Case Musti ja Mirri

Case Musti ja Mirri

Brändimielikuvan vahvistaminen

Hyödyntämällä ajankohtaista ja koko kansaa kiinnostavaa uutista, onnistuttiin toteuttamaan hyvin ajoitettu ja kohderyhmää puhutteleva kampanja.

Uutinen presidenttiparin, Sauli Niinistön ja Jenni Haukion perheenlisäyksestä saatiin helmikuisena perjantai-iltana. Alkuperäiseen vuosisuunnitelmaan se ei kuulunut, mutta  hyvää uutista haluttiin hyödyntää. Mustin ja Mirrin onnittelut valtakunnan ykköskoira Lennulle, olivat uutista seuraavan aamun Hesarissa. Digitaalisissa kanavissa onnittelukampanja ilahdutti lukijoita siitä asti kun uutinen oli julkaistu.

 

Case

Kampanjan tavoite

Brändimielikuvan vahvistaminen ja uusien asiakkaiden puhutteleminen.

 

Näin tavoite saavutetaan

Brändin viestiminen keskiössä. Tavoitetaan suuri kohderyhmä uskottavalla tavalla, mukana myös taktinen kulma.

Ratkaisu

Käytetään hyvä mahdollisuus ja reagoidaan nopeasti presidenttiparin lapsen syntymään. Hyödynnetään aiheen uutisarvo. Puhutellaan kohderyhmää (lemmikin omistajat) ja uusia asiakkaita nopean median avulla.

Toteutus

Hesari puhuttelee oikeaa kohderyhmää ja on sekä uskottava että nopea media. Toteutus päätettiin tehdä Hesarin monikanavaisen kokosivun ja IS digikokosivun avulla.

Tulokset

Olemalla nopea ja ajankohtainen saatiin aikaan puheenaihe. Paras palaute tuli myymälöistä, jotka pääsivät nauttimaan suoraan kuluttajien positiivisesta suhtautumisesta kampanjaan sekä myynnin kasvusta.

Puheenaihe myymälöissä

Case Musti ja Mirri toteutus

Kampanja toteutettiin Hesarin monikanavaisen kokosivun ja IS digikokosivun avulla ja sitä tuettiin sekä sosiaalisessa mediassa että Mustin ja Mirrin omalla uutiskirjeellä. Kampanjan täydellinen ajoitus ja nopea reagointi toteutuksessa mahdollistivat uutisarvon hyödyntämisen uskottavalla tavalla.

Ajankohtaista aihetta hyödyntäen saatiin aikaan puheenaihe. Kampanja aiheutti todella positiivisen vastaanoton niin asiakkaissa kuin henkilöstössä. Paras palaute tuli myymälöistä, joissa henkilökunta pääsi nauttimaan suoraan kuluttajien positiivisesta suhtautumisesta kampanjaan sekä myynnin kasvusta. Kampanjan kulut saatiin kaksinkertaisesti myyntinä takaisin

Case asiakkaan kommentti

Kun reagoidaan ajankohtaisiin asioihin tavalla, joka on brändille aito, ja löydetään mediat, jotka toimivat brändin kanssa hyvin yhteen, saadaan toteutettua erinomaista brändimainontaa. Kiitokset Sanomalle hyvästä venymisestä haasteellisen aikataulun parissa.

Henri Mäkinen, markkinointijohtaja, Musti ja Mirri

 

Case yritys

Musti ja Mirri on Skandinavian suurin lemmikkieläintarvikkeiden erikoisliikeketju, jolla on Suomessa yli sata liikettä.