Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Big Brother tarjosi REDIlle valtavasti näkyvyyttä: ”Olemme äärettömän tyytyväisiä”

Kauppakeskus REDI oli syksyn suuren tv-ilmiön Big Brotherin koti. REDI hyödynsi hienosti BB-brändiä markkinoinnissaan ja tämä näkyi myös kauppakeskuksen kävijävirroissa.
Aleksi Salminen REDI
27.12.2019
Jaa:FacebookXLinkedin

”Meillä oli BB-aiheinen viikkotehtävä, johon asiakkaat pystyivät osallistumaan. Lisäksi käytimme Olet Big Brother -talossa teippauksia, ja olimme tietenkin mukana kaikissa Sanoman kanavissa: tv:ssä, radiossa, netissä, sosiaalisessa mediassa, eli näkyvyys oli ihan valtava”, REDIn kauppakeskusjohtaja Aleksi Salminen kertoo.

Salmisen mukaan sekä Sanomalta että Big Brotherin tuotantoyhtiöltä tuli riittävästi tukea.

”Aikajänne oli lyhyt, joten se vaati kaikilta joustoa puolin ja toisin. Tiimihenki oli äärettömän vahva. Ei ollut erikseen tuotantoyhtiön, Sanoman ja REDIn väkeä, vaan olimme kaikki samassa veneessä ja halusimme parhaan mahdollisen lopputuloksen. Joka asiassa pystyi nojaamaan kollegan olkapäähän”, Salminen kertoo.

Salminen on erittäin tyytyväinen REDIn päätökseen lähteä mukaan Big Brotheriin.

”Kun näin iso reality-tv-sarja tuotiin takaisin vuosien tauon jälkeen vähän uudella, alkuperäiseen ohjelmaformaattiin palanneella kulmalla, pystyttiin tuottamaan tv-ilmiö. Saimme BB:n kautta tunnettuutta kauppakeskuksellemme. Meillä on REDIssä missiona olla edelläkävijä. Koemme ylpeyttä siitä, että uskalsimme lähteä edelläkävijänä Suomessa tekemään tämmöistä projektia. Olemme äärettömän tyytyväisiä”, Salminen summaa. 

Tavoite

Tavoitteena oli nostaa REDI koko Suomen tietoisuuteen ja houkutella kauppakeskukseen uusia kävijöitä.

Toteutus

Big Brother -ohjelmayhteistyö televisiossa

  • Nelosella ja JIMissä 5 sekunnin alku-, loppu- ja katkotunniste Big Brother -ohjelman yhteydessä.
  • 15 sekunnin erikoisjatkuu-tunniste aktivoi REDIn tarjousten pariin ja nosti esille kumppaniliikkeiden etuja.
  • Ruutu.fi 5 sekunnin tunniste Big Brotherin yhteydessä.

Radio Suomipop ja Aamulypsy ohjelmayhteistyö

  • Yhteistyö aktivoi tutustumaan Kauppakeskus REDIin ja sen liikkeisiin hauskalla ja humoristisella tavalla. Promospotit mainoskatkolla, Supla-mainonta ja Aamulypsy ohjasivat kuluttajia Radio Suomipopin nettiin REDI-rulettipromon pariin, jonka kautta kuluttajilla oli mahdollisuus päästä suorassa lähetyksessä pyöräyttämään rulettia ja voittamaan REDIn liikkeiden palkintoja.

Online

  • Bannerit Sanoman verkostossa ohjasivat radiopromon ja REDIn viikkotarjousten pariin. Bannerimainonta kohdennettiin pääkaupunkiseudulle ja Radio Suomipopin kuuntelijoille.
  • Big Brother Suomi Facebook-yhteisössä ja Instagramin storyissa aktivoitiin REDIn viikkotarjousten pariin sekä nostettiin talon tapahtumia REDI-kulmalla esiin.

Tulokset

Case-Redi-kollaasi.png

Kauppakeskus REDI Big Brother talona oli menestys. Talon rakennusvaiheen julkistuksesta saakka REDI ja BB keräsivät paljon huomiota mediassa. BB-kauden aikana suorat lähetykset sunnuntaisin nostivat REDIn keskiöön koko Suomen tietoisuuteen.

REDI hyödynsi hienosti BB-brändiä markkinoinnissaan. Sunnuntain suorat lähetykset tehtiin kauppakeskuksesta, ja asukkaat kävivät talosta vierailuilla REDIn eri liikkeissä. Viikon lähetyksissä Jupe Tuomola haastatteli kuluttajia REDIn käytävillä jutellen ajankohtaisia BB-talon tapahtumista.

Big Brother Suomi oli syksyn suuri menestyjä ja isoin tv-ilmiö. Ohjelma on tavoittanut Ruudussa ja TV:ssä 2,6 miljoonaa suomalaista, eli 50 prosenttia koko maan väestöstä. Pelkästään Ruudussa BB-sisältöjä, eli jaksoja, 24/7-stremeja ja klippejä on startattu noin 33,5 miljoonaa kertaa.

Erityisen omistautunutta katselu on nuorten, 15–34-vuotiaiden naisten keskuudessa, joista ohjelma tavoitti 67 prosenttia. 25–44-vuotiaiden miesten ja naisten kohderyhmässä Big Brother Suomi tavoitti 65 prosenttia.

TV:n 5 sekunnin ohjelmayhteistyötunnisteet tavoittivat 24 167 000 kontaktia (25−44-vuotiaat). 15 sekunnin Erikoisjatkuu-tunnisteet tavoittivat 3 726 000 (25−44-vuotiaat).

Ohjelmayhteistyö Radio Suomipopilla Aamulypsyn yhteydessä aktivoi hyvin kuluttajia. Kauppakeskus REDiä ja sen liikkeitä nostettiin esiin hauskalla, Aamulypsylle ominaisella tyylillä. 

Big Brotherin Facebook-yhteisöön tehdyt viikkotarjouspostaukset aktivoivat erittäin hyvin kuluttajia.

Ohjelmayhteistyötutkimuksen mukaan mainontaa muisti 64 % vastaajista ja REDIn kohderyhmään kuuluvista jopa 89 %. REDI katsottiin  ohjelman luontevaksi yhteistyökumppaniksi ja  kauppakeskuksen valitsemista kuvauspaikaksi pidettiin hyvänä ideana. Ohjelmayhteistyö-mainonnan katsottiin parantaneen brändimielikuvaa REDIstä ja se myös teki kauppakeskusta tutummaksi monelle. Kauppakeskus REDIn tunnettuus oli 78 %, mainontaa huomanneiden parissa jopa 87 %.

Olemme äärettömän tyytyväisiä. Meillä on REDIssä missiona olla edelläkävijä. REDI sai Big Brother -yhteistyöllä valtavasti näkyvyyttä ja tunnettuutta.

Aleksi Salminen
kauppakeskusjohtaja
REDI

Tagit

Audio & radio Digiratkaisut TV & video

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland