivittää!” Tuija kiittelee.

Vanha tavara vaihtaa omistajaa kivijalkaliikkeessä, minkä vuoksi Vilikan sivustolle ei olla tietoisesti toteutettu kierrätettyjen tuotteiden verkkokauppaa. Silti Tuija päivittää näytille ja houkutukseksi poimintoja parhaista ja kiinnostavimmista aarteista, jotka etsivät uusia koteja.

Uusilla helppokäyttöisillä verkkosivuilla tuotteiden lisääminen sekä tekstien ja uutisten päivittäminen sujuu mutkattomasti. Päivitykset onnistuvat myös Sanoman taholta, mikäli se on asiakkaalle mieluisampi vaihtoehto – onhan sivustouudistuksen tarkoitus aina myös helpottaa asiakkaan työntekoa.

“Yrittäjälle on fiksumpaa ja kannattavampaa keskittyä olennaiseen. Meille se tarkoitti sitä, että samaan aikaan kun Sanomalla rakennettiin Vilikan uusia sivuja, me pystyimme lajittelemaan, kuvaamaan ja laittamaan uusia aarteita myyntiin”, yrittäjäpariskunta summaa tyytyväisenä.

Web-suunnittelijan tärkein tehtävä on herättää sivustolla vierailevan asiakkaan kiinnostus mahdollisimman nopeasti. Lisäksi kuvien ja tekstin rytmin täytyy olla kunnossa, jotta oikea tieto löytyy helposti ja vaivattomasti. Vilikan sivustolla yhdistettiin samaan pakettiin selkeys ja kirpparitunnelmaan sopiva perinteikkyys. Selkeät kuvagalleriat vievät kävijän jo ennakkoon mukavasti hypistelyn tunnelmaan.

Kuva tulossa nainen
Reetta Pekkinen-Perez
Web-suunnittelija
Sanoma

Web-suunnittelijan tärkein tehtävä on herättää sivustolla vierailevan asiakkaan kiinnostus mahdollisimman nopeasti. Lisäksi kuvien ja tekstin rytmin täytyy olla kunnossa, jotta oikea tieto löytyy helposti ja vaivattomasti. Vilikan sivustolla yhdistettiin samaan pakettiin selkeys ja kirpparitunnelmaan sopiva perinteikkyys. Selkeät kuvagalleriat vievät kävijän jo ennakkoon mukavasti hypistelyn tunnelmaan.

Milloin yrityksen verkkosivut kannattaa päivittää? Mitkä merkit kertovat, että sivusto on uudistuksen tarpeessa?

Lataa maksuton Checklist

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Markkinointitoimisto Parceron ja Sanoman välinen yhteistyö luo lisäarvoa asiakastyöhön

    Julkaistu
    17.5.2023

    Mainos- ja markkinointitoimistojen sekä Sanoman välinen yhteistyö pitää sisällään paljon muutakin kuin mediaostoja. Parceron kanssa se on ollut muun muassa yhdessä kehittymistä ja luovaa sparrausta. Lue lisää siitä, mitä lisäarvoa yhteistyömme on tuonut Parceron asiakastyöhön.

    Lue asiakastarina
  • Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

    Julkaistu
    9.5.2023

    ”Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä”, sanoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.

    Lue asiakastarina
  • Radiota, digiä ja liikkuvaa kuvaa yhdistänyt Finnkinon joulukampanja onnistui yli odotusten

    Julkaistu
    21.4.2023

    Monikanavainen kampanja vahvisti positiivista mielikuvaa ja kasvatti käyntiaikomuksia Finnkinolla.

    Lue asiakastarina
  • Kainuun pelastuslaitos erottui videon keinoin

    Julkaistu
    30.3.2023

    Rekrytointivideo tavoitti Ruudun kautta alueellisesti juuri oikean kohderyhmän.

    Lue asiakastarina
  • BookBeat kasvatti tunnettuuttaan äänikirjamarkkinoilla monikanavaisella mainonnalla

    Julkaistu
    20.3.2023

    BookBeat panosti monikanavaiseen mainontaan ja brändin tunnettuuden kasvattamiseen uusilla markkinoilla yhteistyössä Sanoman kanssa.

    Lue asiakastarina
  • Aluekohdennettu display-mainonta tuplasi kävijämäärän Kymppikylppäreiden verkkosivuilla

    Julkaistu
    8.3.2023

    "Iso oppi itselleni on ollut, että markkinointiin kannattaa satsata jo yrityksen ensitaipaleella", kertoo Kymppikylppäreiden Jussi Siikakoski.

    Lue asiakastarina
  • Hesarin monikanavaisen etusivun avulla huimiin tuloksiin – Lumoral 14-kertaisti myyntinsä

    Julkaistu
    7.2.2023

    Etusivun natiivimainoksella saatiin herätettyä juuri oikeanlaista kiinnostusta oikeassa kohderyhmässä. 

    Lue asiakastarina
  • Danske Bank otti kaiken irti talk show’staan – sisältömarkkinoinnin kokonaisuus tavoitti kohderyhmän ja herätti keskustelua

    Julkaistu
    25.1.2023

    Keskusteluohjelma ja sen ympärille rakennettu sisältömarkkinointikokonaisuus rakensi Danske Bankista mielikuvaa taloudellisen mielenrauhan kumppanina.

    Lue asiakastarina
  • Ennätysmyynti ja näkyvyyttä tuloksellisella kampanjalla

    Julkaistu
    9.1.2023

    Etusivut toivat huomioarvoa ja dynaaminen digikokosivu syvyyttä Järvikylän kampanjalle.

    Lue asiakastarina
    Case Järvikylä artikkelisivut
  • K-Citymarketin pystyvideolla tehoa viestin läpimenoon

    Julkaistu
    9.11.2022

    K-Citymarketin videota katsottiin IS:fi:ssä enemmän loppuun saakka, mikä toi tehoa mainontaan ja kasvatti kokonaispeittoa.

    Lue asiakastarina
    Case K-Citymarket pystyvideo hero
  • Mainio Muuttopalvelu Oy tekee iloista ja hersyvää some-mainontaa – buustiksi Sanoman somenosto!

    Julkaistu
    7.11.2022

    Mainio Muuttopalvelu Oy on turkulainen, vuonna 2018 toimintansa aloittanut perheyritys ja täyden palvelun muuttotalo. Se tarjoaa asiakkaan tarpeisiin räätälöityjä kokonaisuuksia täysmuutoista ja yritysmuutoista aina muuttolaatikoiden vuokraukseen – ja kaikkea siltä väliltä!

    Lue asiakastarina
    Mainiomuuttopalvelu_artikkelikuva.jpg
  • Kotimainen marjaöljytuote BERRYOMG® lemmikeille rakentaa brändiä innovatiivisella tavalla

    Julkaistu
    25.10.2022

    BERRYOMG® -tuotteet ovat kotimaisista marjaöljyistä valmistettuja ravintolisiä lemmikeille. Ne sisältävät suuren määrän jokaisen elollisen olennon tarvitsemia välttämättömiä rasvahappoja sekä luonnollisia antioksidantteja, jotka lisäävät lemmikin hyvinvointia ja terveyttä.

    Lue asiakastarina
    berryomg.jpg
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85 *

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400  **
    Arkisin klo 9-15

    * 8,40 snt/min, (sis. alv 24%)
    ** 8,35 snt/puhelu + 16,69 snt/min (sis. alv 24%) 

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland