Sanoman radiot panostavat juonnettuun sisältöön – Radio Suomipop ja Radio Rock ovat kohderyhmissään ykkösiä
Vuonna 2023 Radio Rock tavoitti viikon aikana 24 % 25–54-vuotiaista suomalaisista miehistä ja sai lähes neljänneksen heidän kaupallisen radion kuunteluminuuteistaan. Radio Suomipopin viikkotavoittavuus 25–44-vuotiaiden parissa oli 22 %. (Lähde: Finnpanel Oy, KRT 1-12/2023)
”15-vuotisjuhlavuoden jälkeen Radio Rock katsoi tulevaisuuteen, sillä haluamme olla rockin koti myös jatkossa. Vuonna 2023 tehdyt viilaukset sisällön ja musiikin suhteen tuottivat toivottua tulosta: kanava oli selkeästi miesten kuuntelun ykkönen ja Korporaation kuuntelu oli ennätyslukemissa”, kertoo Radio Rockin ohjelmapäällikkö Paula Niska.
Tänä vuonna kanavilla panostetaan juonnettuun sisältöön entistä vahvemmin.
Radio Rockin sunnuntait vahvistuvat eturivin rokkareilla. Popedan uusi solisti Olli Herman aloitti oman ohjelman tammikuussa Rockin sunnuntai-iltapäivissä. Lisäksi Blind Channel -yhtyeen toisena solistina tunnettu Joel Hokka juontaa uutta Kasari vs. Nollari -ohjelmaa yhdessä radio- ja tv-juontaja Sami Kurosen kanssa. Rokkipoliisi Taneli Rantala jatkaa Radio Rockilla lauantaiaamupäivisin ja sunnuntai-iltaisin.
Radio Suomipopilla käynnistyi viime vuoden aikana useita uusia ohjelmia, ja ne on otettu todella hyvin vastaan.
”Suomipopin persoonat ovat suosittuja ja aktiivinen vuorovaikutussuhde kuuntelijoihin on meillä isossa roolissa lähetyksissä. Vahvistimme myös viikonlopun ohjelmistoa ja tulokset osoittivat, että se kannatti”, toteaa Radio Suomipopin ohjelmapäällikkö Sanna Wänskä.
Lauantaiaamupäivisin Suomipopilla kuullaan Susanna Laineen Viikonloppu Laineilla -ohjelmaa, jossa Susannan haastattelee tunnettuja julkisuuden henkilöitä. Syksyllä vieraina kävivät mm. Anni Ihamäki, Mikko Leppilampi, Satu Silvo ja Kiti Kokkonen. Kevätkausi käynnistyy la 10.2., jolloin vieraana on Tuure Kilpeläinen.
Hollywoodiin muuttanut juontaja Juha Perälä tuo kevään ajan Suomipopin arki-iltoihin terveiset Amerikasta omassa Perälä Show -ohjelmassaan.
Radio- ja audiomainonnalla olet äänessä kustannustehokkaasti ja kasvatat brändisi tunnettuutta. Radio on ainutlaatuinen mainosmedia sen inhimillisyyden, persoonavetoisuuden ja kaupallisesti merkittävien kohderyhmien ansiosta.