Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Plan International Suomen natiiviartikkeli kasvatti merkittävästi tyttösponsoreiden määrää

Silpomisen vastaiseen päivään liittyvä artikkeli kiinnosti lukijoita, ja Plan tavoitti HS.fi:n kautta juuri oikean kohderyhmän. 
Case Plan hero
9.3.2021
Jaa:FacebookXLinkedin

Plan halusi nostaa silpomisen vastaisena päivänä esiin koronapandemian vaikutukset heikommassa asemassa olevien tyttöjen elämään. Pandemian vuoksi tytöt joutuvat viettämään entistä enemmän aikaa kotona, mikä altistaa heidät sukupuolittuneelle väkivallalle ja sukuelinten silpomiselle.

”Tytöt ovat ikänsä, sukupuolensa ja köyhyytensä vuoksi heikommassa asemassa globaalisti katsottuna. Kriisitkin iskevät heihin rankemmin. Kampanjan aikana halusimme viestiä siitä, että monet työmme saavutukset mukaan lukien silpomisen ehkäisy ottavat nyt takapakkia”, kertoo Plan International Suomen markkinoinnin asiantuntija Pinja Hirvilammi.

HS.fi toi aiheelle painoarvoa

Natiiviartikkeli valikoitui kampanjan keinoksi siksi, että aihe on rankka ja vaatii selittämistä.

”Olemme huomanneet, että kun annamme äänen tunnetuille tukijoillemme, lukijoiden on helpompi samaistua ja lähteä tukemaan maailman tyttöjä. Natiiviartikkelin keinoin on myös helppo kertoa mitä teemme, miksi teemme ja miksi tämä työ on tärkeää.”

Kampanjan tavoitteena oli puhutella kohderyhmää vaikeasta aiheesta ja saada ihmisten mielenkiinto heräämään. Päätavoitteena oli saada kohderyhmä ymmärtämään, että he voivat vaikuttaa asioihin lahjoittamalla.

HS.fi.n natiiviartikkelissa seksuaaliterapeutti Marja Kihlström kertoi silpomisesta ja sukupuolittuneesta väkivallasta ja Plan International Suomen ohjelmapäällikkö Anna Salmivuori nosti esiin koronapandemian vuoksi lisääntyneen silpomisriskin.

Kampanjalla haettiin uusia tyttösponsoreita, eli kuukausilahjoittajia.  Vastuullisuuskulmaa korostettiin otsikoinnissa ihmisoikeus- ja tasa-arvokysymysten kautta.

Aiheelle saatiin painoarvoa tuomalla yhteiskunnallinen ja vastuullisuuteen liittyvä aihe, tyttöjen silpominen, uutismaiseen luotettavaan ympäristöön. HS.fi:n lukijaprofiilissa korostuvat vastuullisuudesta kiinnostuneet kävijät.

Artikkeliin ohjattiin liikennettä HS.fi:n etusivulta sekä Kulttuuri-osiosta. Jotta kokonaisuus sai ansaitsemansa huomion, kampanjaa täydennettiin aiheesta kiinnostuneille kohdennetulla muistuttavalla mainonnalla ja kustannustehokkaalla kävijäohjauksella. Natiiviartikkelin lisäksi artikkelissa vierailleille kohdistettu muistuttava monikanavainen verkkomainonta varmisti, että kampanjalla oli taktinen häntä, joka vahvisti muistijälkeä.

Tyttösponsoroiden määrä kasvoi 70 %

”Teimme monia erilaisia ulostuloja ja Sanoman natiivi oli merkittävä osa kokonaisuutta. Tyttösponsoreiden määrän kasvu koko kampanjan aikana on  70 % edelliseen vuoteen verrattuna. Olemme todella tyytyväisiä tuloksiin.”

Maksetun median puolella Plan ei ole aiemmin tehnyt vastaavaa kampanjakokonaisuutta. Kyseessä oli 4 viikon kampanja, josta Sanoman natiivinkampanjan osuus oli viikon mittainen.

”Tämä oli ensimmäinen tämänkaltainen yhteistyömme Sanoman kanssa. Uskon, että jatkossakin teemme tällaisia kokeiluja. Kokemukset olivat niin hyviä.”

Plan Internationalin kuukausilahjoittajien profiili sopii hyvin yhteen HS.fi:n lukijaprofiilin kanssa.

”HS.fi:n kautta tavoitimme juuri oikean kohderyhmän.”

Case-Plan-kollaasi.png

Sanoman natiivi oli merkittävä osa kampanjan kokonaisuutta. Tyttösponsoreiden määrän kasvu koko kampanjan aikana on 70 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna . Olemme todella tyytyväisiä tuloksiin. HS.fi:n kautta tavoitimme juuri oikean kohderyhmän.

Pinja Hirvilammi
Markkinoinnin asiantuntija
Plan International Suomi

Kävijämäärä oli korkeampi kuin vastaavilla kampanjoilla keskiarvoisesti, vaikka kyseessä oli vaikea aihe, jonka pariin kaikki eivät halua hakeutua.

Menestykseen vaikutti vastuullisuusaiheen ajankohtaisuus, mielenkiintoinen persoona haastateltavana sekä oikea mediaympäristön valinta.

Natiiviartikkeli herätti lukijoiden mielenkiinnon ja keräsi yhteensä lähes 9 000 sivunäyttöä ja lähes 7 000 kävijää, mikä on vertailulukuja enemmän. 

Kiinnostuitko?

Natiivimainonnalla sisältösi löytää sille sopivan yleisön.

Tutustu natiivimainontaan

Tagit

Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland