Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Effie 2022 -finaaliin 22 markkinointityötä

Effie Awards Finland 2022 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 20 markkinointityötä, joista seitsemän työtä on ehdolla useammassa kategoriassa.
Effie somejako.jpg
16.12.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

"Vuosi 2022 on ollut väkevä Effie-vuosi: saimme ennätysmäärän entryjä ja töiden taso oli erittäin vakuuttavaa. Vaikka olemme eläneet useamman poikkeuksellisen ja turbulentin vuoden, niin se on kirittänyt useamman brändin ja markkinoijan rohkeisiin ja tuloksellisiin töihin – se oli selkeästi nähtävissä tämän vuoden shortlistalle yltäneistä töistä. Oli ilo huomata, mitä arvontuottoa, vaikuttavuutta ja tuloksia nämä markkinoinnin työt ja teot ovat saaneet aikaiseksi. Ne alleviivaavat brändin liiketoiminnallisen arvon ja tärkeyden bisnekselle", kommentoi tämän vuoden päätuomari ja Villivision toimitusjohtaja Anna Lehtisalo.

Effie Awards -kilpailussa etsitään hyvin suunniteltuja, luovia ja tuloksellisia markkinointikampanjoita. Keskeisiä kriteereitä ovat tulosten lisäksi strateginen oivallus, kampanjan haasteellisuus, ideoiden toimivuus ja mitattavuus. Viimeisellä arviointikierroksella tuomaristo antaa pisteet myös luoville elementeille.

Päätuomari Anna Lehtisalon lisäksi Effie Awards Finlandin tuomaristossa on 40 liikkeenjohdon, markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kokenutta ammattilaista, jotka edustavat asiakkaita, toimistoja, korkeakouluja ja mediaa.

Tämän vuoden voittajat palkitaan 9.2.2023 järjestettävässä Effie Finland -gaalassa. Finalistien joukosta parhaat palkitaan Bronze, Silver ja Gold Effie -palkinnoilla. Koko kilpailun paras kampanja saa arvostetun Grand Effie -palkinnon.

Vuoden 2022 Effie Awards Finland -shortlistalle nousseet työt ovat:

Erikoissarja

Ajankohtainen markkinointiteko

Neste CO2 Friendly Driving - Driving behaviour change from day one.
Neste Oyj & hasan & partners, Traficom, Ajotunti.fi, VTT

Brändätyt sisällöt

Porisuhde
Porin kaupunki & Staart Oy, Koju Film Company Oy, ALL CAPS Oy, Ohjelmakauppa Oy

Daavid vs. Goljat

Oda – Euroopan menestyksekkäin ruoan verkkokaupan lanseeraus
Oda & Reaktor Innovations Oy, Toinen PHD, Bryan Saragosa, Lucy Loves Stories

Kohderyhmä

Sukupolvikokemuksilla kohderyhmän suosioon
Terveystalo Oyj & TBWA Helsinki, NØRR3

Remix22 (feat. Isac Elliot)
Sinebrychoff & Reaktor Creative, Initiative, Koski Syväri, Universal Music (Finland), Makia Creative, Mellakka Events

Morjensta pörssiin! Miten Puuilon rempseällä listautumiskampanjalla saatiin osakkaiksi ennätysmäärä piensijoittajia sitten vuoden 1999 teknobuumin.
Puuilo & Miltton, Bauer Media, Group M (Finland), Nöjd Agency

#SafeSpaceAutoon – Henkiä pelastava asennemuutos nuorten liikennekäyttäytymiseen
Liikenneturva & Oy SEK Ab, Oy Dagmar Ab

Renessanssi

Voimaa oman tiensä kulkijoille.
Fazer Leipomot Oy & IVALO Creative Agency, Dagmar, Drum

Nahkatakkisten taksikuskien tuotteesta nuorten huulille – Klassikkobrändin uusi tuleminen
Cloetta Suomi & hasan & partners, Toinen PHD

Strateginen markkinointi

Terveen suun puolesta läpi elämän
Mehiläinen Oy & Bob the Robot Oy, OMD Finland Oy, Dagmar

Näin myydään autoja näyttämättä autoja
Saka Finland & Avidly Oyj, Grillifilms, Nöjd, Flc, Miracle Sound Oy

Miten Tupla sytytti uudelleen seikkailun nälän suomalaisissa
Cloetta Suomi & hasan & partners, Toinen PHD

Yrityskuva

From Fiction to Reality - How inclusive job ads were used to build a responsible Nordic ICT brand
TietoEVRY & TBWA Helsinki

Non-Profit

Näin Suomi valjasti tunteet pandemiasta toipumisen tueksi
Valtioneuvoston kanslia, Suomi toimii -viestintähanke & hasan & partners, Into-Digital Oy, TAPAUS Oy, El Camino Helsinki

#SafeSpaceAutoon – Henkiä pelastava asennemuutos nuorten liikennekäyttäytymiseen
Liikenneturva & Oy SEK Ab, Oy Dagmar Ab

Vaikuttajamarkkinointi

Teemu Pukki Dream Team
Lantmännen Cerealia Oy & Ryhmä Creative Agency Oy, Toinen PHD, Wörksite Oy

Remix22 (feat. Isac Elliot)
Sinebrychoff & Reaktor Creative, Initiative, Koski Syväri, Universal Music (Finland), Makia Creative, Mellakka Events

Sosiaalinen media

Porisuhde
Porin kaupunki & Staart Oy, Koju Film Company Oy, ALL CAPS Oy, Ohjelmakauppa Oy

Kauppa & kuluttaja

Brändiratkaisu

Oda – Euroopan menestyksekkäin ruoan verkkokaupan lanseeraus
Oda & Reaktor Innovations Oy, Toinen PHD, Bryan Saragosa, Lucy Loves Stories

Uusi tuote tai palvelu

Kotipizza – Poronkäristys
Kotipizza & N2 Creative Oy, Hearts and Science Finland, Grillifilms, Mellakka Helsinki, Miracle Sound Oy

Oda – Euroopan menestyksekkäin ruoan verkkokaupan lanseeraus
Oda & Reaktor Innovations Oy, Toinen PHD, Bryan Saragosa, Lucy Loves Stories

Media

Mediaidea

Yhtä halpa kuin halvin
SOK & Make it Simple, Otto Production

Voimaa oman tiensä kulkijoille.
Fazer Leipomot Oy & IVALO Creative Agency, Dagmar, Drum

Mediateho

Remix22 (feat. Isac Elliot)
Sinebrychoff & Reaktor Creative, Initiative, Koski Syväri, Universal Music (Finland), Makia Creative, Mellakka Events

Positiivinen muutos

Sosiaalinen vastuu – Brändit

Kuinka yhden K-Market-kauppiaan puuttuminen kiusaamiseen sai aikaiseksi ilmiön ja lähes 800 kaupan toimintamallin.
Kesko Oyj, K-Market & Wörks Oy, Dagmar, Cocoa Media Productions Oy, Result Entertainment

Voimaa oman tiensä kulkijoille.
Fazer Leipomot Oy & IVALO Creative Agency, Dagmar, Drum

Tuotteet & palvelut

Autoilu & Moottoriala

The Polestar experience
Polestar Automotive Finland Oy & dentsu Finland Oy, Tuotanto- ja työntekoyhtiö Pågå Oy, Helena Riihitupa Oy

Elintarvikkeet

Voimaa oman tiensä kulkijoille.
Fazer Leipomot Oy & IVALO Creative Agency, Dagmar, Drum

Uusi brändi-identiteetti ja design system rakensivat menestyksen myymälässä.
Kesko Oyj & Oy SEK Ab

Howdy! Amerikan herkku, joka valloitti koko Suomen.
Valio Oy & Oy SEK Ab, Oy Dagmar Ab, Cocoa Media Productions Oy

Finanssipalvelut

Morjensta pörssiin! Miten rempseällä listautumiskampanjalla Puuilon osakkeesta tehtiin himottu kansanosake.
Puuilo & Miltton, Bauer Media, Group M (Finland), Nöjd Agency

Julkis- ja kunnallishallinto

Porisuhde
Porin kaupunki & Staart Oy, Koju Film Company Oy, ALL CAPS Oy, Ohjelmakauppa Oy

JHL - Kyllä joku hoitaa
Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL & Nord DDB Helsinki, OMD Finland Oy, Lucy Loves

Terveysala

Sukupolvikokemuksilla kohderyhmän suosioon
Terveystalo Oyj & TBWA Helsinki, NØRR3

Effie Awards -kilpailusta

Effie on maailman laajin ja arvostetuin markkinointiviestinnän tehokkuutta mittaava kilpailu. Sen omistaa Effie Worldwide Inc. Kilpailun perusti New York American Marketing Association (NYAMA) vuonna 1968. Effie on rekisteröity tavaramerkki.

Effie-kilpailua järjestetään yli 50 maassa. Suomessa kilpailun järjestää Marketing Finland. Tänäkin vuonna kilpailun pääyhteistyökumppanina on Sanoma Media Finland.

Lue näkemyksiä Effie-kilpailusta: 

Effie Awards Finland

Tagit

Effie

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden tuloksellisimmat markkinointiteot

    Vuoden 2025 Effie Awards Finland -kilpailun tuomaristossa on yhteensä 38 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Annika Payn KONEelta. Kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallakin kierroksella on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    27.10.2025
    Lue lisää
  • Tuloksellista luovuutta ja kestävää brändin rakennusta

    Brändi on yrityksen tie asiakkaan sydämeen ja kannatteleva voima läpi muutosten. Siksi odotankin Effie-töiltä paitsi tuloksellisuutta ja luovuutta, myös aitoutta ja osoitusta kestävästä brändin rakentamisesta, kirjoittaa Effie Awards Finland 2025 -päätuomari Annika Payn.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2025
    Lue lisää
  • Effie-kilpailussa on kyse koko markkinointialan yhteisestä oppimishetkestä

    Kilpailut luovat yhteistä kulttuuria ja muistuttavat siitä, että markkinointi ja viestintä eivät ole irrallinen osa liiketoimintaa, vaan sen kasvun moottoreita, kirjoittavat Marketing Finlandin Riikka-Maria Lemminki ja Sanoman Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    3.9.2025
    Lue lisää
  • Tokmannin Suomen rakastetuin markkinointikone vei Effien kirkkaimman palkinnon

    Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa 23. kerran. Kilpailu huipentui 13.2.2025 järjestetyssä gaalassa, jossa palkittiin suomalaisia markkinoinnin töitä yhdellä Grand Effiellä ja kahdella kultaisella, viidellä hopeisella sekä kuudella pronssisella Effiellä.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    13.2.2025
    Lue lisää
  • Effie 2024 -finaaliin 21 markkinointityötä

    Effie Awards Finland 2024 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 21 markkinointityötä, joista seitsemän on ehdolla useammassa kategoriassa.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    18.12.2024
    Lue lisää
    Effie somejako.jpg
  • Menestyminen mainostoimistossa vaatii huippu-urheilijan mentaliteettia, ja pääsy Effien shortille on kuin paikka olympialaisissa

    Jos on valmistautunut Effieen koko vuoden kuin huippu-urheilija, jäljellä on enää the näytönpaikka. Hetki, johon kiteytyvät kaikki ne tunnit, keskustelut ja tunteet, joita huippusuoritukseen vaaditaan, Elina Bono kirjoittaa.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    28.10.2024
    Lue lisää
  • Effie-tuomaristo valittu – kaksi tuomaristoa valitsee vuoden 2024 tuloksellisimmat markkinointikampanjat

    Vuoden 2024 Effie Finland -kilpailun tuomaristossa on yhteensä 39 asiantuntevaa tuomaria, päätuomarina toimii Elli Tuominen Kuriolta. Kilpailun tuomarointi on kaksivaiheinen ja kummallakin kierroksella on oma tuomaristonsa. Kaksivaiheisella arvioinnilla varmistetaan kilpailun korkea laatu.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    28.10.2024
    Lue lisää
  • Oikeissa töissä

    Effie on koko alalle todellinen näytön paikka, ja henkilökohtaisesti lupaan, että otamme siitä kaiken irti juhlimalla helmikuussa 2025 ei vain oivaltavia kampanjoita, vaan myös yrityksiä, joille markkinointiin panostaminen on strateginen päätös ja liiketoiminnan ajuri, kirjoittaa Effie Awards Finland 2024 -kilpailun päätuomari Elli Tuominen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Vieraskynä
    Julkaistu
    8.10.2024
    Lue lisää
  • Luovuuden ja tuloksellisuuden liitto: Miksi Effie on tärkeämpi kuin koskaan?

    Luovuus on markkinoinnin sydän, joka onnistuessaan inspiroi, innostaa ja liikuttaa sekä tuo entistä parempia tuloksia, kirjoittavat Riikka-Maria Lemminki ja Leena Koskinen.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä Omakynä Vieraskynä
    Julkaistu
    2.9.2024
    Lue lisää
  • Grand Effien voittanut kampanja nosti McDonald’sin työpaikkahakemusten määrän kaikkien aikojen ennätykseen

    McDrip-kampanja iski suoraan Z-sukupolven mielenkiinnon kohteisiin ja arvoihin.

    Tagit

    Effie Näkemyksiä
    Julkaistu
    16.2.2024
    Lue lisää
  • Effie Finland oli Cannes-menestyjä McDripin juhlaa

    Maailman laajin markkinoinnin tehokkuutta mittaava kilpailu Effie Awards järjestettiin Suomessa nyt 22. kerran.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    16.2.2024
    Lue lisää
  • Effie 2023 -finaaliin 25 markkinointityötä

    Effie Awards Finland 2023 -ohjausryhmä on valinnut ensimmäisen kierroksen tuomaroinnin pisteiden perusteella kilpailun finalistit. Toiselle tuomarointikierrokselle pääsi yhteensä 25 markkinointityötä, joista seitsemän työtä on ehdolla useammassa kategoriassa.

    Tagit

    Effie
    Julkaistu
    15.12.2023
    Lue lisää
    Effie somejako.jpg
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland