Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Natiiviartikkelit kasvattivat kiinnostusta Kärcherin tuotevalikoimaa kohtaan

Printillä on paikkansa sekä kuluttajien ja markkinoijien valintana. Natiiviartikkelit Kuukausiliitteessä, Me Naisissa ja Kodin Kuvalehdessä auttoivat kasvattamaan Kärcherin tunnettuutta ja parantamaan tuotteisiin liitettyjä mielikuvia.
Kärcher hero
26.8.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Tavoite

Kärcher tunnetaan hyvin painepesureistaan, mutta tuotemerkki tarjoaa paljon muitakin puhdistus- ja siivousratkaisuja.

Kärcherin tavoitteena oli kertoa laajemmin tuotevalikoimastaan ja nostaa painepesureiden lisäksi muidenkin tuotekategorioiden tunnettuutta.

Ratkaisu

”Meillä on joitakin tuotteita, jotka eivät vielä ole suurelle yleisölle tuttuja ja kaipasivat siten vähän enemmän sisällöllistä avaamista. Tähän tarkoitukseen ei riittänyt 20 sekunnin spotti tv:ssä tai radiossa, joten päädyimme natiivimainontaan, jonka avulla pystyy kertomaan sisällöllisesti enemmän ja esittelemään tuotteen käyttökohteet”, kertoo markkinointipäällikkö Tiina Ahteela Kärcher Suomesta.

Natiivimainonta toteutettiin monikanavaisena kokosivuna Me Naisissa 4.5., Kodin Kuvalehdessä 4.5. ja Kuukausiliitteessä 7.5.

Nyt on aika laittaa piha kesäkuntoon! Näin puhdistat helposti kaikki pinnat

”Printtinatiivilla tavoitamme sellaisia yleisöjä, joita ei saa kiinni niin helposti digin kautta. Artikkelin avulla pystyimme puhuttelemaan myös painepesurin omistajia kertomalla, mitä kaikkia toiminnallisuuksia siihen voi liittää.”

Kärcher kollaasi

Tulokset

Kärcherin verkkokaupan liikenteessä näkyy systemaattisesti mukavaa kasvua aina keväisin. Yksi natiiviartikkelissa esillä olleista tuotteista on viiden eniten katsotun tuotteen joukossa, mistä voi päätellä natiivimainonnalla olleen vaikutusta kiinnostuksen herättäjänä.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan Kuukausiliitteen natiiviartikkelia pidettiin tietoa antavana ja selkeänä, mikä auttaa kasvattamaan Kärcherin tunnettuutta ja parantamaan tuotteisiin liitettyä mielikuvaa.  

Natiiviartikkelin toteutti Sanoman luova tuotanto.

Kuukausiliitteessä olleen mainosartikkelin huomasi 616 000 Kuukausiliitteen lukijaa, mikä ylitti  Kuukausiliitteen kokosivujen keskiarvon. Mainosartikkelin huomanneista sen sisältöön tutustui 81 %.

Artikkelista oli helppo tunnistaa mainostaja, mikä on yksi keskeisimmistä mainonnan tehoon vaikuttavista asioista. 63 % vastaajista oli käyttänyt Kärcherin tuotteita, mutta 24 % tunsi Kärcherin vain nimeltä.

Artikkelia pidettiin tietoa antavana ja selkeänä, mikä auttaa kasvattamaan Kärcherin tunnettuutta ja parantamaan tuotteisiin liitettyjä mielikuvia.

59 % arvioi, että mainosartikkelilla oli positiivinen vaikutus brändimielikuvaan ja 40 % arvioi kiinnostuksensa Kärcheriä kohtaan lisääntyneen. 29 % vastaajista aikoi vierailla verkkosivuilla nähtyään mainosartikkelin.

Natiivimainonta sopii hyvin tuotteille, jotka vaativat enemmän sisällöllistä avaamista. Toteutus eteni sujuvasti ja toukokuun kampanja oli erittäin onnistunut. Sanomalla on tarjolla mediaratkaisuja joka lähtöön. Varsinkin aikakauslehtipuoli on ihan pitelemätön, kun on tarvetta käyttää printtimainontaa.

Case Kärcher artikkelikuva
Tiina Ahteela
Markkinointipäällikkö
Kärcher Suomi

”Printillä on todellakin vielä paikkansa sekä mainostajien että kuluttajien valintana. Aikakauslehtien lukijat ovat todella sitoutuneita. Painetulla Kuukausiliitteellä on yhä suuri lukijamäärä, 867 000. On myös poikkeuksellista, että yli puolet säilyttää Kuukausiliitteen useita viikkoja, ja yli 70 % lukee sen useammin kuin kerran. Ihmisillä on tarvetta rauhoittumiselle ja oman ajan ottamiselle, hitaalle lukuhetkelle. Tällainen media tarjoaa ainutlaatuisen, keskeytyksettömän väylän mainostajalle oman viestin kertomiseen. Lukijat puolestaan kokevat lehdessä mainostavat yritykset laadukkaina, mikä herättää ostohalukkuutta”, kertoo Kärcherin asiakkuudesta Sanomalla vastaava Client Manager Katja Himanen.

Tagit

Aikakausmedia Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland