Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Virheviesti

Could not retrieve the oEmbed resource.

Tampereen Sähkölaitos tekee jatkuvaa sisältömarkkinointia Aamulehdessä

Kun Suomi alkoi koronatilanteen seurauksena sulkea oviaan vuoden 2020 alussa, oli Tampereen Sähkölaitoksen markkinoinnista ja viestinnästä vastaava johtaja Pertti Suuripää ulkomailla. Suomeen palattua oli edessä markkinoinnin askelmerkkien uusiminen kotisohvalta pakkokaranteenista käsin.
case-tampereen-sahkolaitos-hero.jpg
5.6.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Kaikki mitä nyt kevään aikana olemme markkinoinnissa tehneet, on sellaista, mitä ei oltu helmikuussa vielä ollenkaan suunniteltu. Näkökulmat ja viestit ovat vaihtuneet, mutta markkinointi on jatkunut koko kevään. Tulossa on jopa isompia toimenpiteitä, mitä olimme aiemmin suunnitelleet.

Pertti Suuripää
johtaja, markkinointi ja viestintä
Tampereen Sähkölaitos

Tampereen Sähkölaitoksella on neljä pääteemaa, joiden ympärille yrityksen markkinointiviestintä rakentuu: vastuullisuus, vuorovaikutteisuus, tuotteet ja palvelut sekä Sähkölaitos työpaikkana. Markkinointi toimii niin brändin, tuotemyynnin kuin yritysviestinnän työkaluna.

Sähkölaitos aikoo vähentää hiilidioksidipäästöjään vuosina 2010-2030 95 prosenttia sekä nostaa uusiutuvien energianlähteiden käyttöasteen 90 prosenttiin vuoteen 2030 mennessä. Markkinoinnilla halutaan tuoda avoimesti esiin, miten liiketoiminnan tavoitteiden saavuttaminen etenee konkreettisina tekoina.

Brändimarkkinoinnin tukipilarina toimivat säännöllisesti tuotetut sisältömarkkinointiartikkelit

Sähkölaitos on tehnyt sisältömarkkinointia Aamulehdessä parin vuoden ajan. Uutisvirrassa julkaistavien kaupallisen yhteistyön artikkeleiden ja videoiden kautta yritys voi aidosti näyttää, miten se on läsnä ihmisten elämässä.

”Ideoimme yhdessä Aamulehden sisältömarkkinoinnin tuottajien kanssa, miten nostamme haluamiamme faktoja esille tarinan keinoin”, Suuripää kertoo.

Sähkölaitoksella on Aamulehti.fissä oma minisaitti, josta löytyvät kootusti kaikki yrityksen artikkelit vuoden 2019 alusta alkaen. Keväällä 2020 tuotettiin kolme sisältömarkkinointiartikkelia ja uutta sisältöä on suunnitteilla kesään ja syksyyn. Artikkelit julkaistaan myös painetussa Aamulehdessä.

Tutustu Sähkölaitoksen sisältömarkkinointiartikkeleihin:

Aurinkopuisto laajeni jälleen Tampereella – näin kätevästi voit vuokrata oman aurinkopaneelisi

Näillä ammattilaisilla ei päätä huimaa – Sähkötolppien uusijat Hervannassa keikkuvat kymmenien metrien korkeudessa

Case-Tampereen-Sahkolaitos-sisaltomarkkinointi.png

Tuotteet ja palvelut pirkanmaalaisten tietoisuuteen digi- ja printtimainonnalla

Sähkölaitoksen kohderyhmää ovat pitkälti kaikki asukkaat Tampereella ja sen lähialueilla. Tuotemarkkinointi esimerkiksi lähi- ja tuulisähköstä tavoittaa pirkanmaalaiset Aamulehden kaikissa kanavissa eli verkkosivustolla, sovelluksessa ja printissä.

”Kun Pirkanmaasta puhutaan, Aamulehden printti on meille tärkein mediakanava. Myös digiratkaisut ovat tulleet koko ajan vahvemmin ja paremmin esiin”, kertoo Suuripää.

Case-al-sahkolaitos-paraati-ja-boksi.png

Suuripäälle on tärkeää, että Tampereen Sähkölaitoksen brändi esiintyy vain luotettavassa mainosympäristössä eikä muu sisältö valituissa kanavissa ole brändille haitallista.

”Aamulehden brändi on niin vahva, että kun esiinnyt siellä, se ei varmasti vahingoita omaa brändiäsi” hän kokee.

Liiketoiminnan tavoitteista ja yritykselle merkityksellisistä teemoista kumpuava pitkäjänteinen markkinointi vahvistaa Sähkölaitoksen brändiä ja tuo yritystä lähemmäs asiakasta. Jatkuva tekeminen pitää yrityksen asiakkaiden mielessä poikkeuksellisinakin aikoina.

”Meillä toimivat erityisen hyvin toimituksellista sisältöä muistuttavat sisältömarkkinoinnin artikkelit. Saamme niistä aina palautetta. Olemme hyvillämme, kun kuulemme, että ”olipas mielenkiintoinen juttu” tai ”enpäs tuota tiennytkään”. Silloin olemme onnistuneet, sillä se on sitä avoimuutta, josta haluamme sisältöjemme kautta viestiä”, Suuripää sanoo.

Sähkölaitoksen markkinoinnin teemat ovat olleet usean vuoden samat. Matkan varrella on opittu hiomaan sisältöä kohderyhmää yhä puhuttelevammaksi.

”Viime aikoina olemme suoraviivaistaneet viestiemme sanomaa. Tyylikkäästä ja syventymistä vaativasta sisällöstä on siirrytty lähemmäs ihmistä. Esimerkiksi lyhyt video, jossa katsoja päästetään mielenkiintoisesta näkökulmasta lähelle tekemistämme, herättää mielenkiinnon.”

Tampereen Sähkölaitoksen huhtikuussa 2020 julkaistu sisältömarkkinointivideo kymmenien metrien korkeudessa keikkuvista sähkötolppien uusijoista on yksi Aamulehden historian katsotuimmista videoista. Videota klikattiin lähes 50 000 kertaa, mikä toi yhteensä noin 43 400 minuuttia brändin sisällön parissa vietettyä aikaa.

Videon on tuottanut Aamulehden sisältömarkkinoinnin videotiimi.

Tampereen Sähkölaitoksella on hyvät raamit vuosisuunnitelman muodossa niin brändiviestinnän kuin muun markkinoinnin suhteen. Koronakevät osoitti, että Sähkölaitokselta löytyy juurinkin sitä ketteryyttä ja näkemystä, jota uudessa yllättävässä tilanteessa vaaditaan. Uusia avauksia päädyttiin tekemään jopa enemmän kuin oli suunniteltu, koska se koettiin tässä ajassa mielekkääksi.

Kumppanuudessamme luottamus, mutkattomuus ja keskustelu mahdollistavat sen, että voimme yhdessä miettiä heille parhaita ratkaisuja, Tampere ja Pirkanmaa keskiössä.

Leena Tiitola
yhteyspäällikkö
Aamulehti

Tagit

Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
  • LähiTapiola sai huipputuloksia natiivimainonnalla

    Julkaistu
    25.6.2025
    Natiivikampanja nousi LähiTapiolan vuoden toistaiseksi parhaaksi mediatoimenpiteeksi ja osoitti, että vaikuttava tarina voi tehdä vaikeasta aiheesta lähestyttävän.
    Lue asiakastarina
  • Rajoja rikkovaa rohkeutta

    Julkaistu
    23.6.2025
    Bauhaus toteutti Sanoman kanssa näkyvän ja vaikuttavan markkinointiteon.
    Lue asiakastarina
  • Cityspotting saa suomalaiset seikkailemaan kotikulmillaan ja paljastaa piilotetut helmet

    Julkaistu
    11.6.2025
    Sanoma Ad Managerin avulla toteutetut kampanjat ovat keränneet poikkeuksellisen korkeita klikkiprosentteja ja tavoittaneet juuri oikeat yleisöt.
    Lue asiakastarina
  • Helkama Veloxin digikampanja Sanoman verkostossa ylitti odotukset

    Julkaistu
    6.6.2025
    Uutuussähköpyörien kampanja tuotti lähes 30 000 klikkiä, 6,3 miljoonaa mainosnäyttöä ja kustannustehokasta näkyvyyttä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma Ad Manager toi World Visionille laadukkaampaa liikennettä ja parempaa vastinetta rahalle

    Julkaistu
    19.5.2025
    Suomen World Vision on käyttänyt Sanoma Ad Manageria vuoden ajan osana digitaalista mainontaansa erinomaisin tuloksin.
    Lue asiakastarina
  • Metsätilat.fi lanseerasi Hintakompassi-palvelun Sanoman monikanavaisen ratkaisun avulla − kiinnostus heräsi kautta maan

    Julkaistu
    13.5.2025
    Radiokampanjalla kasvatettiin tunnettuutta, digikampanjalla ohjattiin tutustumaan digitaaliseen arviointipalveluun.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland