Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Clarins-kosmetiikkabrändi tavoitti onnistuneesti kohderyhmänsä Me Naiset -tuoteperheen kautta

Vaikuttava monikanavainen kampanja toi erinomaisia myynnillisiä tuloksia.
Case Clarins artikkelikuva
7.2.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Tavoite

Berner Oy halusi tavoittaa monikanavaisella Clarins-kosmetiikkamerkin kampanjallaan mahdollisimman paljon uusia kuluttajia eri kanavien kautta.

”Lisäksi tavoitteenamme oli raikastaa brändin mielikuvaa ja imagoa. Kampanjan vaikuttavuus kasvaa, kun kuulet siitä radiossa, näet printissä, digissä, somessa ja brändin omissa asiakaskanavissa. Digitaaliset kanavat tavoittavat nuorempia kuluttajia, ja kokeilimme rohkeasti radiota, mikä on selektiivisen kosmetiikan osalta poikkeuksellinen valinta”, kertoo Brand Manager Tanja Hovi Berneriltä.

Ratkaisu

Monikanavaiseen kampanjaan kuului promospotteja ja on air -nostoja Me Naiset Radion aamussa ja iltapäivässä, kiinteä promoboksi Suplassa, kampanjasivu, CPC-somenosto, kaksi natiiviartikkelia IS.fi:ssä (8.11.‒28.11.2021), IG Live Me Naiset Radion Instagramissa juontaja Jenni Alexandrovan kanssa, kaksi somepostausta Me Naiset Radion Facebook-sivuilla sekä kokosivun mainos ja tuotenäyte Me Naisissa ja mainos Gloriassa.

Me Naiset Radion juontajat ohjasivat kuuntelijoita kampanjasivulle ja osallistumaan Clarinsin tuotteiden arvontaan. Juontajat toivat esille muun muassa omien ihonhoitorutiiniensa kautta Clarinsin tuotteita ja antoivat käytännön vinkkejä.

Jenni Alexandrova ohjasi myös kuuntelijoita Me Naiset Radion Instagram live -lähetykseen seuramaan Clarinsin asiantuntijan ja Jennin antamia ihonhoitovinkkejä Clarinsin tuotteilla.

Case Clarins kollaasi

Category Manager Kirsikka Nyqvistin mukaan mediavalinnoilla haettiin yllätyksellisyyttä.

”Kokonaisuus sopii hyvin kampanjaamme. Olemme erittäin tyytyväisiä. Emme pelkästään kaupallisiin tunnuslukuihin ja tuloksiin vaan siihen, miten brändi on kehittynyt kuluttajien mielissä.”

Näkyvyys oli tavoitteiden mukainen.

”Joissain kanavissa päästiin jopa yli tavoitteen. Oma tavoitteemme oli kaupallistamisessa, jossa onnistuttiin huikean hyvin”, Tanja Hovi kertoo.

Juontajat innostuivat aidosti kampanjasta, mikä myös kuului on air -nostoissa. He olivat perehtyneet aiheeseen, testanneet etukäteen tuotteita ja puhuivat niistä luontevasti.

Clarinsin kampanjasivun sivukatselut ja arvontaan osallistuneiden määrä ylittivät huimasti Me Naiset Radion keskiarvon.

IG live -videon tavoittavuus ylitti reippaasti Me Naiset Radion kaupallisen julkaisun keskiarvon. Jenni Alexandrova julkaisi myös sekä omassa että Me Naiset Radion Instagramissa edeltävänä päivänä Clarinsin liveen ohjaavat storyt. Instalivestä tullut palaute oli erittäin positiivista. Jokainen liveä kommentoinut mainitsi, että sai sisällöstä itselleen uutta tietoa.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan IS.fi:n natiiviartikkelit tavoittivat kohderyhmänsä hyvin, sillä miltei yhdeksän kymmenestä silmäili artikkelit läpi ja reilut yli kahdeksan kymmenestä koki kuuluvansa mainonnan kohderyhmään.

Miten löydät oikean kasvovoiteen juuri sinulle? Nämä 3 asiaa ratkaisevat

Tuntuuko kasvovoiteesi teho kadonneen? Näin lisäät sen vaikutusta

Natiivimainonnan luovaa toteutusta arvioitiin selkeäksi, tietoa antavaksi ja kiinnostavaksi, ja mainostaja tuli hyvin esille. Artikkelit onnistuivat vahvistamaan positiivista mielikuvaa, lisäämään kiinnostusta sekä vaikuttamaan positiivisesti ostoaikomukseen ja lisätiedon hakuun.

Kampanjassa oli vahva ohjaus Bernerin kahden ison asiakkaan, Sokoksen ja Stockmannin, sivuille. Kuluttajat ohjattiin sujuvasti artikkeleista verkkokauppaostoksille. Myymälöissä oli samanaikaisesti käynnissä brändin tapahtumaviikot.

”Kun tarkastellaan koko viime vuotta, niin kampanja-aika erottui myynnillisesti ja klikkausten osalta. Suurin tavoite oli saada kuluttajat tutustumaan tuotteisiin ja saada kiinnostus brändiä kohtaan heräämään. Siinä onnistuimme äärimmäisen hyvin: kuluttajat löysivät myymälään ja tuotteiden pariin kampanjan aikana. Kaupallisesta onnistumisesta kertovat kaksinumeroiset kehitysluvut”, Hovi sanoo.

Tanja Hovi pitää Sanoman vahvuutena monikanavaisuutta.

”Asiakkaan näkökulmasta on helppo asioida. Kampanjassa yhdistettiin todella hienosti monet kanavat. Asiakkaan tarpeet ja toiveet kuultiin, ja niihin haluttiin vahvasti vastata.”

Kampanja-aika erottui myynnillisesti ja klikkausten osalta. Kaupallisesta onnistumisesta kertovat kaksinumeroiset kehitysluvut.

Tanja Hovi
Brand Manager
Berner Oy

Olemme erittäin tyytyväisiä. Emme pelkästään kaupallisiin tunnuslukuihin ja tuloksiin vaan siihen, miten brändi on kehittynyt kuluttajien mielissä.

Kirsikka Nyqvist
Category Manager
Berner Oy

Kiinnostuitko? 

Lue lisää radio- ja audiomainonnasta

Lue lisää aikakausmediasta

Lue lisää digimainonnasta

Lue lisää uutismediasta

Tagit

Aikakausmedia Audio & radio Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kissoissa on asennetta – PrimaCatin monimediallinen kampanjakokonaisuus aktivoi kissaihmisiä

    Julkaistu
    14.11.2025
    Festarikumppanuus, radiopromootio sekä digi- ja ulkomainonta yhdistyivät normit haastavaksi konseptiksi.
    Lue asiakastarina
  • Pirkan monikanavainen kesäkampanjointi kasvatti myyntiä ja brändimittareita

    Julkaistu
    6.11.2025
    Radiopromootiot, festivaaliyhteistyö ja vaikuttajat toivat hienoa näkyvyyttä Pirkka-brändille.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Monikanavainen kampanja ylitti odotukset – Haaga-Helia tavoitti nuoret luovalla tavalla Sanoman avulla

    Julkaistu
    29.9.2025
    Kun nuorten tavoittaminen vaatii yhä luovempia ratkaisuja, Haaga-Helia tarttui rohkeasti radio- ja festivaaliyhteistyöhön Sanoman kanssa. Tuloksena oli kampanja, joka vahvisti brändiä ja ylitti kaikki asetetut tavoitteet.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland