Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Sanomista juuri nyt

Uutismedian etusivu on voittajan valinta – Helsingin Sanomien, Aamulehden ja Satakunnan Kansan etusivut 2026 ovat nyt varattavissa

Monikanavainen etusivu on ohittamaton mainospaikka. Etusivulla synnytät puheenaiheita ja saat aikaan toimintaa.

22.9.2025
Jaa:FacebookXLinkedin

Monikanavainen etusivu on tutkitusti tehokas! Etusivulla viestisi saa arvoisensa huomion luotettavassa mediaympäristössä.

Monikanavaiset etusivut tarjoavat valtakunnallista ja alueellista vaikuttavuutta luotettavien uutismedioiden näköalapaikoilla. Parhaimmillaan tavoitat jopa 1,5 miljoonaa kuluttajaa yhdessä päivässä. Etusivujen digiformaatti tarjoaa mahdollisuuden myös liikkuvaan kuvaan. 

Miksi uutismedian etusivu?

  • Monikanavainen etusivu pysäyttää lukijan kaikissa kanavissa. Huomioarvo on jopa yli 90 %.
  • Monikanavainen etusivu lisää tutkitusti vaikuttavuutta.
  • Etusivun mainonta herättää keskustelua. Sitä ostetaan, mistä puhutaan.
     
Varmista 2026 etusivusi ja tee varaus viimeistään 31.10.2025

Toimita ennakkovaraus sähköpostitse omalle Sanoman yhteyshenkilöllesi tai osoitteeseen yrityspalvelu@sanoma.fi viimeistään perjantaina 31.10.2025.  

Ennakkovarauksesta tulee ilmetä seuraavat tiedot:​

  • Media/Mediat (Helsingin Sanomat, Aamulehti, Satakunnnan Kansa Länsi-Suomi)​

  • Mainostajan ja/tai mediatoimiston tiedot: yrityksen nimi, yhteyshenkilö ja sähköpostiosoite ​

  • Toiveet julkaisupäivistä​

  • Vaihtoehtoiset muut julkaisupäivätoiveet prioriteettijärjestyksessä . Jos toivomallesi päivälle on useita toiveita, voimme varmistaa julkaisun toiselle ajankohdalle. Tällä ei ole vaikutusta ensisijaisen toiveen toteutumiseen. ​

  • Perustelut varaustoiveelle: tuotelanseeraus, avajaiset, vuosipäivä tms. ​

Ennakkovarauksia käsitellään toiveina ja vahvistetaan viimeistään viikolla 46.

Maksimoi valtakunnallinen tavoittavuus ja hyödynnä jopa 15 % lisäalennus! 

Kun varaat Helsingin Sanomien etusivun lisäksi:

  • Aamulehden TAI Satakunnan Kansa Länsi-Suomen  etusivun, saat 10 % alennuksen.

  • Aamulehden ja Satakunnan Kansa Länsi-Suomen etusivut, saat 15 % alennuksen.*

*Alennus lasketaan lisäalennuksena Aamulehden ja / tai Satakunnan Kansa Länsi-Suomen bruttohinnoista. Hintaan voidaan lisäksi soveltaa vuosisopimusalennusta sekä mediatoimisto- tai suora-asiakasalennusta.

Katso miten asiakkaamme ovat hyödyntäneet menestyksellisesti etusivun voimaa

  • Voi näitä Elon päiviä − Kian satiirinen kampanja tarttui ajankohtaiseen ilmiöön

    Julkaistu
    17.4.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Kian HS etusivu herätti keskustelua.
    Lue asiakastarina
  • Ikoniset kesäjuomat säväyttivät Helsingin Sanomien etusivulla

    Julkaistu
    26.8.2024
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka herättää huomiota, erottuu muusta mainonnasta, jättää muistijäljen ja joka on saanut aikaan sanomista. Kesän kamppiksen palkinnon jakavat kaksi ikonista kesäjuomaa ja niiden nokkelat mainokset: Hartwallin Original Long Drink ja Sinebrychoffin Karhu-olut.
    Lue asiakastarina
  • HS etusivu toi satojen prosenttien nousun Siili Solutionsin sivujen kävijämäärään

    Julkaistu
    24.6.2024
    Ison yleisön tavoittaminen on relevanttia myös B2B-markkinoinnissa, sanoo Siili Solutionsin Valtteri Taube.
    Lue asiakastarina
  • Power tavoittaa Helsingin Sanomilla tehokkaasti haluamansa kohderyhmän

    Julkaistu
    20.6.2024
    Tammiston myymälän avajaisviikon myynti rikkoi ennätyksiä.
    Lue asiakastarina
  • Helsingin Sanomien monikanavainen etusivu toi paljon liikennettä ja hyvää näkyvyyttä Auto Bassadonelle

    Julkaistu
    6.5.2024
    ”HS:n monikanavainen etusivu sopi hyvin tarpeisiimme.”
    Lue asiakastarina
  • Ikean pyörykkäkampanja toi ruuhkaa myymälöiden ravintoloihin

    Julkaistu
    23.4.2024
    Kampanjan huomioarvo ylitti reilusti toimialan keskiarvon Helsingin Sanomien digissä ja printissä.
    Lue asiakastarina
  • Finnairin 100-vuotiskampanja sai huikean huomioarvon

    Julkaistu
    2.1.2024
    Lähes kaikki Helsingin Sanomien painetun lehden lukijat muistivat nähneensä Finnairin kampanjan.
    Lue asiakastarina
  • DNA:n joulukampanjaa tähdittää vuoden kovin käärijä

    Julkaistu
    14.12.2023
    Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Marraskuun Kuukauden kamppis on innostunutta palautetta saanut DNA Apuri feat. Lahjakäärijä.
    Lue asiakastarina
  • Fundun HS etusivu toi huikean piikin Google-hakuihin ja sivustoliikenteeseen

    Julkaistu
    15.9.2023
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Elokuun valinta on Fundun visuaalisesti pelkistetty HS etusivu.
    Lue asiakastarina
  • Hesarin etusivu räjäytti potin – ”Markkinointi on elinehto kunnille”

    Julkaistu
    31.8.2023
    Siikaisten kunnan ilmoitus sai ennennäkemätöntä julkisuutta medioissa ympäri maan.
    Lue asiakastarina
  • Kingis kannustaa suurella sydämellä

    Julkaistu
    13.6.2023
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Toukokuun Kuukauden kamppis on Kingiksen Ole oma Kingis.
    Lue asiakastarina
  • Mehiläinen nostaa kampanjassaan arvostavasti esiin suurimman ammattiryhmänsä

    Julkaistu
    11.4.2023
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Maaliskuun Kuukauden kamppis on Mehiläisen Lähihoitajalla on elämä tehtävänä.
    Lue asiakastarina

    Lue lisää uutismedian etusivusta   Lue lisää Sanoman uutismediasta

    Tagit

    Tuotetietoa Uutismedia

    Sinua voisi kiinnostaa myös

    • Sanoman kesälehdissä tavoitat yhteensä lähes miljoona kesää suunnittelevaa kuluttajaa

      Kesälehdet ovat lukijoiden suosikkisisältöjä ja toimivat tärkeimpinä inspiraation ja tiedon lähteinä kesän suunnitelmiin. Mainokset kuuluvat oleellisena osana sisältöön ja tarjoavat vinkkejä loman suunnitteluun.

      Tagit

      Tuotetietoa Uutismedia
      Julkaistu
      11.11.2025
      Lue lisää
    • HS Koulutusliite ja Aamulehden Opinnot ja Ura -teema tavoittavat opiskelijat ja heidän vanhempansa

      HS Koulutusliite ilmestyy 23.1.2026 ja Aamulehden Opinnot & Ura -teema 27.1.2026. Koulutukseen ja uravalintoihin liittyviä asioita käsitellään näissä liitteissä monipuolisesti ja kiinnostavista näkökulmista.

      Tagit

      Printtiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
      Julkaistu
      22.9.2025
      Lue lisää
    • Uutis- ja aikakausmediamme tavoittaa nyt 90 % suomalaisista – ”Näiden lukujen perusteella olemme onnistuneet tarjoamaan merkityksellistä sisältöä lukijoidemme moninaisiin tarpeisiin”

      Ilta-Sanomat jatkaa Suomen suurimpana uutismediana. Aikakausmedioiden lukijamäärät kasvavat myös printissä ja näköislehtiä luetaan yhä enemmän. Alueidensa tavoittavimmissa medioissa panostetaan paikallisuuteen ja Lasten uutisissa ilahdutaan suosiosta nuoremmassa kohderyhmässä.

      Tagit

      Aikakausmedia Uutismedia
      Julkaistu
      22.9.2025
      Lue lisää
    • Poliittisen ja yhteiskunnallisen mainonnan sääntely tiukentuu

      Seuraamme sääntelyn kehitystä ja välitämme ajantasaista tietoa mainostaja-asiakkaille. Kehitämme tuotteitamme jatkuvasti niin, että meillä on laaja mainonnan tarjooma kaikille yhteiskunnallisille ja poliittisille mainostajille myös jatkossa.

      Tagit

      Digiratkaisut Tuotetietoa Uutismedia
      Julkaistu
      19.9.2025
      Lue lisää
    • Mikä ihmisiä oikeasti kiinnostaa? Näin teet kunnastasi puheenaiheen

      Kuntamarkkinoija, mitä jos sloganien sijaan nostaisit esiin kuntasi persoonan? Natiivimainonnalla kerrot oikeista asioista syvällisesti, yllättävästi ja viihdyttävästi, kirjoittaa Sanoma Content Studion luova tuottaja Tiina Saari.

      Tagit

      Aikakausmedia Näkemyksiä Natiivimainonta Omakynä Uutismedia
      Julkaistu
      11.8.2025
      Lue lisää
    • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

      Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

      Tagit

      Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
      Julkaistu
      14.7.2025
      Lue lisää
    • Suomalaisten luottamus ja kiinnostus uutisiin on edelleen maailman kärkeä

      Suomalaisista 75 prosenttia kertoo luottavansa useimpiin seuraamiinsa uutisiin ja 67 prosenttia uskoo, että useimpiin uutisiin voi luottaa, selviää Oxfordin yliopiston Reuters-instituutin Digital News Report 2025 -kyselytutkimuksesta.

      Tagit

      Tutkittua Uutismedia
      Julkaistu
      17.6.2025
      Lue lisää
    • Sanoman instream-videotuotteistus uudistui!

      Tavoita asiakkaasi laadukkaiden tv-ohjelmien, leffojen ja uutismedioiden videosisältöjen parista.

      Tagit

      Digiratkaisut Tuotetietoa TV & video Uutismedia
      Julkaistu
      6.6.2025
      Lue lisää
    • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

      Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

      Tagit

      Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
      Julkaistu
      2.6.2025
      Lue lisää
    • Viihteellinen sisältöstrategia ja live shopping ovat menestystekijöitä verkkokaupoille − K-Citymarket kasvatti verkkomyyntiä live shoppingilla jopa 80 %

      Verkkokaupan menestyksen tärkeimmiksi tekijöiksi ovat nousseet erottuvat sisältöstrategiat ja asiakaslähtöinen viestintä. Euroopassa suosituiksi tulleet trendit, kuten viihteellinen sisältöstrategia ja live shopping, ovat saaneet jalansijaa myös Suomessa – ja tulokset puhuvat puolestaan.

      Tagit

      Digiratkaisut Natiivimainonta Uutismedia
      Julkaistu
      15.5.2025
      Lue lisää
    • Uusi Aamulehti Viikko tarjoaa tuoreimmat ja tärkeimmät

      Aamulehti Viikko kerran viikossa ilmestyvä painettu lehti, joka tarjoaa sekä viikon tärkeimpiä uutisia että tuoreimpia lukujuttuja, joita ei ole vielä muualla julkaistu.

      Tagit

      Tuotetietoa Uutismedia
      Julkaistu
      9.5.2025
      Lue lisää
    • Tuloksellista mainontaa luotettavassa ympäristössä

      Uutismedia tarjoaa mainostajille luotettavuutta ja turvallisuutta vaihtoehtona sosiaaliselle medialle, kirjoittaa Team Lead, Digital Sales Minna Kruhse.

      Tagit

      Digiratkaisut Omakynä Uutismedia Vastuullisuus
      Julkaistu
      7.5.2025
      Lue lisää
      Sanoma

      Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

      Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

      Closure

      • Etusivu
      • Ajankohtaista
      • Alueellinen mainonta
      • Asiakastarinat
      • Mediat ja palvelut
      • Tietopankki
      • Suunnittelijan työkalut
      • Osta mainontaa
      • Yhteystiedot
      • Ota yhteyttä

      Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
      Arkisin klo 8-16

      yrityspalvelu@sanoma.fi

      010 80 80 85

      Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

      • Facebook
      • Linkedin

      Footer menu

      • Tietosuoja
      • Responsible Disclosure Statement

      ©2025 Sanoma Media Finland