Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

15-vuotiaalla Radio Rockilla on vahva side kuulijoihinsa

Tänä vuonna tulee kuluneeksi 15 vuotta, kun Sanoma käynnisti radiotoimintansa. Kanavakokonaisuus on kasvanut ja elänyt vuosien varrella, mutta yksi tukijalka on ja pysyy vakaasti paikallaan.
Rockfest2022 artikkelikuva
12.8.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Radio Rock käynnisti lähetyksensä vuonna 2007 1. tammikuuta heti puoliltaöin kajauttamalla eetteriin Metallican Master of Puppetsin. Mikään ei ollut ennallaan tämän jälkeen suomalaisessa radiokentässä.

Alusta alkaen Radio Rock tavoitti kuulijat suomalaiseen makuun istuvalla raskaalla musiikilla sekä vahvalla asenteella. Kanava on nostanut esille uusia kotimaisia ja ulkomaisia rockbändejä toimien rock-kulttuurin ylläpitäjänä Suomessa.

Sidettä kuulijoihin on vahvistettu vuosien saatossa myös erinäisin tempauksin. Radio Rock on todellakin tullut kansan keskuuteen. Yleisötempauksista mieleenpainuvimpia ovat varmasti olleet Radio Rock -risteilyt, naku-uinnit ja alastonjuoksut. Lisäksi kuulijoita on kohdattu vuosien varrella sadoilla keikoilla ja festareilla.

Kanavan kuulijakunta on alusta asti ollut miespainotteinen, mutta se tavoittaa myös merkittävän määrän naiskuulijoita, joita Radio Rockilla on Sanoman kanavista toiseksi eniten. Rock-musiikki ei ole Suomessa vain miehinen linnake.

Syitä juhlaan on tänä vuonna siis riittänyt. Radio Rockin juhlavuosi on tähän mennessä pitänyt sisällään liudan Radio Rock Live -keikkoja, jotka ovat yksinoikeudella vain Radio Rockilta kuultavia livekeikkoja. Suomen kärkipään rockyhtyeet Apulannasta Kotiteollisuuteen ovat käyneet soittamassa oman settinsä ja lisää on vielä vuoden aikana luvassa.

Kuulijat on huomioitu myös juhlavuodessa ja Radio Rock onkin soittanut kuulijoiden listaamia kautta aikain kovimpia rock-biisejä lauantaisin klo 17–19 omassa ohjelmassaan. Lisäksi on kerätty kuulijoiden hykerryttävimpiä muistoja vuosien varrelta.

Rockin kävelevä tietosanakirja Klaus Flaming on koostanut jokaisen rock-diggarin mieleen olevaa musavisaa Rockin Ensyklopediaa myös koko juhlavuoden. Viikkovisat on koostettu kuunneltavaksi Suplaan aina kunkin viikon jälkeen. Visailemaan pääset täältä: https://www.supla.fi/ohjelmat/rockin-ensyklopedia.

Kesän festareilla päästiin kuulemaan niin Iron Maidenia kuin Sliknotiakin. Radio Rock tarjosi Rockfesteillä ainutlaatuisen mahdollisuuden katsoa keikkoja saunasta käsin ja nauttia samalla Radio Rockin oman juomaperheen tuotteista. Juhlavuodelle lanseerattiin niin uusi Radio Rock -olut kuin myös täysin uusina tuotteina oma lonkero ja hard seltzer.

Radio Rockin juhlat eivät todellakaan ole vielä ohi, sillä loppuvuosi pitää sisällään vielä lisää yllätyksiä.

Kanavan vuosiin on mahtunut siis paljon hienoja tapahtumia ja tekijöitä, mutta ennen kaikkea upeita kuulijoita, joiden kanssa on muodostunut vahva side. Radio Rockin ympärille on kasvanut todella vahva yhteisö, joka elää ja hengittää rock-musiikkia.

Tämä yhteisöllisyys on vahviten aistittavissa Radio Rock -risteilyillä joiden osalta jatkoa on luvassa 10.9. –11.9. seilattavalla synttäriristeilyllä, jonka esiintyjinä toimivat Amorphis, Battle Beast, Herra Ylppö ja Los Bastardos Finlandeses. Lisätietoja löydät täältä: www.radiorockristeily.fi.

Paljon onnea 15-vuotias Radio Rock!

Radio Rock

Radio Rock puhuttelee kuulijoitaan rock-kulttuurin aihepiirien lisäksi miehisillä, ajankohtaisilla ja yhteiskunnallisilla aiheilla. Aiheisiin pureudutaan usein kantaaottavasti tai vähintään ajatuksia herättävästi.

Radio Rock on suvereeni miesten ykköskanava ydinkohderyhmissään miehet 25–44 ja 25–54 vuotta. Tällä kanavalla kasvatat mainonnan tuloksia kuin tiukalla heitolla moukarihäkistä.

Radio Rockin mediatiedot

Sanoman radio
 

Rockfest sauna

Kuvat Rockfestista on ottanut Niki Suokkio

Tagit

Audio & radio Tapahtumat

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma tutki: Kolmannes suomalaisista aloittaa jouluvalmistelut jo marraskuussa

    Radio on vahva joulumedia, ja mainonnasta saadaan hyviä vinkkejä jouluhankintoihin.

    Tagit

    Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    28.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Brändin kehitys vaatii pitkäjänteisyyttä, mainontaa ja budjettia

    Brändimainontaa vai taktista – tuo mainostajan ikuinen kysymys. Moni mainostaja valitsee taktisen kampanjan konkreettisten tulosten toivossa. Brändin tunnettuus on kuitenkin kaiken perusta ja kasvun edellytys.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Sponsorointi Tapahtumat TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Yli puolet suomalaisista käyttää kesäaikaan rahaa spontaanimmin kuin muina vuodenaikoina

    Radio on ylivoimainen kesämedia! Neljännes suomalaisista lisää radion kuuntelua kesällä, Audion kesä 2025 -tutkimus kertoo.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

    Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Näin rakennat railakkaan radiospotin – mainonnan tuottajan kootut vinkit

    Tässä artikkelissa kokenut mainostuottaja jakaa vinkkejään railakkaan ja toimivan radiospotin luontiin.

    Tagit

    Audio & radio Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
    Julkaistu
    1.4.2025
    Lue lisää
  • Radiokanavien alabrändit tekevät kokonaisuudesta enemmän kuin osiensa summan

    Suplaan on rakennettu kymmenen uutta nettiradiota tuttujen kanavabrändien alle, mikä tuo Sanoman audioverkostolle lisää tavoittavuutta.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut
    Julkaistu
    23.1.2025
    Lue lisää
  • Lisää tehoa kampanjointiin Jouluradiosta

    Aidon ja alkuperäisen Jouluradion 21. kausi käynnistyi 1. marraskuuta. Jouluradio on nyt ostavissa mainostajille ensimmäistä kertaa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.11.2024
    Lue lisää
  • Ainutlaatuinen aamuohjelma aloitti Loopilla, yhdistää radion ja live-podcastin

    Ohjelman juontajina toimii superkaksikko Mia ”Millu” Haataja ja Karoliina Tuominen. Suoran arkiaamun radiolähetyksen jälkeen ohjelma jatkuu Suplassa live-podcastissa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
  • Liiga käynnistyy – Classic Hits on mukana!

    Liigakausi starttaa 10.9. ja viime kauden tapaan Classic Hits selostaa kaikki Helsingin IFK:n ja Turun Palloseuran ottelut paikallisilla taajuuksillaan ja tietysti myös Suplassa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland