Helsingin Sanomien monikanavainen etusivu toi paljon liikennettä ja hyvää näkyvyyttä Auto Bassadonelle
Brändiuudistuksen tehneellä Auto Bassadonella oli tärkeä viesti kerrottavana: Autoverkkokauppa.fi on muuttanut nimensä Auto Bassadoneksi ja tarjonta on laajentunut.
”Bassadone on johtava yksityinen maahantuoja Suomessa, markkinaosuudella mitattu Suomen kolmanneksi suurin. Autoverkkokauppa.fi nimeä ei yhdistetty 120-vuotiseen perheyritykseemme mitenkään ja nyt oli luonteva aika ottaa Bassadonen nimi käyttöön myös vähittäismyynnissä. Aikaisemmin edustimme paria-kolmea merkkiä, ja nyt merkkejä on jo 16. Tavoitteenamme on luoda laadukkaampaa mielikuvaa ja olla ajassa kiinni – ja tarjota asiakkaille mahdollisuus myös verkko-ostamiseen ensimmäisenä Suomessa”, kertoo Bassadone Automotive Nordic Oy:n eCommerce & Digital Specialist Tien Le.
”HS:n monikanavainen etusivu sopi hyvin tarpeisiimme. Meillä oli tarve viestiä laajalle yleisölle. Liikennettä sivuillemme tuli hyvin ja myös konversioita, vaikka tässä kampanjassa ne eivät olleet pääasia.”
Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan kampanjan huomioarvo ylitti autotoimialan keskiarvon.
Mainontaa pidettiin informatiivisena ja erottuvana, ja mainonnan pääviesti nimenmuutoksesta huomattiin hyvin. Mainonta aktivoi erityisesti niitä kuluttajia, jotka huomasivat kampanjan sekä printissä että digissä. Heistä viidesosa harkitsi asiointia verkkokaupassa tai myymälässä.
”Yhteistyö Sanoman kanssa on toiminut erittäin hyvin. Arvostan palveluhalukkuutta, asiat on saatu neuvoteltua erittäin helposti ja joustavasti. Saamme suosituksia ja raportit tulevat pyytämättä, kun kampanja päättyy”, Tien Le kiittää.
Olemme erittäin tyytyväisiä tuloksiin. Sanoman mediat tuovat paljon näyttökertoja ja laajaa näkyvyyttä, mikä on etenkin brändillisessä mainonnassa olennaista. Toki tunnettuutemme on vielä pientä, eikä voida odottaa, että yksi kampanja muuttaisi asiaa. Siihen suhteutettuna kampanja onnistui mielestäni erinomaisesti.
Kiinnostuitko?
Monikanavainen uutismedia tuo tehoa ja tuloksellisuutta mainontaan
Monikanavaisella ratkaisulla tavoitat koko mediaa lukevan yleisön siellä missä he median sisältöjä seuraavat.