Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Stockmannin syksyn muotinäytös kiinnosti ja kasvatti ostoaikomusta

Natiiviartikkelit syksyn muotinäytöksestä tavoittivat lukijat hyvin, sekä harkinta että ostoaikomus kasvoivat. Kokonaisuutta pidettiin kiinnostavana, viihdyttävänä ja erottuvana.
Case Stockmann hero
26.10.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Kampanjan tavoite

Stockmann järjesti syksyn muotinäytöksensä lauantaina 12.9.2020. Muotinäytökselle haluttiin saada laaja huomio oikeassa asiakassegmentissä. Stockmann välitti tapahtuman livenä kaikkien katsottavaksi IS.fi:ssä sekä hyödynsi sen materiaalia jälkimarkkinoinnissa.

Toteutus

Kaksi natiiviartikkelia IS.fi/menaiset-osiossa, kolme digikokosivua, joista kaksi oli IS.fi:ssä kohdennettuna Stockmannin omiin valittuihin segmentteihin ja yksi IS.fi/menaiset -osiossa kohdennettuna muodista kiinnostuneisiin (kampanja-aika 8.9.-23.9.2020), kaksi HS:n monikanavaista kokosivua (12.9. ja 19.9.), aukeaman ilmoitus Me Naiset -lehdessä (16.9.) sekä yksi kokosivun ilmoitus Gloriassa (1.10.)

Natiiviartikkelit:

  • Kurkista Stockmannin muotinäytöksen kulisseihin ja intoudu uusiin tyylikokeiluihin Maria Veitolan johdolla
  • Väljiä muotoja, leveitä lahkeita – poimi talteen suosikkistylistin tyylivinkit syksyyn! 
  • Ensimmäiseen natiiviartikkelin yhteyteen livestriimattiin lähetys muotinäytöksestä

Ohjaukset sisältöihin: päivän nosto IS.fi:n etusivun yläpaikalla, 7 päivän nosto IS.fi:n Me Naiset -osiossa sekä cross-screen paraati uudelleenkohdennuksella.

Tulokset

Stockmann-kollaasi.png

Artikkelit tavoittivat yhteensä yli 55 000 sivunäyttöä ja yli 45 000 kävijää. Erityisesti ensimmäinen artikkeli keräsi loistavat luvut. Lukuajat molemmissa artikkeleissa olivat todella pitkät, eli niiden parissa on viihdytty hyvin.

Muotinäytöksen livelähetyksellä oli 3629 katsojaa. Katselun keskikesto 10 minuuttia 30 sekuntia. Tallennetta muotinäytöksestä on katsottu yli 4600 kertaa.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan Stockmannin mainosartikkelit IS.fi:ssä onnistuivat tavoittamaan lukijat hyvin. Lähes yhdeksän kymmenestä vastaajasta perehtyi artikkeleihin, minkä lisäksi kolme neljästä vastaajasta koki kuuluvansa mainonnan kohderyhmään.

Artikkeleita pidettiin kiinnostavina ja keskimääräistä viihdyttävämpinä. Lukijoiden mielestä mainostaja myös erottui mainoksista tavallista paremmin.

Vaikuttavuustulokset mukailivat pitkälti saman toimialan mainonnan keskiarvoja. Aktivoituminen sivustolla vierailun suhteen erottui edukseen verrattuna natiivimainonnan keskiarvoihin.

Brand lift -tulosten osalta niin mainonnan muistaminen, harkinta kuin ostoaikomuskin olivat moninkertaisia mainonnalle altistuneiden joukossa altistumattomien ryhmään verrattuna. Tunnettuudessa ei sen sijaan ollut suurta eroa, sillä Stockmannin on hyvin tunnettu brändi.

Mainonnan brand lift:

+ 59 %

Mainonnan muistaminen

+3 %

Tunnettuus

+ 100 %

Harkinta

+ 173 %

Ostoaikomus

Me Naisten printtimainosta lukijat pitivät muusta mainonnasta hyvin erottuvana, tietoa antavana ja hauskana. Mainostaja oli myös hyvin tunnistettavissa mainoksesta.

Mainoksessa oli onnistuttu ohjaamaan lukijoita verkkoon erityisen hyvin, sillä toimialavertailua selvästi useampi lukija kertoi todennäköisesti vierailevansa Stockmannin verkkosivuilla.

Olemme erittäin tyytyväisiä kumppanuuteen Sanoman kanssa. Yhteistyö sujui erittäin hyvin. On ilo työskennellä oman alansa asiantuntijoiden ja motivoituneiden kumppaneiden kanssa, jotka testaavat mielellään uusia tapoja asioiden toteuttamiseksi parhaalla mahdollisilla tavalla.

Katre Uibomäe
Asiakkuus ja markkinointi -yksikön johtaja
Stockmann

Tagit

Aikakausmedia Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland