Power tavoittaa Helsingin Sanomilla tehokkaasti haluamansa kohderyhmän
Elektroniikkaliike Power avasi Vantaan Tammiston uuden lippulaivamyymälänsä 5. kesäkuuta. Osa asiakkaista jonotti avajaistarjouksia jopa yön yli.
”Haluamme panostaa kivijalkamyymälöihin siksi, että myymme elektroniikkaa ja teknisiä laitteita, jotka kehittyvät nopeaa tahtia. Hankinnat ovat monesti pidempiaikaisia investointeja. Pesukonetta, televisiota tai tietokonetta ei päivitetä joka vuosi. Tämän vuoksi moni haluaa nähdä tuotteen ennen ostopäätöstä ja ehkä kokeilla erilaisia vaihtoehtoja. Meidän elämysmyymälämme tarjoavat tähän parhaat mahdolliset puitteet”, kertoo Power Finlandin markkinointipäällikkö Ville Laakso.
Netti on tärkeä osa ostoprosessia. Powerin varaa netistä – nouda myymälästä -tilaustapa on Laakson mukaan koko ajan suositumpi.
”Googlen tutkimuksen mukaan yhdeksän kymmenestä ihmisestä tekee taustatyötä netissä ostoprosessin aikana. Silti todella moni haluaa nähdä tuotteen livenä ja ostaa sen myymälästä. Mekään emme missään nimessä väheksy verkon roolia. Toimimme omnichannel-bisneksessä, joka tarkoittaa sitä, että yhdistämme verkkokaupan ja vahvan kivijalkamyymäläverkoston. Panostamme molempiin kanaviin pyrkien tarjoamaan kullekin ihmisille mieluisimman tavan tehdä hankintoja.”
Vahva näkyvyys Helsingin Sanomissa täytti tavoitteet
Myymälän avajaisten monikanavaisen kampanjan yhtenä tärkeänä elementtinä oli mainonta Helsingin Sanomissa. Lehdessä julkaistiin avajaisviikon aikana liite ja monikanavaista mainontaa: kaksi etusivua, aukeamia ja kokosivu. Vahvaa printtinäkyvyyttä täydensi digimainonta Sanoman verkostossa.
”Syy on yksinkertaisesti se, että tavoitamme Hesarin kautta parhaiten tietyn kohderyhmän. Pystyimme välittämään printissä tehokkaasti avajaisiin liittyvää tärkeätä markkinointiviestiä: tuotetta ja hintaa.”
Monikanavaisessa kampanjassa jokaisella markkinointikanavalla oli oma roolinsa.
”Kaikki kanavat toimivat todella hyvin. Avajaisiin liittyvä markkinointiviestintä oli neljävaiheinen, ja jokaiseen viestiin oli mietitty omat kanavat, tavoitteet ja kohderyhmät. Saavutimme tavoitteemme kaikissa vaiheissa ja kanavissa.”
Kampanjakokonaisuuteen kuului tv-, radio- printti- ja digimainontaa, sosiaalinen media, vaikuttajayhteistyötä ja ulkomainontaa.
Enemmän kävijöitä kuin Tikkurila-festivaaleilla
Avajaispäivänä uudessa myymälässä kävi yli 14 000 ihmistä, ja päivän myynti oli 3 miljoonaa euroa. Avajaisviikon myynti keskiviikosta sunnuntaihin oli yli 5 miljoonaa euroa, ja asiakkaita kävi noin 40 000.
Laakso kertoo miettineensä, milloin Vantaalla viimeksi järjestettiin 40 000 kävijää kerännyt tapahtuma.
”Viime kesän Tikkurila-festareilla kävi uutisen mukaan 30 000 ihmistä. Olemme totta kai todella tyytyväisiä avajaisviikon koviin lukuihin.”
Ville Laakso kiittää hyvin toimivaa yhteistyötä Sanoman kanssa.
”Meidän toiveemme on saatu onnistumaan välillä lyhyelläkin varoajalla.”
Tavoitamme Hesarin kautta parhaiten tietyn kohderyhmän. Pystyimme välittämään printissä tehokkaasti avajaisiin liittyvää tärkeätä markkinointiviestiä: tuotetta ja hintaa.
Kiinnostuitko?
Monikanavainen uutismedia tuo tehoa ja tuloksellisuutta mainontaan
Monikanavaisella ratkaisulla tavoitat koko mediaa lukevan yleisön siellä missä he median sisältöjä seuraavat.
Lue lisää uutismedian ilmoitusliitteistä