Natiiviartikkeli kasvatti myyntiä ja liikennettä verkkosivuille

Tavoite
Ravintolisiä ja itsehoitolääkkeitä valmistavalla A. Vogelilla on nettisivustollaan runsaasti tietoa vaihdevuosioireista.
”Halusimme kertoa tästä tärkeästä teemasta enemmän. Sanomalla on hyvä digikattavuus, jonka kautta on mahdollista saada kiinni juuri oikeaa kohderyhmää sekä paljon tietoa siitä, mikä kuluttajia kiinnostaa”, sanoo A. Vogel Oy:n markkinointipäällikkö Eija Närhi.
Menoforce Strong -tuotteen kampanjalla haluttiin tavoittaa tehokkaasti yli 45-vuotiaiden naisten kohderyhmää. Tavoitteena kasvattaa tuotteen tunnettuutta oikeassa kohderyhmässä sekä kysyntää jälleenmyyntiverkostossa.
Ratkaisu
Kampanjan keinoksi valikoitui natiiviartikkeli, jonka toteutti Sanoman luova tuotanto. Artikkelissa käytettiin mediaympäristöön sopivia tarinankerronnan keinoja, ja siitä ohjattiin myös A. Vogelin sivuille lukemaan aiheesta lisää.
Artikkeli julkaistiin IS:fi:n Me Naiset -osiossa sekä Kodinkuvalehti.fi:ssä. Siihen ohjattiin päivän ajan IS.fi:n etusivulta ja seitsemän päivän ajan IS.fi:n Me Naiset -osiossa. Kampanjaan kuului myös digikokosivu ja printtinatiivi Kodin Kuvalehdessä.
Vaihdevuosioireita helpottava Menoforce Strong -tuote on ollut markkinoilla jo useita vuosia ja on saanut viime aikoina paljon uusia kilpailijoita, joten tunnettuuden kasvattaminen tärkeää. Natiiviartikkelin avulla teemasta pystyy kertomaan enemmän. Artikkeliin haastateltiin tuotetta käyttänyttä naista ja vaihdevuosiin perehtynyttä tietokirjailijaa. Haastattelujen kautta tuote tuli lähemmäs kuluttajaa sekä lisäsi brändin luotettavuutta ja uskottavuutta.

Tulokset
Artikkelilla tavoitettiin todella hyvin lukijoita. Sivunäyttöjä oli IS.fi:ssä 41 081 ja kävijöitä 38 272, mikä on reippaasti yli IS.fi:n natiiviartikkelien keskiarvon.
Myös lukuajat olivat hieman keskimääräistä pidemmät. Artikkelien lukijoista enemmistö oli naisia. Ikäprofiilissa korostuivat erityisesti 45–54-vuotiaat lukijat.
”Teksti sai puhuttelevan muodon ja hyvää palautetta siitä, että haastateltava kertoo omista kokemuksistaan omilla kasvoillaan ja nimellään. Kun artikkeli julkaistiin, havaitsimme selkeää kasvua myynnissä ja verkkosivujen kävijämäärässä. Saimme loistavaa sisältöä, jota voimme hyödyntää jatkossakin. Aikataulut pitivät ja kaikki sujui suunnitelmien mukaan”, Närhi kiittää.
Kun natiiviartikkeli julkaistiin, havaitsimme selkeää kasvua myynnissä ja verkkosivujen kävijämäärässä. Saimme loistavaa sisältöä, jota voimme hyödyntää jatkossakin.
Kiinnostuistko?