Radion ohjelmayhteistyö ja digikampanja toivat Epassille hurjan määrän liikennettä ja liidejä

Suomessa jää valtava määrä henkilöstöetuja käyttämättä. Edut nollaantuvat pääsääntöisesti vuodenvaihteessa.
”Tietysti toivoisimme, että ihmiset panostaisivat hyvinvointiinsa. Tämän takia teemme aina vuodenvaihteessa ison kampanjan. Toki ymmärrämme, että kaikki ei sada pelkästään meidän laariimme, vaan myös kilpailijat hyötyvät”, kertoo Epassi Groupin markkinointijohtaja Aleksi Miikkulainen.
Kampanja on toteutettu kahtena peräkkäisenä vuonna. Kampanjoiden myötä Epassin tunnettuus on kasvanut todella paljon etenkin pienempien ja keskisuurten yritysten parissa, vaikka kampanjat onkin suunnattu kuluttaja-asiakkaille.
”Liikenne sivuille kaksinkertaistui ensimmäisenä vuonna ja toisenakin vuonna kasvu oli 50 prosentin luokkaa. Trafiikkia tuli hurja määrä nimenomaan yrityksistä. Liideissä kasvu oli molempina vuosina vieläkin hurjempaa, 238 % vuonna 2021 ja 463 % vuonna 2022. Myös käyttöaste kasvaa meillä joka vuosi. Kun katsoo näitä lukuja, on vaikea olla hymyilemättä. Monikanavaisuus yhdistettynä omiin kanaviimme toimii todella hyvin.”
Aamulypsyn ohjelmayhteistyön avulla pystyttiin sukeltamaan syvemmin siihen, mihin kaikkeen Epassi-etuja voi nykyään käyttää.
”Se resonoi myös yrityspäättäjien keskuudessa. Miksei meidän yrityksellä voisi olla vaikka hieronta-, hammaslääkäri- tai polkupyöräetua?”
Radiokampanjan palkintona oli lisää saldoa Epassiin.
”Lahja on tosi arvostettu, kun rahat ovat tiukilla ja inflaatio laukkaa. Omaan hyvinvointiin panostaminen on merkittävä etu”, Miikkulainen sanoo.
Digimarkkinointi toi kattavuutta, syvyyttä ja peittoa radion tueksi.
”Uskon vahvasti monikanavaisuuteen. Haimme tavoittavuutta ja tunnettuutta. Saimme paljon klikkejä, mutta jos mittaisimme pelkästään niitä, tämä ei olisi ollut hyvä kampanja.”
Aleksi Miikkulainen koki, että Epassin tavoitteet ja toiveet otettiin hienosti huomioon.
Pystyimme tuottamaan Sanoman kanssa laadukkaan kampanjan ja hyvää sisältöä jokaiseen kanavaan. Sanoman vahvuudet ovat monikanavaisuus ja se, että myös tuotannon saa yhdellä kontaktilla. Meillä on oma vahva inhouse tiimi, eikä välissä ole luovaa toimistoa tai mediatoimistoa. Tämän takia on hienoa toimia Sanoman kanssa sen sijaan, että ostaisimme median ja tuotannon erikseen. Sanomalta tulevat ehdotukset ja tarjoukset ovat laadukkaita ja raportit kattavat. Myös henkilökemiat toimivat yhteyshenkilömme Kari-Pekka Varpion kanssa. Kun asiakkuus hoidetaan hyvin, on miellyttävä tehdä bisnestä.
Kampanjan tavoite
Kampanjan tavoitteena oli kasvattaa Epassin tunnettuutta ja muistuttaa Epassin käyttäjiä vuoden vaihteessa vanhenevista henkilöstöeduista.
Ratkaisu
Ohjelmayhteistyö Radio Suomipopin Aamulypsyssä, spottimainontaa radiossa sekä cross screen -paraati Sanoman verkostossa (Sanoma RON). Kampanjaan kuului lisäksi promoboksi ja spotti Suplassa, kampanjasivu sekä näkyvyyttä Suomipopin somekanavissa.
Radio Suomipopin Aamulypsyn juontajat Jaajo, Anni, Juha ja Tuukka juttelivat värikkääseen tyyliinsä Epassin eduista ja mihin niitä voi käyttää. He myös muistuttivat kuuntelijoita käyttämään vanhenevat Epassi-henkilöstöedut ennen vuoden vaihdetta. Lisäksi he ohjasivat kuuntelijoita kampanjasivulle osallistumaan 150 euron Epassi-rahan arvontaan sekä nostivat voittajia lähetyksissä.

Tulokset
Juontajat lähtivät innolla mukaan erinomaisesti suoriutuneeseen kampanjaan. Radio Suomipopin kampanjasivujen keskiarvoon verrattuna sivu houkutteli erittäin hyvin katseluita, kävijöitä ja arvontaan osallistuneita. Jaajon ja Annin viimeiset lähetykset keräsivät tavallista enemmän kuulijoita. Viimeinen lähetys striimattiin livenä Ruuduun, jonne jäi myös jälkikäteen katsottavaksi tallenne lähetyksestä. Epassi mainittiin myös tuossa lähetyksessä.
Kampanjasivu houkutteli Radio Suomipopin kampanjasivujen keskiarvoon verrattuna erittäin hyvin katseluita, kävijöitä ja arvontaan osallistuneita. Houkutteleva palkinto innosti osallistumaan.
Kampanjan klikkiprosentti ja somepostausten tavoittavuus ja sitoutuminen olivat hyvällä tasolla.
Epassi kuului ja näkyi taajuudella niin hyvin, että myös naapurikanavalla Hitmixillä napattiin aiheeseen kiinni.