Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Uudelle ajattelulle on tilaa siivouksen saralla – SINI puhdistusainetabletit vähentävät muoviroskaa

Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Sellaiselle, joka säväyttää, naurattaa, koskettaa tai joka on saanut aikaan sanomista. Helmikuun tunnustus menee Sinituotteen hienolle vastuullisuusteolle.
kk-kamppis-sini-artikkelikuva.jpg
21.3.2022
Jaa:FacebookXLinkedin

Tutkimuksen mukaan (Iro Research, 2020) Suomessa kotitaloudet käyttävät vuodessa yli 10 miljoonaa erilaista siivoussuihkepulloa, joista yli kolmannes heitetään sekajätteeseen tai poltettavaksi.

Sinituote lähti kehittämään innovaatiota, jolla saadaan muoviroskan määrää vähennettyä merkittävästi. Joutsenmerkityillä siivousainetableteilla voidaan vähentää jopa 10 miljoonaa kertakäyttöistä siivoussuihkepulloa vuodessa Suomessa. 

SINI puhdistusainetabletit valmistetaan hiilineutraalisti Sinituotteen tehtaalla Kokemäellä. Kuljetusmatka tehtaalta kauppoihin ja suomalaisiin koteihin on lyhyt, ja tabletin kuljetuksesta syntyy 98,7 % vähemmän hiilidioksidipäästöjä verrattuna perinteisiin puhdistusaineisiin, jotka ovat suurimmaksi osaksi vettä. Puhdistusainetabletit ovat luonnollinen jatke aikaisemmille SINI siivousvälineille, joiden avulla Sinituote on jo vuosikymmeniä pyrkinyt vähentämään kertakäyttöisen muovijätteen määrää. Vaihtopäätiskiharjojen ja -wc-harjojen avulla on säästetty turhaa muoviroskaa jo yli 788 000 kiloa.

”Halusimme tuoda kampanjassa selkeästi esiin uuden tablettimuotoisen puhdistusaineen hyödyt sekä ekologisesti että käytännöllisesti ajateltuna. Biohajoavilla, kasvipohjaisilla ja vegaanisilla SINI-puhdistusaineilla vähennämme muoviroskaa, mutta lisäämme puhtautta. Käyttäminen on kätevää, kun kaunis kestopullo täytetään vedellä, tiputetaan tabletti pulloon ja saat pullollisen puhdistusainetta. Ei enää veden kantamista kotiin ja pieni tabletti on kätevä säilyttää kotona, jolloin puhdistusainetta on aina saatavilla”, kertoo Sinituotteen markkinointipäällikkö Marika Saarinummi.

Kampanja on näkynyt kattavasti monissa eri kanavissa. SINI puhdistusainetableteille on tehty TV-mainontaa Sanoman kanavilla, kattavaa digimainontaa verkossa ja sosiaalisessa mediassa ja Helsingin Sanomien etusivun mainos. Parhaillaan on käynnissä iso brändikampanja Helsingin Sanomien printissä.

”Helsingin Sanomien etusivun mainos valittiin yhdeksi kanavaksi kattavan näkyvyyden vuoksi. Etusivu saa paljon huomiota ja keskustelua usein myös sosiaalisessa mediassa ja huomionarvo on suuri”, Saarinummi sanoo.

Tuotteet ja kampanja on otettu ilolla ja todella positiivisesti vastaan.

”Olemme saaneet puhdistusaineista valtavasti kysymyksiä, mutta olemme tottuneet vastaamaan niihin, sillä kotimaisena toimijana asiakaspalvelumme vastaa päivittäin valtavaan määrään kysymyksiä, jotka koskevat siivoukseen liittyviä pulmia. Kestopullot ja puhdistusaineiden värit ovat kauniita kuin karkki, joten myös sisustuksellisesti moni on ihastunut puhdistusaineeseen, jota ei tarvitse piilotella kaappeihin. Valitsemalla tabletin puhdistusaineeksi vähentää myös oman muoviroskan kertymistä ja sen kuljettamista keräykseen. Uudelle ajattelulle ja uusille tavoille on selvästi tilaa myös siivouksen saralla. Tabletti todellakin mullisti siivouksen!”

Vielä tällä hetkellä ei ole kattavaa kerrottavaa mainonnan tuloksista.

”Tuotteet ovat kivasti lähteneet kaupoista liikkeelle ja myös somessa huomaamme iloksemme paljon pöhinää ja kokeilunhalua SINI Puhdistusainetablettien ympärillä. Ehkä saamamme viestit myös kertovat, että olemme tavoittaneet kuluttajia mainonnalla mukavan määrän”.

HS etusivu tehtiin Sinituotteessa itse talon sisällä, kuten paljon muutakin mainontaa.  TV-mainoksen sekä kuvamateeriaalin tuotannossa Sinituotteeen kumppanina on ollut Vapa Media. 

Tutustu muihin Kuukauden kamppiksiin

Tagit

Kuukauden kamppis TV & video Uutismedia Vastuullisuus

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Teatterin taikaa digipinnoilla – video toi Helene-näytelmän mainontaan uuden ulottuvuuden

    Julkaistu
    24.9.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Tampereen Työväen Teatterin videototeutus pysähdytti uutisvirrassa.
    Lue asiakastarina
  • Pienempi haastaa isommat rohkeasti ja fiksusti

    Julkaistu
    3.9.2025
    Hoviruoka Oy:n monikanavainen yhteistyö Sanoman kanssa on tuonut brändille näkyvyyttä, uusia asiakkaita ja konkreettisia tuloksia.
    Lue asiakastarina
  • Santa Maria Tex Mex hurmasi miljoonayleisön The Voice of Finlandin kautta

    Julkaistu
    2.9.2025
    Kun tavoitteena oli vahvistaa Santa Maria Tex Mexin top-of-mind-asemaa ja lisätä tacoperjantain houkuttelevuutta, syntyi monikanavainen yhteistyö, joka yhdisti viihteen, vaikuttajayhteistyön ja herkuttelun.
    Lue asiakastarina
  • ”Elämää kokeneiden terveydeksi” − Terveystalon huomattu kampanja nosti seniorit keskiöön

    Julkaistu
    25.8.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Terveystalon seniorikampanja kiinnosti ja kosketti.
    Lue asiakastarina
  • ”Jääkaapin ovessa se taas oli” – Kalusteverstas luottaa näkyvyyteen HS Aluemarkkinoissa ja saa siitä hyviä tuloksia

    Julkaistu
    21.8.2025
    Yrittäjä Pekka Lahtinen uskoo, että brändäys ei ole vain suurten yritysten etuoikeus. Säännöllinen mainonta HS Aluemarkkinoissa on ollut ratkaiseva tekijä Kalusteverstaan asiakaskunnan kasvattamisessa. Kun näkyvyys on kohdallaan, tuloksellisuus seuraa perässä.
    Lue asiakastarina
  • Sanoman tv- ja radiokampanjat nostivat InCarin tunnettuutta: ”Puhuimme samalla sävelkorkeudella”

    Julkaistu
    27.6.2025
    Autovauriokorjaamo InCar saavutti laajasti tunnettuutta Sanoman monikanavaisen mainonnan avulla. Myös tuulilasipalveluiden kevätsesonki sai kaivattua boostia.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland