Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi
  • In English
Ota yhteyttä

Valikko

Current menu level items
  • Ajankohtaista

      Ajankohtaista

    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Asiakastarinat
  • Alueellinen mainonta

      Alueellinen mainonta

    • Uusimaa
    • Varsinais-Suomi
    • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
    • Päijät-Häme & Kymenlaakso
    • Pirkanmaa & Kanta-Häme
    • Satakunta
    • Keski-Suomi
    • Lappi
    • Pohjois-Savo & Pohjois-Karjala
    • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
    • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
  • Tietopankki

      Tietopankki

    • Toimialatietoa
    • Tutkimustietoa
    • Oppaat ja työkalut
    • Markkinoinnin termit
    • Suomalaiset mediankäyttäjinä
    • Vastuullisuus
  • Mediat & palvelut

      Mediat & palvelut

    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Kumppanuudet ja sponsorointi
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kotisivut yritykselle
      • Mainonnan mittaaminen ja tuloksellisuus
      • Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
      • Mainos- ja digitoimistoille
      • Sisältömarkkinointi
  • Suunnittelijan työkalut

      Suunnittelijan työkalut

    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
    • Mediatiedot
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Ajankohtaista tuotetietoa
  • Osta mainontaa

      Osta mainontaa

    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Tarjouspyyntö
    • Foppa - joustavat maksuratkaisut
  • Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista

Koronakriisi muuttaa suomalaisten ajankäyttöä

Koronakriisi koettelee nyt yksilöitä, yrityksiä ja yhteiskuntaa. Tänä poikkeusaikana janoamme sekä ajantasaisia ja luotettavia uutisia että niiden vastapainoksi viihdettä.
TV-katselu
19.3.2020
Jaa:FacebookTwitterLinkedin

Kukaan ei tiedä, miten kauan koronakriisi kestää. On kuitenkin selvää, että kriisi vaikuttaa pitkään ja monin tavoin. Suomalaisten elämä on viime päivien aikana muuttunut valtavasti. Koulu- ja työrutiinit on suurelta osin korvattu etätöillä ja -opiskeluilla. Harjoittelemme uusia tapoja tehdä töitä, ja yritämme saada arjen uudet rutiinit sujumaan. Haaste on kaikille yhteinen. Tunteet ovat pinnassa ja huoli selviytymisestä niin terveyden kuin talouden kannalta on mielen päällä. Poikkeustilanne on kasvattanut samalla solidaarisuutta: me selviämme tästä! Tasavallan presidentti Sauli Niinistön sanat fyysisestä etäisyydestä ja henkisestä läheisyydestä kolahtivat itse kuhunkin. Nyt todella näemme käytännössä, mitä tämä tarkoittaa.

Tänä poikkeusaikana janoamme sekä ajantasaisia ja luotettavia uutisia että niiden vastapainoksi viihdettä.  Tarvitsemme tiedon lisäksi eskapismia. Harrastuksilta ja työmatkoilta vapautunut aika näkyy kasvavana mediankulutuksena. Suomen johtavana mediatalona koemme vastuumme ja roolimme pysyvästi muuttuneessa yhteiskunnassa tärkeämpänä kuin koskaan. Tehtävämme tällä hetkellä on auttaa jokaista suomalaista pärjäämään tässä hetkessä.

Roolimme talousvaikuttajana on niin ikään tärkeä, sillä talouden pyörien täytyy pyöriä kriisin aikana, jotta pärjäämme myös sen jälkeen. Tarjoamme markkinoijille erikoisetuja muun muassa televisiosta auttaaksemme heidät tämän poikkeuksellisen ajan yli.  Markkinoijat voivat luottaa siihen, että he saavat meiltä kilpailukykyisen tarjouksen. Rakennamme yhdessä monimediallisen tarjoomamme avulla juuri tähän hetkeen sopivimmat ratkaisut. Luova palvelumme auttaa sopivan viestikärjen luomisessa, ja mediamme tarjoavat niille jakelukanavan, joka tavoittaa oikean kohderyhmän.

Viihteen merkitys arkielämässä korostuu. Isot viihdeohjelmat tarjoavat sitä yhteenkuuluvuuden tunnetta, josta eristyksessä muista jäämme paitsi. Kaupallisen TV:n katseluminuutit kasvoivat edelliseen viikkoon verrattuna 8 prosenttia (viikko 11 vs. viikko 10, kr 25−54-vuotiaat) ja viikonlopun katseluminuutit jopa 20 prosenttia. Sanoman TV-kanavilla vastaava kasvu viikonloppuna oli huikeat 27 %.* 

Viihde kiinnostaa niin ikään Ruudussa, jossa AVOD-sisältöjen starttimäärät kasvoivat 10 prosenttia verrattuna edellisen viikon (vko 11) alkuun ja SVOD:issa 24 prosenttia. Erityisesti elokuvat ovat kiinnostaneet - niiden katselu kasvoi samana vertailujaksona jopa 78 prosenttia (AVOD +SVOD). Viikon katsotuin ohjelma Ruudussa oli odotetusti viime vuoden suosikkireality Temptation Island Suomi 152 000 jaksostartilla.**

Kansalaisten tiedonjano näkyy merkittävänä käytön kasvuna IS.fi:ssä ja HS.fi:ssä. Edelliseen vuoteen verrattuna kasvua on ollut käynneissä keskimäärin 71 % ja sivunäytöissä 65 %. Kävijöitä on kiinnostanut koronauutisoinnin lisäksi erityisesti viihde- ja teemasisällöt.

Hesari vastasi nopeasti suomalaisten tarpeeseen pitämällä koronauutisoinnin kaikille avoimena ja ilmaisena. Esimerkiksi HS:n sovelluksissa vieraillaan nyt jopa kaksi kertaa niin paljon kuin normaalisti. 

*Lähde: Finnpanel Oy, tv-mittaritutkimus, kr 25-54. Viikko 11 2020 (huom. luvut vielä alustavia) vs vko 10 2020

**Lähde: Sanoman TAT-analytics

Vinkkejä ja sisältöä markkinoijalle kriisin aikana

Tagit

Uutismedia TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • HS Koulutusliite ja Aamulehden Opinnot ja Ura -teema tavoittavat opiskelijat ja heidän vanhempansa

    Hesarin Koulutusliite ilmestyy 26.1.2024 ja Aamulehden Opinnot & Ura -teema 30.1.2024. Koulutukseen ja uravalintoihin liittyviä asioita käsitellään näissä liitteissä monipuolisesti ja kiinnostavista näkökulmista.

    Tagit

    Printtiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2023
    Lue lisää
  • Sanoman uutis- ja aikakausmediat tavoittavat 91% suomalaisista

    Ilta-Sanomat jatkaa Suomen suurimpana uutismediana, alueellisilla medioilla on vahva asema markkina-alueillaan ja aikakausmedioissa lukijamäärien kasvua myös printissä.

    Tagit

    Printtiratkaisut Aikakausmedia Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2023
    Lue lisää
  • Valtakunnallista ja alueellista vaikuttavuutta – Helsingin Sanomien, Aamulehden ja Satakunnan Kansan etusivut 2024 ovat nyt varattavissa

    Monikanavainen etusivu on ohittamaton mainospaikka. Etusivulla synnytät puheenaiheita ja saat aikaan toimintaa.

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    22.9.2023
    Lue lisää
  • Helsingin Sanomien sisältökattaus uudistuu

    HS panostaa painetun lehden kehittämiseen ja tuo runsaampaa sisältöä ja lisää visuaalisuutta viikonloppuun. Arkipäivien lehdissä painottuvat enemmän uutiset.

    Tagit

    Printtiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
    Julkaistu
    21.9.2023
    Lue lisää
  • Selviytyjät Suomi rikkoi merkittävän ennätyksen Ruudussa – palvelun kaikkien aikojen katsotuin yksittäinen ohjelma

    Nelosella ja Ruudussa sunnuntaisin nähtävän Selviytyjät Suomen käynnissä oleva seitsemäs tuotantokausi on noussut todelliseksi suoratoistohitiksi. Kauden avausjakso on Ruutu-palvelun katsotuin yksittäinen ohjelma.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    20.9.2023
    Lue lisää
  • Fundun HS etusivu toi huikean piikin Google-hakuihin ja sivustoliikenteeseen

    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Elokuun valinta on Fundun visuaalisesti pelkistetty HS etusivu.

    Tagit

    Printtiratkaisut Kuukauden kamppis Uutismedia
    Julkaistu
    15.9.2023
    Lue lisää
  • Amazing Race Suomen odotettu kausi alkaa lauantaina 30.9. Nelosella ja Ruudussa

    Kaikkien aikojen suurin seikkailuohjelma Amazing Race on rantautunut viimein Suomeen! Ohjelma on nostanut esiin myös huolen matkailun aiheuttamista päästöistä ilmastolle. Tutustu tietopakettiin lentojen ympäristövaikutuksista.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    14.9.2023
    Lue lisää
  • Sanoma ostaa Länsi-Suomi- ja Raumalainen-lehdet – tavoitteena kasvu Satakunnassa ja kestävä digiajan alueellinen uutismedia

    Kauppa vahvistaa Sanoman alueellisen uutismedian tavoittavuutta ja asiakaskantaa Satakunnan alueella.

    Tagit

    Uutismedia
    Julkaistu
    30.8.2023
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu - loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Muistatko vielä ajan, jolloin uuden vuoden jälkeiset tammialet olivat tarjoushaukan vuosittainen kultakausi? Ne ajat ovat takanapäin, sillä loppuvuodesta on tullut kuin varkain vuoden tärkein ostosralli – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti myyntisesonki.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    25.8.2023
    Lue lisää
    Black Friday ja joulusesonki on lahjaostosten aikaa
  • Ivalo ja muut Elisa Viihteen uudet laatudraamat 1.10. alkaen ensiesityksessä vain Ruudussa

    Tarjonta mainostajille kehittyy merkittävästi, kun Elisa Viihteen sisällöt tuovat Ruutuun ja myöhemmin myös tv-kanaville uusia yleisöjä ja kohdennusmahdollisuuksia.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    22.8.2023
    Lue lisää
  • Kesän katsotuimmat maksullisten suoratoistopalvelujen ohjelmat löytyvät Ruutu-palvelusta

    Ruudun katselu on vahvassa kasvussa. Neljä kesäkuun viidestä katsotuimmasta maksullisesta ohjelmasta kuuluu Ruudun ohjelmistoon.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    21.8.2023
    Lue lisää
  • Sanoma tv:n huikea syksy starttaa

    Selviytyjät, Vain elämää, Petolliset, Amazing Race…Anna brändisi loistaa syksyn ilmiöohjelmien parissa.

    Tagit

    TV & video
    Julkaistu
    21.8.2023
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    010 80 80 85

    Arkisin klo 8-16

    Uudet mainostajat
    010 321 9400
    Arkisin klo 9-15

    0,0835 €/puhelu + 0,1669 €/min, sis. alv 24 %

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Evästekäytännöt
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2023 Sanoma Media Finland