Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Silmäaseman monimediallinen natiivimainoskampanja kasvatti tehokkaasti ostoaikomusta

HS.fi:ssä ja IS.fi:n Me Naiset -osiossa julkaistut natiivimainokset tavoittivat runsaasti kiinnostuneita silmäpareja. Kaikkien mittareiden mukaan erittäin onnistunut kampanja oli esillä myös Kuukausiliitteessä ja Me Naisissa sekä monikanavaisena ilmoituksena Helsingin Sanomissa.
Case Silmäasema artikkelikuva
2.12.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Kahdet lasit, yksi hinta on niin myyntitavoitteiltaan kuin mediapanostuksiltaankin yksi vuoden suurimmista Silmäaseman taktisista kampanjoista.

”Vallitsevasta tilanteesta huolimatta kampanja oli kaikkien mittareiden mukaan erittäin onnistunut”, markkinointisuunnittelija Mari Rusko Silmäasemalta kertoo.

”Halusimme tarjota kuluttajille taktisen tarjouksen rinnalle inspiraatiota kaksien silmälasien hankintaan tyylinäkökulmasta katsottuna. Natiivimainonnan kokonaisuudella saimme nostettua monipuolisesti esille asiantuntijamme vinkkejä kuluttajia kiinnostavalla tavalla”, Rusko avaa natiivimainonnan tuomia etuja.

Erittäin tiukasta aikataulusta huolimatta kokonaisuus saatiin toteutettua onnistuneesti.

”Sanoman toteuttaman tuotannon ansiosta sisällöistä tuli valittujen medioiden lukijakuntaa puhuttelevia, sillä tiimi tuntee Sanoman medioiden tyylin ja lukijat. Tämän ansiosta sisältömme istuivat luontevasti medioiden oman sisällön joukkoon”, Rusko kiittää.

”Viestien läpimeno vaatii toistoa, ja lisäksi eri asiakassegmenttiemme mediankäyttö eroaa tietyiltä osin toisistaan. Näistä syistä monimediallinen natiivikokonaisuus täydensi mainiosti monipuolista taktisen kampanjoinnin mediamixiämme.”

Kampanjan tavoite

Kampanjan tavoitteena oli silmälasikehysten myynnin vauhdittaminen ja tarpeen luominen inspiraation kautta. Kohderyhmänä oli yli 25-vuotiaat aikuiset.

Kuluttajille annettiin syitä ja inspiraatiota kaksien lasien hankintaan. Samalla saatiin vauhditettua myyntiä kahden eri tarpeen täyttämisen tai kahden eri tyylin luomisen kautta. Kampanjalla tavoiteltiin erityisesti nuorempia aikuisia, joille tyyli on tärkeää.

Toteutus

Silmäasemalle tuotettiin monimediallinen natiivimainoskampanja, joka toistui sukunäköisenä sekä printissä että verkossa. Natiiviartikkelit julkaistiin sekä Me Naiset -lehdessä ja IS.fi/Menaiset-verkkosivustolla sekä HS-ympäristössä verkossa ja printissä sekä HS Kuukausiliitteessä. Sisällön kulmaksi valikoitui se, miten tyyliä voi varioida silmälasien avulla.

HS.fi:ssä ja IS/Menaiset -osiossa julkaistiin kummassakin natiiviartikkeli, joka keskittyi tyylin vaihtamiseen silmälaseilla. Artikkelit personoitiin mediaympäristön tyyliin – Me Naisissa rennompi, trendilähtöisempi tyyli ja HS-ympäristössä informatiivisempi ote, joka keskittyi suomalaisten tyyliin laajemmassa kuvassa. Erilaiset ”muutoskuvat” saman mallin kanssa terävöittivät sanomaa.

Artikkeleihin ohjattiin palveluiden etusivulta sekä HS Hyvinvointi-osiosta ja IS/Menaiset-osiosta.

”Suomalaiset suosivat maanläheisiä värejä, mutta pienillä kikoilla voi muuttaa koko ilmeen”

Naisellista, minimalistista vai klassista? Silmälaseilla voi muuttaa tyyliä hetkessä

Kampanjakokonaisuutta laajennettiin myös printtiin.

Sekä HS Kuukausiliitteessä että Me Naiset -lehdessä julkaistiin sivun natiivimainokset, ja lisäksi Helsingin Sanomissa julkaistiin monikanavainen mainos.

Ottamalla mukaan printtimainonta kampanjaan saatiin lisättyä useampia kohtaamispisteitä, joissa kuluttaja törmäsi mainontaan. Näin kampanjalle saatiin parempi muistijälki ja tavoittavuus.

Tulokset

Case Silmäasema kollaasi

Mainostoteutukset olivat kuluttajien mielestä onnistuneita kaikissa eri medioissa. Sekä printtimainoksen, digikokosivun että natiiviartikkelin toteutusta arvioitiin keskiarvoa paremmaksi.

Natiiviartikkelit tavoittivat yleisön laajasti ja saavuttivat yhteensä yli 50 000 sivunäyttöä ja yli 45 000 kävijää.

Kampanja sai kaikissa kanavissa kiinni erityisesti naiset. Kokemus mainoksen kohderyhmään kuulumisesta oli normaalia korkeammalla tasolla sekä printissä että verkossa, ja jopa +16 % korkeammalla kuin natiivimainonnassa normaalisti.

Natiivimainonta nosti myös ostoaikomusta tehokkaasti, 103 prosenttia. Tämä on erityisen hyvä tulos, sillä kaikki mainonnalle altistuneet eivät käytä silmälaseja.

Kampanja oli kaikkien mittareiden mukaan erittäin onnistunut. Natiivimainonnan kokonaisuudella saimme nostettua monipuolisesti esille asiantuntijamme vinkkejä taktisen mainontamme rinnalle ja tueksi.

Mari Rusko
markkinointisuunnittelija
Silmäasema

Tagit

Printtiratkaisut Aikakausmedia Digiratkaisut Natiivimainonta

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland