Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

K-Citymarketin natiiviartikkelien sarja kasvatti asiointi- ja ostoaikeita

Natiiviartikkelien sarja IS.fi:ssä ylitti tavoitteet ja lunasti ”Aina jotain uutta ja yllättävää” -lupauksen. Lämminhenkiset natiiviartikkelit keräsivät reilusti keskivertoa paremmat kävijämäärät ja paransivat mielikuvaa mainostajasta.
KCM Kauppiastarinat artikkelikuva
14.9.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

K-Citymarket viettää 50-vuotisjuhlavuottaan.

”Lokakuussa ensimmäisen K-Citymarketin avaamisesta tulee 50 vuotta. Halusimme tuoda juhlavuoden kunniaksi esiin kauppiaitamme ja sitä jatkuvaa innovointia, mitä he tekevät uusien tuotteiden ja palveluiden kehittämiseksi omalle asiakaskunnalleen”, senior marketing manager Henrik Wahlfors Keskolta kertoo.

Kampanjan kommunikaatiotavoitteeksi on määritelty ”Aina jotain uutta ja yllättävää”.

”Tämä toteutuu jo kauppareissuilla, ja myös markkinoinnissa viestimme tätä vahvasti tänä vuonna. Natiiviartikkelit valikoituivat keinoksi, sillä ne ovat luonteva tapa kertoa vähän syvällisemmin taustoista kauppakohtaisen teon, tuotteen tai palvelun takana ja esitellä kauppiaan roolia kokonaisuudessa. Se on kuitenkin tekijä, joka meitä erottaa kilpailijoista.”

Parhaimmillaan innovaatiot voivat olla sellaisia, jotka muuttavat koko markkinaa. Wahlfors mainitsee esimerkkinä Järvenpään K-Citymarketin sushitiskin, joka levisi yksittäisen kauppiaan ideasta koko Suomeen.

Natiiviartikkelien lukijamäärät ovat olleet erittäin hyvällä tasolla ja ylittäneet selkeästi tavoitteet.

IS.fi:n etusivun lisäksi artikkelit saivat näkyvyyttä IS Ruokala, IS Viihde, IS Urheilu ja IS Hyvä olo -osioissa. Artikkelisarja jatkuu vuoden loppuun saakka.

Artikkelit koettiin hyödyllisiksi ja kiinnostaviksi

”Olemme olleet todella tyytyväisiä. Olemme mainostaneet yksittäisen kaupan esimerkeillä ketjua, eikä toisinpäin, kuten normaalisti tehdään. Lukijat ovat kokeneet artikkelit hyödyllisiksi ja kiinnostaviksi, vaikka asuisivat toisella puolella Suomea kuin vaikkapa yhdessä jutussa esillä ollut pastatehtaan sisältävä K-Citymarket.”

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksessa kysyttiin myös, miten hyvin artikkelit kommunikoivat ”Aina jotain uutta ja yllättävää” -tavoitetta ja ”Aikasi arvoinen kauppa” -brändilupausta.

”Nämä molemmat lupaukset on lunastettu kampanjassa todella hyvin”, Wahlfors kertoo.

Yksittäisen mediapanostuksen tuomaa hyötyä suoraan myyntiin on vaikea mitata.

”Mittarit ovat enemmän mielikuvallisia. Kampanjatutkimuksestamme olemme saaneet signaalia, että puhumme oikeista asioista.”

Asiakkaan näkökulmasta artikkelisarjan tekeminen ollut Wahlforsin mukaan huomattavan vaivatonta.

”Homma on hoitunut tosi ammattimaisesti. Pitkäkestoisessa kampanjassa pitää saada aikaan tietynlaista sarjamaisuutta. Olemme matkan varrella sparrailleet, oppineet ja kehittyneet puolin ja toisin. Sisällöt ovat olleet ammattimaisesti kirjoitettuja, ja tavoittavuus tietynlainen hygieniatekijä, jonka tulee olla kunnossa, että saadaan riittävä yleisö. Ilta-Sanomat on Suomen suurimpia alustoja, joten tavoittavuudestakaan ei ole tarvinnut kantaa huolta”, Wahlfors summaa.   

Tutustu artikkeleihin K-Citymarketin kumppaniosiossa.

Case KCM Kauppiastarinat kollaasi

Positiiviset mielikuvat vahvistuivat

Mainosartikkelit onnistuivat erottautumaan muusta mainonnasta sisällöllään ja kiinnostavilla aihevalinnoillaan. Artikkelit keräsivät yhteensä yli 600 000 sivunäyttöä ja yli 480 000 kävijää. Lukuajat olivat pitkät, eli artikkelien parissa on viihdytty hyvin.

Kaikki artikkelit keräsivät vertailulukuja reilusti paremmat kävijämäärät, ja erityisesti sarjan viimeiset artikkelit menestyivät erinomaisesti

Kampanjalla tavoitettiin erityisesti 35–44-vuotiaat sekä 65–74-vuotiaat. Artikkelien lukijoista enemmistö oli naisia.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan K-Citymarketin natiiviartikkelit tavoittivat lukijat erittäin hyvin. Lähes kaikki vastaajat olivat perehtyneet artikkeleihin.

Lukijat pitivät mainosartikkelien luovaa toteutusta onnistuneena. Artikkeleita arvioitiin hauskoiksi, kiinnostaviksi sekä muusta mainonnasta erottuviksi. Mainosartikkelien pääviestit ymmärrettiin hyvin ja mainostettavat palvelut saivat kiitosta osakseen. Viihdyttävä ja kiinnostava sisältö erottui muusta mainonnasta, loi positiivisia mielikuvia mainostajasta ja aktivoi kuluttajia.

Mainonta onnistui erityisen hyvin parantamaan lukijoiden mielikuvia K-Citymarketista, ja kiinnostus mainostajaa kohtaan lisääntyi valtaosalla vastaajista. Positiiviset mielikuvat näkyvät myös brand lift -tuloksissa kasvaneina asiointi- ja ostoaikeina.

Olemme olleet todella tyytyväisiä. Asiakkaan näkökulmasta artikkelisarjan tekeminen on ollut huomattavan vaivatonta. Toimituksellinen osaaminen on ollut erinomaista, ja Suomen suurimpiin alustoihin kuuluvan Ilta-Sanomien kautta tavoittavuus on ollut kunnossa.

Henrik Walhfors
Senior Marketing Manager
Kesko

Kuva: Järvenpään K-Citymarketin sisäänkäynnin luo on perustettu ilmainen Hachiko-koiraparkki, jonne lemmikin voi turvallisin mielin jättää ostosten ajaksi.

Kiinnostuitko? 

Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön

Lue lisää natiivimainonnasta

Tagit

Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland