Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Näkemyksiä markkinoinnista

Voiko koronapandemiasta löytää jotain hyvää?

Kun oikein ankarasti pohdin, löysin kolme positiivista seikkaa: aamuisin saa nukkua vähän pidempään, vaatehankintoihin ei kulu rahaa ja fomo-ilmiöstä (fear of missing out) ei tarvitse kärsiä. Toivon tietysti kovasti, että tämän vuoden urakka on ollut se neljäs, Ritva Lassila kirjoittaa.
Ritva Lassila artikkelikuva
12.11.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Alkuvuodesta mietimme, miten saisimme media.sanoma.fi-sivustomme kävijämäärät pidettyä edellisen vuoden aikana saavutetulla hyvällä tasolla. Olin siirtynyt vuoden 2019 tammikuussa viestinnästä B2B-markkinointiin vastaamaan media.sanoma.fi:n artikkelisisällöstä. Vuoden 2019 lopussa saldona oli 145 julkaistua artikkelia ja 170 prosenttia enemmän sivukatseluja Kirjoituksia markkinoinnista -osiossa vuoteen 2018 verrattuna. Miten tästä voisi enää parantaa?

Sitten iski korona. Perustimme pikavauhtia sivustollemme uuden, kriisiajan markkinointiin näkökulmia tarjoavan osion. Tarjosimme huolen ja paniikin vastavoimaksi myötätuntoa ja hyötytietoa. Kannustimme kaikin keinoin markkinointiin myös aikana, joka oli meille kaikille ennen kokematon.

Miten sivuston kävijämäärien kävi? Jaksoiko sen sisältö kiinnostaa aikana, jolloin lähes kaikkien markkinoijien suunnitelmat menivät enemmän tai vähemmän uusiksi?

Nyt marraskuun toisella viikolla media.sanoma.fi:ssä on 200 julkaistua artikkelia. Kirjoituksia markkinoinnista -osion sivukäyntien määrä on 131 026, mikä on viime vuoden vastaavaan ajankohtaan verrattuna 124 % enemmän. Artikkelien keskimääräinen lukuaika on yli 2 minuuttia. Kriisiajan markkinointia koskeva osio oli koronakevään vierailuin media.sanoma.fi-sivuston osio. 17.3.−31.5. sivukäyntejä osiossa oli 20 524.

Palaan alun kysymykseen. Pandemian hyvät puolet ovat vähissä, mutta toivottavasti olemme onnistuneet tukemaan markkinoijia tänä erikoisena aikana. Toivon, että media.sanoma.fi-sivuston artikkelit ovat tarjonneet apua ja ideoita työhönne. Mistä juuri sinä haluaisit lukea? Otan tosi mielelläni vastaan ideoita ja palautetta.

Ritva Lassila toimii viestintäpäällikkönä B2B-markkinoinnissa ja vastaa media.sanoma.fi:n Kirjoituksia markkinoinnista -osion sisällöistä.

Missasitko vuoden luetuimmat jutut? Tässä TOP 5:

Näin koronavirus vaikutti kiinalaisten kuluttajakäyttäytymiseen

Markkinointi ei koskaan ole ollut merkityksellisempää

Nämä toimenpiteet tekevät yrityksestä voittajan, pitävät sen keskikastissa tai pudottavat sen häviäjien joukkoon

Myötätuntomarkkinointi tulee tarpeeseen

Kaikilla on strategia, kunnes saavat nyrkistä naamaan

Tagit

Näkemyksiä Omakynä
Sanoma

Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

Closure

  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Alueellinen mainonta
  • Asiakastarinat
  • Mediat ja palvelut
  • Tietopankki
  • Suunnittelijan työkalut
  • Osta mainontaa
  • Yhteystiedot
  • Ota yhteyttä

Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
Arkisin klo 8-16

yrityspalvelu@sanoma.fi

010 80 80 85

Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

  • Facebook
  • Linkedin

Footer menu

  • Tietosuoja
  • Responsible Disclosure Statement

©2025 Sanoma Media Finland