Hyppää pääsisältöön
Sanoma
  • Suomeksi Fi FI - Suomeksi
  • In English En EN - In English
  • Sanoma Ad Manager
    Digimainonnan kotimainen itseostokanava
  • Sanoma Media B2B
    Mediaratkaisut ja markkinoinnin palvelut
Kirjaudu sisään
  • Mediat & palvelut
    • Sanoman mediat
      • Aikakausmedia
      • Digimedia
      • Radio ja audio
      • TV ja video
      • Uutismedia
    • Mainonnan ratkaisut
      • Digimainonta
      • Natiivimainonta
      • Radio- ja audiomainonta
      • Printtimainonta
      • TV-mainonta
      • Tapahtumakumppanuudet
      • Videomainonta
    • Markkinoinnin palvelut
      • Asiakasymmärrys ja insight
      • Kasvupalvelu
      • Palvelut markkinointitoimistoille
    • Alueellinen mainonta
      • Uusimaa
      • Varsinais-Suomi
      • Etelä-Karjala & Etelä-Savo
      • Päijät-Häme & Kymenlaakso
      • Pirkanmaa & Kanta-Häme
      • Satakunta
      • Keski-Suomi
      • Lappi
      • Pohjois-Karjala & Pohjois-Savo
      • Etelä-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa & Pohjanmaa
      • Pohjois-Pohjanmaa & Kainuu
    • SANOMA CONTENT STUDIO
      • Strateginen sisältömarkkinoinnin suunnittelu
      • Sisällöntuotanto kaikkiin kanaviin
      • Tähdet sisältöihisi
      • Tiimi
      • Yhteydenotto
  • Asiakastarinat
  • Ajankohtaista
    • Näkemyksiä markkinoinnista
    • Sanomista juuri nyt
    • Tilaisuudet ja webinaarit
  • Tietopankki
    • Toimialatietoa
      • Autot
      • Asuminen
      • Elintarvikkeet ja juomat
      • Erikoistavarakauppa
      • Finanssi
      • Lääkkeet ja hyvinvointituotteet
      • Matkailu ja liikenne
      • Tele
      • Työnantajakuva ja rekrytointimarkkinointi
      • Verkkokauppa
      • Viihde ja vapaa-aika
      • Vähittäiskauppa
      • Yritykseltä yritykselle - B2B-markkinointi
    • Tutkimustietoa
      • Suomalaiset mediankäyttäjinä
      • Mediakatsaus
    • Oppaat ja työkalut
      • Markkinoinnin vuosikello
      • Markkinoinnin termit
      • Kaikki oppaat ja työkalut
    • Vastuullisuus
    • Markkinoinnin trendit 2026
  • Suunnittelijan työkalut
    • Aineisto- ja varaustiedot
    • Poikkeusaikataulut
    • Hinnat ja myyntiehdot
      • Printtimainonta
      • Display- ja videomainonta
      • TV-mainonta
      • Radiomainonta
      • Myyntiehdot
    • Mediakortit
    • Ajankohtaista tuotetietoa
    • Sanoma Ad Manager -ohjeet
    • Ohjelmallinen ostaminen
    • Poliittinen ja yhteiskunnallinen mainonta
  • Osta mainontaa
    • Pyydä tarjous
    • Sanoma Ad Manager
    • Printti-ilmoitukset
    • Edut Suomen Yrittäjille
  • Yhteystiedot
Ota yhteyttä

Murupolku

  1. Etusivu
  2. Asiakastarinat

Valion kakkugeneraattori - Älyartikkeli innosti leipomisen pariin

Lukijan valintojen mukaan muuttuvan mainosartikkelin poikkeuksellisen pitkä lukuaika kertoo, että sisältö oli kiinnostavaa, ja sen parissa viihdyttiin hyvin. Näyttävä kokonaisuus ohjasi leipomisen pariin kokeilemaan Valion reseptejä ja kermauutuuksia.
Valio Kakkugeneraattori artikkelikuva.jpg
17.9.2020
Jaa:FacebookXLinkedin

Valio halusi nostaa kampanjalla esiin leivontaan liittyvää uudistettua palvelukokonaisuuttaan.

”Uudistimme leivontastrategiamme tämän vuoden aikana. Siinä on kolme kivijalkaa: tuotteiden lisäksi Valio koekeittiön reseptit ja palvelullinen ulottuvuus. Haluamme tarjota leipojille uusia ja leipomaan innostavia palveluja. Kakkugeneraattorissa yhdistyvät nämä kaikki. Pelillisyys ja viihteellisyys ovat uusia tapoja inspiroida leivonnan parissa viihtyviä”, markkinointipäällikkö Marianne Manninen Valiolta kertoo.

Kohderyhmänä olivat ensisijaisesti perheelliset naiset alle kolmikymppisistä yli kuusikymppisiin. Tavoitteena oli ohjata kävijöitä Valion reseptiikan pariin. Samalla lanseerattiin täysin uudentyyppiset, monikäyttöiset kermatuotteet.

”Halusimme tarjota leipojille innostavan palvelullisen sisällön, sitouttaa kohderyhmäämme ja herättää heidän kiinnostuksensa. Toivoimme, että sitoutuminen näkyisi lukuajassa, ja niin tulosten perusteella todella kävi. Artikkelin sisältö koettiin informatiivisena ja viihdyttävänä”, Manninen kiittää.

Kakkugeneraattorissa lukija sai personoida oman kakkureseptin valintojensa mukaan.

”Monesti valmiin reseptin täyte ei miellytä tai leipoja haluaisi kakkuun erilaisen pohjan tai kuorrutuksen. Valio koekeittiön ruoka-asiantuntijat loivat reseptit ja niiden yhdistelmät, joista leipoja voi rakentaa oman unelmiensa kakun. On hienoa, että saimme Sanoman avulla toteutettua tällaisen teknisen ratkaisun. Kakkugeneraattorin idea oli kiinnostava ja toteutus toimiva.”

Artikkelin keskimääräinen lukuaika oli poikkeuksellisen pitkä, yli 8 minuuttia, joten sisältö todella kiinnosti lukijoita ja tulokset olivat erinomaisia. Valion reseptit saivat uusia kokeilijoita ja uutuuskermat tunnettuutta.

”Kakkureseptit kiinnostavat suuresti leivonnan puolella ja niihin etsitään inspiraatiota. Vaikka kesän juhlakausi oli tänä vuonna aiempaa hiljaisempi, olemme huomanneet, että kiinnostus leivontaa kohtaa on koronan myötä lisääntynyt”, Manninen kertoo.

”Kakkugeneraattori on hyvä esimerkki siitä, miten toimivalla kumppanuudella saadaan aikaiseksi luovia ja erottuvia ratkaisuja. Tällöin myös kampanjan tulokset ylittävät odotukset”, Valion asiakkuudesta Sanomalla vastaava Client Manager Merja Klemola summaa.

Tavoite

Kakkugeneraattorin tavoitteena oli saada kohderyhmää leipomaan enemmän, tutustumaan Valion reseptiikkaan ja uutuustuoteisiin sekä rakentaa mielikuvaa Valiosta leivonnan mielikuvallisena markkinajohtajana.

Artikkeli tarjosi inspiraatioita leipomista harrastaville sekä uusia ideoita niille, joille leipominen ei ole helppoa tai luontevaa.

Toteutus

Löydä unelmiesi kakkuresepti älyartikkelitoteutus IS.fi:ssä. 

Kakkugeneraattoriin ohjattiin 2 päivän nostolla IS.fi:n etusivulta ja 14 päivän nostolla IS Ruokala -osiosta. Käytössä oli natiiviartikkelin nostopaikan lisäksi cross-screen paraati.

Valio Kakkugeneraattori casekollaasi

Tulokset

Lukuaika oli poikkeuksellisen pitkä (08:56), eli artikkelin parissa viihdyttiin erittäin hyvin.

Noin joka neljäs artikkelin lukenut loi oman kakkureseptinsä. Osallistujamäärä oli siis todella hyvä. Aloittaneista kakkureseptin teki loppuun saakka 92 %.

Kakkugeneraattori tavoitti lukijat erinomaisesti, sillä lähes yhdeksän kymmenestä artikkelin pariin päätyneestä vähintään silmäili sen läpi ja koki kuuluvansa mainonnan kohderyhmään.

Mainonnan vaikuttavuustutkimuksen mukaan toteutusta pidettiin kiinnostavana, hauskana, viihdyttävänä, erottuvana ja selkeänä. Mainostaja tunnistettiin hyvin.

Sisällön lisäksi kiitosta sai kaunis ja houkutteleva visuaalinen ilme. Luova toteutus sai hyvän arvosanan ja lisäsi myös myönteisiä mielikuvia Valiosta.

Toteutus onnistui myös aktivoimaan kuluttajia erityisen hyvin: yhdeksän kymmenestä kiinnostui sekä ostamaan tuotteita että vierailemaan Valion sivustolla.

Artikkelin lukeneista selvä enemmistö (73 %) ilmoitti todennäköisesti hakevansa resepti-ideoita leivontaan Valion sivustolta, kun mainonnalle altistumattomista näin teki vain 38 %.

On hienoa, että saimme Sanoman avulla toteutettua tällaisen teknisen ratkaisun.  Kakkugeneraattorin idea oli kiinnostava ja toteutus toimiva. Saimme juuri sellaisen kokonaisuuden, jota lähdimme hakemaan.

Marianne Manninen
markkinointipäällikkö
Valio

Tagit

Digiratkaisut Natiivimainonta Uutismedia

Sinua voisi kiinnostaa myös

  • Kilpailuetua strategisesta kumppanuudesta

    Julkaistu
    10.11.2025
    Kun tavoitteena on vaikuttava ja kohdennettu markkinointi, Aava & Bang luottaa Sanoman asiantuntemukseen. Yhteistyö tiivistyy entisestään Sanoma Agency Partner -kumppanuuden myötä.
    Lue asiakastarina
  • Juhla Mokka ilahdutti arkeen palaavia – monikanavainen kampanja ylitti odotukset

    Julkaistu
    5.11.2025
    Suomalaiset palasivat töihin kahvin voimalla. Monikanavainen kampanja kasvatti brändin näkyvyyttä ja tunnettuutta – ja toi hymyn huulille.
    Lue asiakastarina
  • Kun somemainonta ei riitä – Soldout Management löysi vaihtoehdon Sanomalta

    Julkaistu
    4.11.2025
    Kun tavoitteena on saada artistien kiertueet loppuunmyydyiksi, tarvitaan tarkkaa kohdentamista ja nopeaa reagointia. Soldout Management hyödyntää Sanoma Ad Manageria keikkojen ennakkomarkkinoinnissa. “Näyttökertoja tulee paljon, ja kampanjoita on helppo toteuttaa”, kiittää Aku Oikari.
    Lue asiakastarina
  • Helsinkiläiset innostuivat Helenin älykkäästä lämmitysratkaisusta

    Julkaistu
    3.11.2025
    Kohderyhmädata yllätti Helenin. Sen pohjalta tehty sisältöstrategia siivitti uuden kaukolämpötuotteen menestykseen.
    Lue asiakastarina
  • Kolmen uutuusoluen sarja löysi ostajakuntansa Sanoma kanavien kautta: ”Luvut ovat olleet huimia”

    Julkaistu
    30.10.2025
    Kuopiolainen pienpanimo Rock Paper Scissors (RPS) Brewing Co hyödynsi Sanoman monikanavaista markkinointia uutuusoluiden lanseeraamiseen.
    Lue asiakastarina
  • Hautausalan yrityksestä tehtiin tutumpi natiiviartikkeleiden avulla: ”Pystymme kertomaan laajemmin, mitä teemme”

    Julkaistu
    27.10.2025
    Oulussa toimivan J. Ala-Ahon Hautaustoimiston markkinointiin haluttiin löytää uusi näkökulma – jotain, mitä muut alan toimijat eivät ole tehneet. Menetelmäksi valikoitui Sanoman natiivimainonta, joka ylitti pienyrittäjän odotukset.
    Lue asiakastarina
  • Sanoma laittoi Pakkausteippi.fi:n mainonnan kuntoon: ”Kun sen hoitaa ammattilainen, siinä säästyy rahaa”

    Julkaistu
    24.10.2025
    Pakkausteippi.fi-verkkokauppa löysi uusia B2B-asiakkaita Sanoman Kasvupalvelun avulla. Google-mainonta ja uudelleenmarkkinointi osoittautuivat toimivaksi kokonaisuudeksi.
    Lue asiakastarina
  • Sporttikoneen ja Sanoman yhteistyö on tuonut näkyvyyttä ja vilskettä kivijalkamyymälöihin

    Julkaistu
    17.10.2025
    Alueellista digimainontaa, radioa, natiivimainontaa ja Google-markkinointia yhdistänyt tuloksellinen kokonaisuus on kasvattanut tietoisuutta Sporttikoneesta.
    Lue asiakastarina
  • Finnlinesin oivaltava kampanja puhuttelee heitä, jotka eivät koe olevansa risteilyihmisiä

    Julkaistu
    16.10.2025
    Sanoman Kuukauden kamppis on kunnianosoitus hyvälle markkinointiviestinnälle. Finnlinesin humoristinen kampanja rikkoo yleisiä käsityksiä risteilyistä.
    Lue asiakastarina
  • Henkilöstöpalvelu Grouppro on saanut tuloksellista näkyvyyttä Sanoman medioissa

    Julkaistu
    14.10.2025
    Alueellista tv-, radio- ja digimainontaa Sanoman kanavissa sisältävä kokonaisuus on vahvistanut yrityksen läsnäoloa alueella ja tuonut kävijöitä kotisivuille.
    Lue asiakastarina
  • Päämajakaupunki Mikkeli hurmasi vaikuttavalla kampanjalla – matkustusaikeet kasvoivat huimat 485 %

    Julkaistu
    2.10.2025
    Sanoman kanssa toteutettu monimediallinen, natiivi-, digi- ja radiomainontaa sekä vaikuttajayhteistyötä yhdistänyt kampanja nosti Mikkelin historian ja kulttuurin uudella tavalla esiin. Kampanja vahvisti kaupungin brändiä valtakunnallisesti ja jätti muistijäljen.
    Lue asiakastarina
  • Ekologisten pesuaineiden verkkokauppa tavoitti uusia asiakkaita Kasvupalvelun avulla: ”Sanoman asiantuntijat ovat velhoja”

    Julkaistu
    26.9.2025
    Sanoman Kasvupalvelu on tukenut ekologisia pesuaineita valmistavan perheyrityksen kasvua. Ole Hyvä Luonnontuote Oy on saavuttanut brändinäkyvyyttä ja kasvattanut verkkokaupan myyntiä.
    Lue asiakastarina
    Sanoma

    Markkinoinnin kumppani kaikenlaisille yrityksille.

    Saat meiltä mutkattomasti markkinointiin ja mainontaan liittyviä palveluja ja ratkaisuja – niin paikallisesti kuin valtakunnallisesti.

    Closure

    • Etusivu
    • Ajankohtaista
    • Alueellinen mainonta
    • Asiakastarinat
    • Mediat ja palvelut
    • Tietopankki
    • Suunnittelijan työkalut
    • Osta mainontaa
    • Yhteystiedot
    • Ota yhteyttä

    Yrityspalvelu mainostaja- ja toimistoasiakkaille
    Arkisin klo 8-16

    yrityspalvelu@sanoma.fi

    010 80 80 85

    Soitto yrityspalveluun maksaa paikallisverkko- tai matkapuhelinmaksun verran.

    • Facebook
    • Linkedin

    Footer menu

    • Tietosuoja
    • Responsible Disclosure Statement

    ©2025 Sanoma Media Finland