Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

LähiTapiolan terveyteen keskittynyt älyartikkeli tavoitti ennätysmäärän kävijöitä

LähiTapiolan artikkeli HS.fi:ssä ja IS.fi:ssä sai yleisön kiinnostumaan tärkeästä aiheesta, omasta terveydestä. Tavoitetun yleisön koko, sisällön parissa vietetty aika ja kampanjan vaikutus brändimittareihin ylittivät tavoitteet.
Lähitapiola case hero
20.3.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Älyartikkeli kertoi, mitkä sairaudet juuri sinua uhkaavat, ja miten voit pienentää sairastumisen riskiä merkittävästi.

LähiTapiola päätyi älyartikkeliin tavoitteiden ja sisältötarpeiden kautta.

”Valintaan ohjasivat muun muassa kampanjateema, käytössämme oleva iso datalähteiden määrä ja tarve nostaa esille vahvaa terveysasiantuntijuutta henkilön kautta. Halusimme tarjota lukijoille aidosti hyödyllistä tietoa houkuttelevalla tavalla”, kertoo LähiTapiolan sisältömarkkinoinnin sisällöistä vastaava Niko Rinta.

Kampanjan kohderyhmähaarukka oli laaja ja se tavoitti laajasti eri-ikäisiä suomalaisia. Median kulutusta mittaavat luvut olivat erinomaisia.

”Lukijan tekemien valintojen mukaan räätälöityvän sisällön avulla pystyimme puhuttelemaan suurta yleisöä henkilökohtaisesti. Niin tavoitetun yleisön koko, sisällön parissa vietetty aika kuin brändimittareiden kehitys ylittivät tavoitteet. Olimme myös erityisen tyytyväisiä siihen, kuinka paljon artikkeli sai ihmiset ajattelemaan omaa terveyttään. Raskaan taulukkodatan ja tekstin sijasta monimediallinen artikkeli sai laajemman yleisön kiinnostumaan kaikille tärkeästä asiasta”, Rinta toteaa.

Yhteistyö Sanoman kanssa oli Rinnan mukaan sujuvaa ja ideat jalostettiin yhdessä tehokkaasti valmiiksi.

”Kun otetaan huomioon, että tuotantoprosessi vietiin läpi poikkeuksellisen nopealla aikataululla, voi niin työskentelyyn kuin sisältöön olla oikein tyytyväinen.”

”Uutismedia on erinomainen alusta myös mainostajien omille artikkeleille. Oli erittäin upeaa nähdä, miten hyvin lukijat ottivat vastaan laadukkaasti tuotetun ja sisällöltään kiinnostavan kokonaisuuden. Saavutettu lukijamäärä oli huikea, ja lukijoilta saatu palaute erittäin positiivista. Kaupallisesta näkökulmasta muun muassa kuluttajien harkintaan pystyttiin vaikuttamaan merkittävästi. Se on erittäin hieno suoritus tämän tyyppisille vakuutustuotteille, jotka vaativat kuluttajilta asiaan perehtymistä. Siksi niiden hankinta saattaa usein pitkittyä”, LähiTapiolan asiakkuudesta Sanomalla vastaava Client Manager Niina Koivisto toteaa.

Kampanjan tavoite

Kampanjan tavoitteena oli LähiTapiolan henkiturvan tuotteiden eli henkivakuutuksen ja vakavan sairauden turvan verkkomyynti ja liidien kerääminen myynnin tueksi. Lisäksi tavoitteena oli LähiTapiolan tunnettuuden kasvattaminen terveyden ja hyvinvoinnin toimijana sekä henkiturvan tuotteiden tarjoajana.

Toteutus

Kampanja koostui rikastetusta älyartikkelista Millainen loppuelämä sinua odottaa? Älyartikkeli kertoo, mitkä sairaudet sinua uhkaavat ja miten voit pienentää sairastumisen riskiä merkittävästi 

Artikkeliin ohjattiin HS.fi ja IS.fi:n etusivulta sekä HS.fi:n Elämä ja hyvinvointi -osiosta.

Tulokset

Case-Lahi-Tapiola-kollaasi.png

Kampanjalla tavoitettiin ennätysmäärä kävijöitä. Artikkelilla oli huikeat 191 827 sivunäyttöä ja 144 806 kävijää. Artikkelin aihe kiinnosti monipuolisesti lukijoita kaikista ikäryhmistä 25-vuotiaista ylöspäin. Yli 65-vuotiaat korostuivat lukijoissa hieman.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan artikkeli tavoitti lukijat hyvin. Yli kahdeksan kymmenestä oli tutustunut artikkelin sisältöön. Lisäksi yli seitsemän kymmenestä vastaajasta koki kuuluvansa kohderyhmään, mikä on huomattavasti toimialakohtaista keskiarvoa parempi tulos.

Kampanjan vaikuttavuus oli toimialan keskiarvon yläpuolella. Noin seitsemän kymmenestä lukijasta raportoi artikkelin vaikuttaneen positiivisesti mielikuvaansa LähiTapiolasta ja noin kuusi kymmenestä kertoi kiinnostuksensa LähiTapiolaa kohtaan lisääntyneen.

Älyartikkelin luova toteutus sai lukijoilta keskimääräistä paremman arvosanan. Artikkelia pidettiin informatiivisena, viihdyttävänä, erityisesti keskimääräistä kiinnostavampana ja muusta mainonnasta erottuvana. Avoimissa vastauksissa kiiteltiin artikkelin räätälöitävyyttä, mikä onkin saattanut osaltaan vaikuttaa siihen, että niin moni lukija koki kuuluvansa kohderyhmään.

”Viesti on tärkeä jokaiselle iästä riippumatta. Mainos on tehty asiallisesti syyllistämättä katsojaa ja antaa mielenkiintoista faktaa siitä, miten esim. asuinpaikka korreloi mahdollisen sairastumisen kanssa.”

”Artikkelista sai helposti tuunattua henkilökohtaisen. Tekstiä oli riittävän vähän ja väljästi aseteltu. Kiva toteutus.”

Mainoksen brändivaikutukset todennettiin vertaamalla tuloksia kahden vastaajaryhmän välillä: sisältöjä lukeneiden vastaajien ja vastaajien, jotka eivät olleet altistuneet kyseiselle mainonnalle.

+42 %

Mainonnan muistaminen

+1 %

Tunnettuus

Jo ennestään vahva tunnettuus nousi 93 %:sta 94 %:iin.

+55 %

Harkinta

+36 %

Ostoaikomus

Yhteistyö oli sujuvaa ja ideat jalostettiin yhdessä tehokkaasti valmiiksi. Niin tavoitetun yleisön koko, sisällön parissa vietetty aika kuin brändimittarit ylittivät tavoitteet.

Niko Rinta
LähiTapiola

Tagit

Digiratkaisut Natiivimainonta Sisältömarkkinointi Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • UPM Communication Papers kokosi ympärilleen paperinrakastajien kansainvälisen yhteisön

    Julkaistu
    3.11.2025
    Paper to Me antaa äänen printtimediaan uskoville kansainvälisille mielipidejohtajille. Sarja on onnistunut yhteisön rakentamisessa ja paperia koskevan puhetavan muuttamisessa.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Terveystalo nousi vaihdevuosien ajatusjohtajaksi

    Julkaistu
    30.10.2025
    Terveystalo halusi vaikuttaa yhteiskunnalliseen epäkohtaan ja tavoitella näkyvyyden ja liiketoimintavaikutusten lisäksi ajatusjohtajuutta.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland