Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Ajankohtaista
  3. Sanomista juuri nyt

Radion tekijät: Elina Otsala

Sanoman radioiden juontajien joukosta löytyy kaukalopallo-osaamista aina SM-tasolle asti. Aito Iskelmän aamussa vaikuttava Elina Otsala on sittemmin vaihtanut harrastuksensa rauhallisempiin vaihtoehtoihin, kuten joogaan ja koiran ulkoiluttamiseen.
21.2.2023
Jaa:FacebookXLinkedin

Kuka?

Elina Otsala, 39 vuotta. Nykyinen sukunimeni on Pauloff, mutta radiossa olen tehnyt töitä taitelijanimelläni.  

Miksi radio?

Radiomafian Juuso ja Peltsi olivat joka-aamuiset kaverini lukioikäisenä. Aloin haaveilla radiotyöstä, ja lukion jälkeen hain Jyväskylän yliopistoon opiskelemaan puheviestintää. En päässyt sisään, joten suoritin perusopinnot avoimessa yliopistossa. Kuultuani radiomainoksen Laajasalon opinnosta ilmoitin äidilleni, että tuonne haluan mennä!

Ura tähän mennessä?

Pääsin keväällä 2007 Radio NRJ:lle uutistoimittajaksi. Silloinen koulukaverini Anssi Honkanen alkoi tehdä Renne Korppilan kanssa Aamupojat-nimistä ohjelmaa. Olin siinä ensin mukana uutistoimittajana ja sittemmin kolmantena pyöränä. NRJ:n aikana aloitin radio- ja tv-alan opinnot Metropolian AMK:ssa, josta valmistuin todella monta vuotta myöhässä 2018. NRJ-vuodet olivat todella opettavaisia, koska pääsin tekemään käytännössä katsoen kaikkea, mitä taajuudella voi tehdä: uutisia, viihdeuutisia, liikennetiedotteita, aamu-, päivä-, iltapäivä- ja iltablokkeja sekä listaohjelmaa.

NRJ:ltä ehdin pompata hetkeksi Warner Musicille ulkomaan artistien promoottoriksi ja siitä jatkoin hetkeksi Bassoradion päiväjuontajaksi. Syksyllä 2019 Sami Virtanen soitti ja kysyi kiinnostustani toimia tuottajana Suomipopilla. Tuohon aikaan olin Ylellä Kulttuuricocktailissa sometuottajana. Radioveri virtasi suonissa ja palasin takaisin radiomaailmaan. Puolitoista vuotta tuli tuotettua Suomipoppia. Keväällä 2021 heitin vitsillä Kimmo Vehviläiselle, että pitäisikö demottaa, kun Suvi Hartlin oli lähdössä Aito Iskelmältä. Loppu on historiaa.

Esikuvasi?

Radioalalla Juuso ja Peltsi. Heillä oli upea roolitus, jossa Peltsi oli kansanomainen ja ”hömelö” ja Juuso taas loputon tietopankki. Heidän aamuohjelmassaan aihe kuin aihe lähti sellaisiin sfääreihin, että kuuntelijana nautin siitä lennokkuudesta.

Ohjelmasi?

Juonnan Aito Iskelmän Aamua yhdessä Marko Maunukselan kanssa. Meillä on Aito Iskelmällä lupaus hyväntuulisuudesta ja aitoudesta. Nämä antavat aika paljon viitettä aamuohjelmastamme.

Tiistaisin lähetyksessä pyöräytetään hyvän hyrrää ja jaetaan kiitoksia ja kehuja. Keskiviikkoisin jaamme turhaa tietoa ja torstaisin asetamme kuuntelijan pohtimaan kumman tekisit, eli kaksi vaikeaa vaihtoehtoa, joista pitää valita toinen.

Perjantaisin Viikkotietäjä-visassa testataan, kuinka hyvin ihmiset ovat kuunnelleet lähetystä.

Näiden lisäksi soitamme tietysti paljon aitoa iskelmää.

Työpäiväsi?

Valmistaudumme Markon kanssa seuraavan päivän lähetykseen jo edellisenä päivänä. Aamulla on kiva tulla 5:30 Sanomatalolle ja ottaa kuppi kahvia, kun tietää, että valmisteluja on tehty jo eilen. Ainoa aamurutiinini on puuro ja kahvi.

Lähetyksen aikana ei ehdi tehdä muuta kuin keskittyä itse lähetykseen. Sovimme järjestyksen käsiteltäville aiheille, seuraamme studion puhelinta ja luemme jatkuvasti kuuntelijoilta tulevia viestejä. Selaamme uutisvirtaa ja mietimme näkökulmia aiheisiin, joita otamme välillä lennosta.

Lähetyksen jälkeen jäämme studioon ja leikkaamme uusinnan seuraaville blokeille. Keskipäivä-, iltapäivä- ja iltalähetykset uusivat aamun parhaan jutun omissa blokeissaan. Pohdimme myös seuravan päivän aiheita. Sitten lounaalle ja kotiin päikkäreille! Päikkärit on pakko nukkua, jotta jaksan olla hyvä äiti kouluikäisille lapsilleni.

Mukavinta työssäsi?

Mukavinta on ehdottomasti työkaverit. Tunnen olevani omieni parissa. Lukiossa minua pidettiin lukiossa outona lintuna, mutta täällä kaikki ovat outoja. Ja se on todella ihana asia!

Seuraavaksi mukavimpia ovat kuuntelijat. Hienointa on saada palautetta, jossa joku kertoo kuuntelevansa meitä joka aamu ja pitää meitä ystävinään. Pari kertaa on myös ollut soittajia, jotka ovat halunneet jutella lähetyksen ulkopuolella. Näissä tilanteissa tajuaa, miten tärkeä media radio on esimerkiksi yksinäisille ihmisille.

Muistoja matkan varrelta?

Niitähän riittää! Kerran uutistoimittajana luin Pohjois-Korean testanneen pitkän kantaman ohjusta, joka lensi 130 metriä. Sain välittömästi palautetta, että uudenvuoden rakettikin lentää pidemmälle. Siinä oli siis pikkuinen typo. Ohjus lentää 130 kilometriä.

Toinen mieleen jäänyt hetki on varmaan se, kun teimme NRJ:llä lähetystä Ridanpään Jussin kanssa ja koko lähetys kaatui. Pöydässä toimivat pelkästään mikit ja siinä sitten selostat tyhjyyteen, kun toinen juoksee tekniikan huoneeseen hakemaan apua. Aika hyvin sitä pystyy puhumaan yli vartin ihan diipadaipaa.

Parhaat asiat juuri nyt?

Lähdemme puolisoni kanssa katsomaan Ville Valoa Barcelonaan! Se on nyt päällimmäisenä mielessä. Ja tietty kevät! Tämä talvi on ollut aivan liian pimeä.

Radio Suomipopin Janni Hussin sinulle esittämä kysymys kuului: Tippa leivässä vai Tippa Teessä?

Tippaleipä! Koiramme nimi on Tippa ja olen saanut kuulla näitä Tippa-vitsejä. Lisää näitä!

Kenelle työkavereistasi haluat kirjeen seuraavaksi kiertävän ja miksi?

Heitetään pallo HitMixin Heräämön Jussi Ridanpäälle aka Ridikselle. Olemme Jussin kanssa NRJ:n kasvatteja ja tutustuimme kesällä 2007. Minä olin aamuissa ja Jussi juonsi NRJ:n iltaa, joka oli tuohon aikaan Suomen kuunnelluin iltaohjelma. Olemme Jussin kanssa tehneet myös omaa viikonloppuohjelmaa ja juontaneet yhdessä myös joitakin tapahtumia.

Kun Jussi täytti 30 vuotta, hän piti kaveriporukalleen synttärit Lauttasaaressa jossain ravintolassa. Niihin aikoihin meno oli melko vauhdikasta. Kukaan ei muista niistä juhlista paljoa, mutta sen kaikki muistavat, että luulin kakun päällä olevaa kynttilää vaahtokarkiksi ja sulloin sen suuhuni. Voi niitä aikoja!

Mitä haluat häneltä kysyä?

Meillä on Aito Iskelmän aamussa kumman tekisit -ohjelmaosio, joten esitetään Jussille kysymys tältä pohjalta. Kumman tekisit: Matkaisit ajassa taaksepäin ja saisit muuttaa jotain VAI Matkaisit ajassa tulevaisuuteen ja näkisit mikä meininki, mutta et saisi käyttää tätä tietoa palattuasi takaisin tähän hetkeen.



Aito Iskelmä

Aito Iskelmä on valtakunnallinen, 45–59-vuotiaille suunnattu kanava, joka soittaa eniten aitoa iskelmää. Kanavan kuuntelijat ovat aktiivisia, keski- ja hyvätuloisia teini-ikäisten lasten vanhempia tai kahden hengen talouksissa asuvia.

Aito Iskelmällä on myös alueellisen mainontaa.

Aito Iskelmän mediatiedot

Katso myös: 

Radion tekijät: Janni Hussi

Tätä kaikkea on Sanoman radio

Tagit

Audio & radio

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kohdennettu mainonta ja erilaiset kohderyhmät: näin tehostat mainontaasi

    Miten tehdä mahdollisimman tuloksellista mainontaa, ja välttää investointien valuminen hukkaan? Mainonnan kohdentaminen järkevästi varmistaa niin kampanjoiden onnistumisen kuin kustannustehokkuuden. Tässä artikkelissa kerromme, miten kohdennettu mainonta toimii, miten määritelet kohderyhmäsi ja mitä mainonnan kohdennusvaihtoehtoja on tarjolla.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu TV & video
    Julkaistu
    2.9.2025
    Lue lisää
    Keltapaitainen mies katsoo puhelintaan.
  • Sanoma tutki: Kolmannes suomalaisista aloittaa jouluvalmistelut jo marraskuussa

    Radio on vahva joulumedia, ja mainonnasta saadaan hyviä vinkkejä jouluhankintoihin.

    Tagit

    Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    28.8.2025
    Lue lisää
  • Black Friday ja joulu – loppuvuosi on parasta myyntiaikaa: erottaudu ja onnistu sesonkimainonnassa

    Mustasta viikosta lähtien koko loppuvuosi on monille yrityksille sitä tärkeintä myyntisesonkia – ja markkinoijan näkökulmasta tietysti kampanjoinnin aikaa.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Natiivimainonta TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    14.7.2025
    Lue lisää
  • Mainonnan mediamix: kolme syytä monimedialliseen mainontaan

    Mediamainonnan perussääntö on, että monikanavaisuus ratkaisee tuloksellisuuden: mainostajan mediamix, eli kampanjassa käytettävät mainonnan kanavat, on olennainen osa kampanjan onnistumista.

    Tagit

    Aikakausmedia Audio & radio Digiratkaisut Markkinoinnin suunnittelu Näkemyksiä TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.6.2025
    Lue lisää
  • Brändin kehitys vaatii pitkäjänteisyyttä, mainontaa ja budjettia

    Brändimainontaa vai taktista – tuo mainostajan ikuinen kysymys. Moni mainostaja valitsee taktisen kampanjan konkreettisten tulosten toivossa. Brändin tunnettuus on kuitenkin kaiken perusta ja kasvun edellytys.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut Natiivimainonta Sponsorointi Tapahtumat TV & video Uutismedia
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Sanoma tutki: Yli puolet suomalaisista käyttää kesäaikaan rahaa spontaanimmin kuin muina vuodenaikoina

    Radio on ylivoimainen kesämedia! Neljännes suomalaisista lisää radion kuuntelua kesällä, Audion kesä 2025 -tutkimus kertoo.

    Tagit

    Asiakasymmärrys ja insight Audio & radio Tutkittua
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Alueellinen radiomainonta – löytämätön helmi?

    Alueellisilla radioilla on uskollinen kuulijakunta. Huomio on taattu kun napakka viesti ponnahtaa korviin oman suosikkiohjelman keskeltä.

    Tagit

    Alueellinen mainonta Audio & radio
    Julkaistu
    2.4.2025
    Lue lisää
  • Näin rakennat railakkaan radiospotin – mainonnan tuottajan kootut vinkit

    Tässä artikkelissa kokenut mainostuottaja jakaa vinkkejään railakkaan ja toimivan radiospotin luontiin.

    Tagit

    Audio & radio Mainostuotanto ja luovat ratkaisut
    Julkaistu
    1.4.2025
    Lue lisää
  • Radiokanavien alabrändit tekevät kokonaisuudesta enemmän kuin osiensa summan

    Suplaan on rakennettu kymmenen uutta nettiradiota tuttujen kanavabrändien alle, mikä tuo Sanoman audioverkostolle lisää tavoittavuutta.

    Tagit

    Audio & radio Digiratkaisut
    Julkaistu
    23.1.2025
    Lue lisää
  • Lisää tehoa kampanjointiin Jouluradiosta

    Aidon ja alkuperäisen Jouluradion 21. kausi käynnistyi 1. marraskuuta. Jouluradio on nyt ostavissa mainostajille ensimmäistä kertaa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.11.2024
    Lue lisää
  • Ainutlaatuinen aamuohjelma aloitti Loopilla, yhdistää radion ja live-podcastin

    Ohjelman juontajina toimii superkaksikko Mia ”Millu” Haataja ja Karoliina Tuominen. Suoran arkiaamun radiolähetyksen jälkeen ohjelma jatkuu Suplassa live-podcastissa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
  • Liiga käynnistyy – Classic Hits on mukana!

    Liigakausi starttaa 10.9. ja viime kauden tapaan Classic Hits selostaa kaikki Helsingin IFK:n ja Turun Palloseuran ottelut paikallisilla taajuuksillaan ja tietysti myös Suplassa.

    Tagit

    Audio & radio
    Julkaistu
    5.9.2024
    Lue lisää
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland